Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je pondělí 1.3.2021, svátek má Bedřich 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 504
Registrovaní čtenáři: 513
Publikovaných článků: 13022
Komentářů: 11216


Měření



S T-Mobilem navždy ? Aneb věrný zákazníku chápej…

09.01.2003   Martina Bittnerová   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Během posledních pár dní internet zahltila vášnivá diskuse na téma zdražování služeb poskytovaných společností Radiomobil a.s., kde se nejvíc kritizují následující tři kroky: zpoplatnění odesílání textových zpráv z dosud volné SMS brány na www.t-mobile.cz, zpoplatnění příchozích zpráv z e-mailů na mobil a v neposlední řadě zavedení poplatku za volání do hlasové schránky.



Ač nejsem odborník přes telekomunikaci, dovolím si, jako letitý uživatel Twist karty, uvést pár svých postřehů.

Stejně jako nespokojení zákazníci brojí proti zdražování, stejně vehementně brání svého chlebodárce tiskový mluvčí firemní komunikace společnosti Radiomobil a.s. Jiří Hájek, který musí čelit bohužel i osobním invektivám. Nicméně vykonává svou práci, kdy pouze tlumočí rozhodnutí svých kolegů. Se zájmem jsem si proto přečetla on-line diskusi s Jiřím Hájkem na www.mobil.cz. Oceňuji, že si v rozhovoru dokázal udržet tzv. "pokerovou" tvář a zároveň se mu podařilo na všechny dotazy odpovědět u nás oblíbeným způsobem - "aby se vlk nažral a koza zůstala celá".

Zarazil mě kupříkladu výrok - Radiomobil věří, že zákazníci budou i nadále přesvědčeni o nejlepším poměru mezi hodnotou a cenou. Radiomobil věřit a doufat může, ale zákazník je tvor svobodný, žije v tržním, tedy konkurenčním světě. A pochybuji, že sebemovitějšího zákazníka potěší zvyšování cen, navíc, když s dotyčnou firmou uzavřel smlouvu na konkrétní službu obsahující přesně stanovenou finanční sazbu. Zvyšování tarifů u telekomunikačních služeb by mělo dát zákazníkovi automaticky šanci odstoupit od původně uzavřené smlouvy s možností uzavřít smlouvu na nový tarif a ne, že se zvednou ceny a zákazníci se pak různým způsobem pídí, zda mohou bez sankcí od smlouvy ustoupit. Toto chování je vůči zákazníkovi, kterého si chce pochopitelně Radiomobil udržet, velmi nekorektní.

Jiří Hájek rovněž uvádí, že zpoplatnění SMS brány způsobily náklady spojené s jejím provozem a jejím zneužíváním komerčními subjekty. Už před lety jsem se někde dočetla, že Radiomobil nemá zájem na údržbě této brány, neboť je pro něj neziskovou záležitostí. Měli bychom si ale uvědomit, že tato brána funguje na stránce sloužící ke komerční prezentaci produktů nabízených společností, což znamená, že její informativní složka je zároveň propagací. Tudíž umístění SMS brány na tomto webu lze chápat jako jednu ze součástí této propagace, protože nelze vyloučit, že člověk, který z ní posílá textovou zprávu se při té příležitosti nepodívá na nabídku služeb a do budoucna se tak nestane uživatelem sítě T-Mobile. Proč ale zároveň na propagaci svých služeb nevydělat nějakou tu korunu, že?

