Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je sobota 7.12.2019, svátek má Ambrož a Benjamín 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 500
Registrovaní čtenáři: 505
Publikovaných článků: 12779
Komentářů: 11044


Měření



Pitný režim: Strašák, kterého se nevyplatí podceňovat

19.07.2011   Michaela Wilhelmová   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Kolik litrů vody by měl člověk vypít, panují-li současná letní vedra? A co všechno se nám může stát, když pitný režim podceníte? Citlivějším hrozí závratě, mdloby i srdeční zástava!

V dodržování pitného režimu platí poměrně jednoduché počty. Na den se doporučuje pít minimálně dva litry vody, ale s vedrem spotřeba prudce stoupá. Pomůže vám příklad: Svou hmotnost vynásobte 50 mililitry. Uvidíte, že vám spotřeba hned naroste alespoň o litr více.

K čemu je vlastně stálý a dostatečný pitný režim dobrý? Pokud máte nějaké to kilo navíc, voda je ideální cestou k postupnému hubnutí. Živit vás stejně jako kýta samozřejmě nebude, ale už pohár vody potlačí pocit hladu. To samé platí o únavě. Vedrem je zmožený každý, ale o pořádný kus více ti, kdo málo pijí.

Od abstraktně znějících prognóz můžeme přejít ke konkrétním případům. Dostatečný pitný režim pomáhá od bolestí kloubů, podle studie Washingtonské univerzity nasazením správného pitného režimu došlo ke zlepšení u 80 procent lidí, kteří trpí na klouby!

Vztah rakoviny prsu a pitného režimu ještě není empiricky zcela ověřen, ale zdá se, že o 30 až 40 % může pitný režim snížit pravděpodobnost, že se rakovina zakousne právě do vašeho prsu. U rakoviny střeva jde takřka o jistotu: Velmi nebezpečná forma, které většina pacientů podlehne, se dá předejít právě pitným režimem – mluví se až o polovinu nižší pravděpodobnosti, že ji dostanete!

Tekutiny bychom měli začít doplňovat dřív, než pocítíme žízeň. Nejlepší je pít neperlivé slabě mineralizované vody a neslazený čaj – ovšem ne černý a ani ovocné, které jsou fermentované. Dobrá je i voda z kohoutku. Zelený čaj dostatečně řeďte. Pijete-li kávu, zapíjejte ji vodou. Spotřebu sladkých limonád, energy drinků a podobných pití snižte v létě na minimum a do pitného režimu je ani nezapočítávejte. Džusy pijte s mírou a notně ředěné. Proti dehydrataci pomáhá hodně ovoce, zeleniny a mléčných výrobků.

A co vám hrozí, pokud pitný režim ignorujete? Následky se často dostaví až po desetiletích, jste-li ale nepijícím extremistou, hrozí vám kolaps. Chybí-li tělu dva litry tekutin, mozek si bere dovolenou. S každým dalším litrem se situace horší. Chybí-li tělu čtyři, přicházejí závratě a při další bezvědomí a srdeční zástava!


Ikonka: yogamarrakech.wordpress.com



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2019 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2422 s