Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je neděle 20.10.2019, svátek má Vendelín 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 500
Registrovaní čtenáři: 504
Publikovaných článků: 12737
Komentářů: 11040


Měření



Jak na hubnutí? Skleničku na večer si odpusťte!

24.08.2014   redakce   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Dieta a alkohol k sobě rozhodně nepasují. I když se jedna sklenka zdá množstvím zcela neškodná, může kaloricky vydat za plnohodnotné jídlo. Pokud tedy držíte dietu, měl by být pro vás alkohol tabu.
„K alkoholu se většinou uchylujeme ve večerních hodinách, kdy bychom už neměli přijímat žádné sacharidy. Často se říká, že jedna sklenička vína večer ničemu nevadí. Dokáže ale zmařit naše celodenní snažení o zdravé a dietní stravování,“ říká odbornice na výživu a zdravý životní styl RNDr. Lucie Svobodová a pokračuje: „Nealkoholická piva či vína sice slibují nulové množství alkoholických látek, ovšem co se týká cukrů a kalorií, ty bohužel nikam nemizí.“

CO JSTE MOŽNÁ NEVĚDĚLI O PIVU A VÍNĚ
  • JEDNA SKLENKA VÍNA (2dcl) = JE KALORICKY STEJNÁ JAKO DALŠÍ SVAČINA
  • PIVO 11°/12° (0,5 l) = VYDÁ ZA DALŠÍ MENŠÍ VEČEŘI
  • PITÍM ALKOHOLU SI ZVYŠUJEME PROCENTO VNITŘNÍHO TUKU V TĚLE
 
ODBORNÍK VYSVĚTLUJE: Proč máme po pivu hlad?
Možná i vy máte tu reálnou zkušenost, kdy vás po vypití piva zachvátí nezkrotný hlad… Tento alkoholický nápoj totiž obsahuje velké množství tzv. rychlých sacharidů (cukrů). Naše tělo se začne bránit vysoké hladině cukru v krvi produkcí velkého množství inzulinu. Ten způsobí pokles hladiny cukru a my záhy dostaneme hlad. Zaháníme ho většinou nezdravými věcmi, přeci jenom - na pivo si po příchodu domů většinou zeleninový salát nedáme. RNDr. Lucie Svobodová, odbornice na výživu a zdravý životní styl

Pokud chceme zhubnout, měli bychom si alkoholické nápoje odpustit. Rozhodně lepší je oželet půllitr piva a raději si dát plnohodnotnou večeři… naše tělo se nám odvděčí úbytkem váhy…a to za to stojí.

JAK VYZRÁT NA „VLČÍ“ HLAD?

…že dobře znáte tzv. rychlý hlad, který vás nutí ve vteřině spořádat doslova cokoliv ze zásob vaší ledničky? Tento stav rozhodně nepřispívá k dobrému zažívání nebo vaší váze…
 
„Vlčímu hladu bychom měli hlavně předcházet, a to pravidelností ve stravě a dostatkem kvalitního a zejména méně kalorického jídla. Pokud nás hlad i přesto dostihne, je nutné dodat tělu potřebnou energii. Ovšem nikoliv tím, že sníme opravdu doslova cokoliv. Potraviny na zahnání rychlého hladu je třeba pečlivě volit,“ říká RNDr. Lucie Svobodová, specialistka na výživu a zdravý životní styl.
První pomoc… když vás dostihne vlčí hlad
  • ZASTAVTE SE
Pokud jsme ve stresu, například po návratu z práce, kdy nás čeká ještě jedna „směna“ v rámci naší domácnosti, jsme schopni sníst mnohem více jídla a kalorií, aniž bychom to postřehli.
 
  • JÍDLO SI NASERVÍRUJTE NA TALÍŘ
Jestliže máte ve zvyku jídlo jen tak uzobávat, nebo jíst z lednice či přímo z hrnce, absolutně ztrácíte kontrolu a přehled nad tím, kolik jste toho vlastně doopravdy zkonzumovali.
  • NAPIJTE SE
Zkuste si uvařit váš oblíbený čaj. Právě jeho chuť totiž dokáže zahnat náhlý hlad.
 
  • NEJEZTE POTRAVINY OBSAHUJÍCÍ KONCENTROVANÉ CUKRY NEBO TUKY
Do této skupiny potravin patří pečivo, uzeniny, tučné sýry, sušenky, čokolády, slané krekry, ale také rýžové chleby… těmto jídlům se vyhněte.
Čím zahnat vlčí hlad?
Vhodnou variantou – co sníst, než si připravíte další plnohodnotné jídlo (svačinu, oběd nebo večeři) je například:
  • čerstvá zelenina,
  • kousek ovoce (ale ne večer),
  • pár vlašských ořechů nebo mandlí (5-7 kusů),
  • hrst nasucho opražených slunečnicových/dýňových semínek,
  • půl hrnečku bílého kefíru či zákysu,
  • nebo plátek 20% sýru.


RNDr. Lucie Svobodová, specialistka na výživu a zdravý životní styl.

RADA ODBORNÍKA – když vás rychlý hlad zastihne tzv. na ulici
Pokud nás hlad zastihne mimo domov (na ulici, v autobuse, na kole…), ideální je mít vždy v kabelce nebo batohu nějakou „záchranu“. Třeba pytlíček mrazem sušeného (lyofilizovaného) ovoce, tyčinku z jablečné dřeně či neslazenou müsli tyčinky bez polevy. Pro větší hlad je vhodná kvalitní proteinová tyčinka, která může plnohodnotně vynahradit třeba i oběd.
 
Přejídání, které je následkem vlčího hladu, vzniká ponejvíce ze špatného denního režimu, kdy celý den nejíme, nebo jíme nevhodné potraviny, které nás nezasytí, ale naopak podpoří chuť na další jídlo. Spouštěčem však může být také stres, deprese nebo neustálé pokusy o držení diety. Plátek sýra, mandle nebo čaj sice rychlý hlad zaženou, ale rozhodně je třeba pracovat na tom, aby se tyto stavy našemu tělu nestávaly častými.



Foto ikonka: www.oddee.com / text + foto Lucie - Centrum zdraví - www.svoboda-hubnuti.cz


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2019 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2638 s