Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je sobota 22.2.2020, svátek má Petr 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 500
Registrovaní čtenáři: 506
Publikovaných článků: 12817
Komentářů: 11058


Měření



Expedition Desert 2014: Tanger – Dakhla

19.11.2014   Aneta Šimonková   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Když 30.10. odstartovala z Plzně, od autosalonu Dajbych expedice deseti dobrodruhů, kteří chtějí svými Land Rovery projet odlehlé kouty severozápadní Afriky, slíbili jsme, že budeme o jejich osudech průběžně informovat. Desetičlenná posádka převážně z Plzně a okolí má v plánu 8 tisíc kilometrů a měsíc dobrodružství.

Pojďme tedy nahlédnout do deníku velitele Expedice, pana Davida Roháče.

31.10. Cesta z Plzně do Janova proběhla celkem v pohodě, pominu li únavu za volantem po cca. 1 000 km a třinácti hodinách jízdy.
Právě jsme v přístavu v Barceloně, kde čekáme na doplnění trajektu Excelent o další posádky a zítra už přistaneme v marockém tangeru. Na fotkách vidíte tankování v Rakousku u benzinové pumpy, další fotky jsou ze zadní paluby trajektu Grandi Navi.
Plavba probíhá ok, bary, pivka a klábosení o cestě; prostě standard.

5.11. Po vylodění v Tangeru jsme zamířili do pohoří Rif na severu Maroka, proslulého svou tolerancí k produkci hašiše.
Po jeho projetí jsme načnuli průjezd Vysokým Atlasem, kde naše defendery vystoupaly do výšky 3 tis. metrů nad mořem, odkud jsme sledovali zasněžené vrcholky hor.
Expedice zatím probíhá v pohodě, až na jeden běžný defekt ...

6.11. Včera jsme definitivně opustili horské oblasti vysokého Atlasu a přilehlých pohoří. Cestováním po nich naše defendery zdolávaly průsmyky o výškách přes 2900 metrů nad mořem, což odpovídalo zasněženému terénu na silnic a teplotě vzduchu. Museli jsme se vypořádat i s malými technickými problémy. Ty byly pravdepodobně spojené s natankováním špatné marocké nafty, která je sirnatá. Stačila výměna naftového filtru a mohli jsme pokračovat v jízdě.
V současné době máme za sebou postup Marokem na jih, přes soutěsku Todra a kempujeme v Tinerhiru, na konci soutěsky.
Dnes čeká naší expedici 300 kilometrový přesun do oblasti Ergshebi, což znamená, ze další fotografie už budou s písečných dun.

9.11. Po dlouhém přesunu se našich 5 Defenderů ocitlo v písečných dunách Errg Chebbi. Po nutném podhuštění pneumatik asi na 0,8 atmosfér jsme se mohli pustit do překonávání krásně žlutých písečných dun. Na první pohled je to velice zábavné a v každém případě jsme si to všichni užili, přestože samozřejmě došlo i na vyprošťování za pomoci kinetického lana. To když některý s Defenderů zůstal viset na hraně duny ... Písečná duna se vždy najíždí z návětrné strany, kde má písek pevnější strukturu. Jelikož není za dunu vidět, je třeba před hranou zvolnit, což někdy vede k zastavení vozu a následnému zahrabání do písku. To se celkem lehce vyřeší právě za pomoci kinetického lana a druhého Defendera.
Nenechali jsme si ujít kempování v dunách a dokonce jsme měli štěstí na Měsíc v úplňku! Musím konstatovat, že noční obloha v poušti je díky absenci světelného smogu naprosto úžasná. Další den jsme vyrazili na etapu, na kterou jsme se všichni těšili; skutečná dakarská etapa Tauz-Zagora. Dlouhá, prašná, horká ...
Nyní si užíváme zázemí námi oblíbeného kempu LES JARDINS DE ZAGORA. Po ujetých čtyřech tisících kilometrech přijde opravdu vhod bazén, odpočinek ve stínu palem a taky společnost našich hostitelů. Pohoštění, které sestávalo ze silného sladkého čaje, berber whisky, marocké kuchyně: tajine, kuskusu a kefty, bylo příjemným doplňkem večerního setkání s hostiteli.
Ještě máme vyčleněné dva dny na odpočinek, než opět zamíříme na jih, kolem jezer Iriki a pak dál na Tan Tan a El Smaru, kde už začne náročnější část expedice. Tu představuje jízda po Západní Sahaře, mnohem odlehlejší časti Marockého království.
Samozřejmě musíme věnovat dostatečnou péči našim Land Roverům, ale díky jejich robustní konstrukci půjde jen o promazání podvozkových částí.

Zdroj: Kloboukfilm, Foto: David Roháč





Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2020 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2633 s