Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  sobota 20.4.2024, svátek má Marcela 

Hledej

Sociální sítě



Webmagazín na Instagramu
Webmagazín na X Twitteru

Spolupracujeme

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Submotion Orchestra – Když si dubstep dá rande s jazzem

17.11.2011   redakce   Hudba   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Submotion Orchestra – Když si dubstep dá rande s jazzemOriginálních žánrových fúzí není nikdy dost. Sedmičlenný kolektiv Submotion Orchestra z anglického Leedsu ukáže 25. listopadu posluchačům v Městské knihovně na Mariánském náměstí jak zní naživo zahraný mišmaš sofistikovaného jazzu a energického dubstepu. Jedno z nejoriginálnějších těles ostrovní klubové scény podpoří svým novým koncertním programem nadaný domácí hudebník Floex se svojí doprovodnou kapelou.

Zatímco klubová hudba současnosti se utápí v agresivitě, severoanglický kolektiv Submotion Orchestra jde zcela opačnou cestou a futuristické klubové beaty obaluje do živých tradic soulu a jazzu. Kolem jazzového profíka Tommyho Evanse a basáka Chrise Hargreavese (hrál třeba s Andreyou Triana) se před dvěma lety zformoval tým talentovaných muzikantů, kteří suverénním způsobem propojují akustickou a elektronickou tvář hudby a zároveň i její minulost se současností.

Sedmičlenný band rok piloval svoji koncertní alchymii i originální styl a fanouškům se představil na debutovém EP Submotion. Singl získal podporu od guru hudebních experimentátorů Gillese Petersona, který je v nadšení přirovnal k Cinematic Orchestra. Vějíř dalších hudebních vazeb odhalilo letošní květnové album Finest Hour, které osciluje mezi orchestrálním jazzem, sofistikovaným broken beatem, filmovým ambientem či dubem. Mezi spletitými rytmy a melancholickými klávesovými plochami Fender Rhodes se proplétá jazzová trumpeta, nejsilnější zbraní Submotion Orchestra je ale kontrast úchvatného soulového vokálu zpěvačky Ruby Wood a subbasových linek DJe Ruckspina odkazujících k současné klubové horečce.

Na své cestě k futuristickému jazzu jako kdyby leedský septet našel zkratku do devadesátých let k tehdy tak populárnímu nu-jazzu či trip hopu, ovšem okořeněnou industriálními beaty nulté dekády. Ne náhodou se albový debut Submotion Orchestra Finest Hour objevuje v katalogu londýnské značky Exceptional specializující se od konce tisíciletí na prolínání jazzu a elektronické hudby. Vydává zde například mj. i projekt United Future Organization či japonský hudební mistr Susumu Yokota.

Submotion Orchestra hraje hudbu oplývající zcela originální uměleckou vizí, která navíc naživo může těžit z energie a souhry fantastických muzikantů. Za poslední rok jim aplaudovalo publikum na festivalech The Big Chill, Latitude, Outlook či Bestival. Zcela jistě se k nim 25. listopadu připojí i diváci ve Velkém sále Městské knihovny na Praze 1, Mariánském náměstí, kde se od 20 hodin představí v rámci průběžného hudebního festivalu Music Infinity.

Roli předskokana zastane nový koncertní band domácího elektronického mága Floexe, který posluchačům už také představí materiál z novinkové nahrávky Zorya. Floex alias Tomáš Dvořák debutoval před deseti lety nahrávkou Pocustone, která se stala milníkem domácí inteligentní elektronicko-akustické hudby. V nulté dekádě se Dvořák věnoval uměleckým instalacím a hudbě k experimentálním počítačovým hrám Samorost 2 a Machinarium, které mu vynesly světovou proslulost i prestižní ceny. Letos se Floex vrátil po deseti letech s novou autorskou deskou Zorya a sklízí za ni nadšení kritiky i posluchačů.


Napsali o Submotion Orchestra:

„Úplně mě to odrovnalo...Někde mezi Cinematic Orchestra a dubstepem - a přesně v tom správném poměru.“
Gilles Peterson

„Vítaná změna v záplavě neoriginální a tuctové hudby, která hraje všude kolem nás.“
Till Late Magazine

„Debut Finest Hour spojuje decentní filmovou hudbu s unikátní verzí dubstepu, soulu a jazzu.“
Aesthetica Magazine
Více informací: www.palacakropolis.cz
 
Zdroj: Eva Kociánová




Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0343 s