Nicméně zpoplatnění SMS brány má za cíl motivovat zákazníky, aby posílali více textových zpráv ze svých mobilů. Přičemž Radiomobil je tak hodný, že zároveň myslel i na zvýšení tržeb konkurence, kdy se asi většina z nás rozhodne obesílat své přátele raděj ze svého Eurotelu či Oskara, než využívat placenou bránu. Internetovými vodami se už proslýchá, že stejný krok ohledně SMS brány chystá i Eurotel, inu zřejmě chce část tržeb kolegiálně vrátit. Kdy se přidá Oskar, považuji za otázku času. Přesto nechápu z ekonomického hlediska, kterým se teď Radiomobil intenzivně ohání, proč vlastně vůbec kdy na webovou stránku tuto bránu umísťoval, když byla od začátku, jak sám uvádí, ztrátová. Nebo se ekonomové náhle probudili po letech ze zimního spánku? Ovšem nejhumorněji působí argument o komerčním zneužívání SMS brány. Nevím, jaké s ní má kdo zkušenosti, ale já ty nejotřesnější. Mnohdy mi trvá odeslání jedné zprávy i dvě minuty. A proto bych chtěla vidět onoho "komerčního zneuživatele", jak hodinu bojuje s pár zprávami. Na to nemá nikdo ani nervy, ani čas.

Útěchou nám může zůstat, že placená SMS brána přinese, dle Jiřího Hájka, v tomto směru výrazné zkvalitnění.

Informace o zavedení platby za příchozí e-maily na mobil ve mně vyvolala obyčejné lidské zděšení. Kolikrát už se někdo z nás uťuknul a někde omylem napsal špatně své mobilní číslo? Kolikrát mi už na mobil přišly e-maily, s kterými jsem neměla nic společného a nyní za ně budeme platit. Obávám se, že tuto oblast Radiomobil silně podcenil. Není v silách nikoho uhlídat a ochránit se stoprocentně před nevyžádanými e-maily.

Rovněž mě nenadchla sazba za volání do hlasového schránky, neboť se mi okamžitě vybavilo několik humorných momentů, kdy jsem čekala na důležitý hovor, vypadl mi při jízdě metrem signál a já pak lovila na ulici z hlasovky vzkaz, kdy jsem se do ní asi šestkrát dovolala, ale automat na mě zašveholil něco ve smyslu, že momentálně není možné si vzkaz přehrát, ať zkusím později. Na posedmé se to podařilo. Dnes bych mohla říct - další "placená" legrace.

Nemohu ale na čas, kdy jsem aktivně používala Twist kartu, nijak výrazněji nadávat, až na drobné nesrovnalosti. I když jsem se smířila s tím, že na info lince se nikdy jasnou odpověď na můj dotaz nedozvím a když napíšu do oddělení péče o zákazníky, dostanu mail, že buď je daná věc technicky nemožná, nebo je technicky nemožný můj mobil, nebo všechny ostatní sítě a nebo asi vůbec jsem nemožná já sama. V období 2001-2002 se mi totiž pravidelně stávalo, že zhruba každé dva, tři měsíce v jednom týdnu asi 3-4 dny mé esemesky mířené do sítě Eurotel, ale i T-Mobile končily v propadlišti dějin. Sice jsem při tomto povyražení ztratila poměrně hodně kreditu, ale neztratila jsem optimismus. A ten mě coby zákazníka provázel od počátků "mého života" s Twistem. Pamatuji dřevní doby, kdy se nedaly z Twistu odesílat esemesky. Na obranu tehdejší tisková mluvčí špitla" Je to technicky nemožné" a nikdo se nebouřil a nediskutoval. Pak jsem náhodou zabrousila coby zneuživatel na SMS bránu a při té příležitosti jsem si všimla drobného proužku - z Twistu lze posílat esemesky. Vyděšená jsem volala na info linku, kde mi tuto novinku potvrdili. Monstrózní reklamní kampaň přišla asi až za dva týdny.

Dnes už téměř půl roku patřím k majitelům tarifu u Oskara. Jednoduše mě přestalo bavit posílat esemesky, které adresátovi nepřijdou a ještě za ně platit. Žijeme opravdu v tržním a konkurenčním prostředí. Záleží na každém z nás, jakého operátora si zvolíme. A zvolit mohou i ti, kdož mají smlouvu podepsanou s T-Mobile na dobu určitou, protože ji mohou do 16.1. 2003 vypovědět, aniž by čelili jakýmkoliv sankcím a přišli tak o svůj mobilní přístroj.


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2021 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2406 s