KŘÍŽE HORSKÝCH OSADÓ, rána mého dětství TAJEMSTVÍZázračně splněné přáníDotazníkZpackané lívance
PIANISTA - TV TIP - Hudebník, který přežil holocaustVRÁNA – TV tip – Městem se šíří zloFOTOPOSTŘEHY: Co dělá psa psemVolvo, traktor a kočárekFOTOPOSTŘEHY: Co dělá papouška papouškemOslavujme ženy Mám přání omšeléOdvážný příběh Ester o naději v temných časechFestival světla BLIK BLIK oslaví prameny a českou hudbuKVÍZ: Jste znalci české kultury?Festival TANEC PRAHA 202425 okouzlujících exotických ptáků, kteří vám vyrazí dech
Nabídka mediálního partnerství
www.ngprague.cz
www.muzeummontanelli.com
www.fenixradio.net
www.egmont.cz
www.divadlotramtarie.cz
www.divadloviola.cz
www.paseka.cz
www.dokoran.cz
www.metafora.cz
www.atlantis-brno.cz
www.fragment.cz
www.argo.cz
www.audioteka.cz
www.druhemesto.cz
www.pozitivni-noviny.cz
www.ivysehrad.cz
www.libri.cz
www.bezruci.cz
www.divadlodisk.cz
www.divadloaha.cz
www.zizkovskedivadlo-jc.cz
www.patart.cz
divadlo.zlin.cz
www.albatros.cz
www.academia.cz
www.comicscentrum.cz
www.nakladatelstvicas.cz
www.zooplzen.cz
www.vosp.cz
www.balet-praha.cz
www.jota.cz
www.advaita.cz
Hned dva odborníci, Zdeněk Křížek a Ivan Crha, se zkušenostmi s tvorbou reklamních textů radí ve 4. aktualizovaném a doplněném vydání příručky Jak psát reklamní text. A znovu a znovu upozorňují textaře a copywritery, aby nezapomínali na hlavní a stále opomíjenou zásadu: hlavní roli tu hraje zákazník. Publikaci vydalo nakladatelství Grada Publishing.
Přestože výše zmíněné pravidlo všichni, kdo se o reklamní textařinu zajímá, znají, opravdu se na něj občas ve víru snahy o výsledek zapomíná. Člověk se poměrně snadno dostane do jistého kolotoče vlastních představ o efektivitě, originalitě, vtipu a zaměří se na ně. Jenomže i když všechny tyto prvky má tvůrčí činnosti při vytváření reklamního textu zohlednit, první a nejvýznamnější pořád zůstává hledisko koncového spotřebitele. Neustále je třeba mít to na paměti a rozhodně neškodí si to stále připomínat. Takže i v průběhu čtení knihy Jak psát reklamní text.
Kniha obsahuje jak teorii, tak praktické rady. Teorie se zaměřuje na marketing, charakter a účel reklamního textu, specifika různých typů reklam (např. audiovizuální) a textů, jako jsou reklamní letáky, inzeráty, slogany. Každý druh reklamního textu je něčím výjimečný a klade na textaře trošičku jiné nároky. Autoři upozorňují na tyto odlišnosti a analyzují je.
Praktická stránka knihy spočívá v konkrétních radách, jak si blíže specifikovat zákazníka či pojmenovat cílovou skupinu. Jaké prvky může textař využít k tomu, aby zaujal zákazníka. Jaké podmínky musí splňovat správně vytvořený název. A další obdobná doporučení. Na konci kapitol se nachází také různá cvičení, která podporují praktické vyznění knihy.
Příručka je logicky uspořádaná, přehledná a dostatečně odborná. Hlavní myšlenky jsou rozumně zvýrazněné, takže se v knize snadno orientuje a zároveň se dá i poměrně rychle prolistovat, pokud si chcete projít jen základní body. Domnívám se, že je to velmi dobře zpracovaná pomůcka pro začínající textaře a copywritery, což ostatně dokazuje i samotný fakt, že se jedná již o čtvrté aktualizované vydání. Zájem o literaturu tohoto druhu neustále roste, neboť copywriting se zabydluje již i v naší republice. Zároveň přestože se jedná o vydání již tři roky staré, je poplatné i dnes, neboť umělecké postupy na poli reklamy se zase tak rychle nemění.
Jak psát reklamní text, 4. aktualizované a doplněné vydání
Křížek Zdeněk, Ivan Crha
Grada, 2012
Obrázek obálky: grada.cz
Copyright © 2001 -
2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.