Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  pátek 19.4.2024, svátek má Rostislav 

Hledej

Sociální sítě



Webmagazín na Instagramu
Webmagazín na X Twitteru

Spolupracujeme

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Elvis kontra Genius

10.05.2005   Martina Bittnerová   Hudba   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Elvis kontra GeniusPřed kapelou Genius byl Elvis, tedy Vláďa Slíž zpívající repertoár E. Presleyho. Pak ale všechny zúčastněné přestalo bavit hrát převzaté skladby a tam někde se zrodil dnešní Genius. Ve zkušebně skupiny jsme si jednoho pošmourného dne sedli a povídali si o všem možném, o celibátu, o marastu současného hudebního světa a vůbec o názorech "kluků" na současné dění A propos, uvidíte-li někde plakát zvoucí na koncert "pražských Geniů", určitě zajdete, stojí to za to.

Pod slovem genius si většina z nás představí člověka s nějakými mimořádnými schopnostmi.
V čem je tedy skupina Genius výjimečná, co je právě na ní tak mimořádného, že zvolila
takový název?

Bohužel jde pouze o název. Jinak jsme úplně normální průměrní lidé jako vy všichni. Název jsme si zvolili z čirého zoufalství, protože když jsme přemýšleli o tom, jak se budeme jmenovat a nemohli jsme pořád na nic přijít, řekl někdo, že náš název vymyslí leda Genius. No a pak jsme si řekli, proč se nejmenovat zrovna Genius.

Existujete již od roku. . .. 1999? To je docela dlouhá doba na to, aby jste vešli ve známost
alespoň v Praze, kde působíte. Jak jste tedy na tom třeba s četností koncertu a jak se vám daří
pronikat do tajů pražské hudební scény?

Kupříkladu loni jsme odehráli relativně málo koncertů. I tak máme pocit, že jsme již pronikli do tajů pražské hudební scény.

Přeci jen nejste kapelou náctiletých, ale už poměrně zralých mužů. Máte proto coby muzikanti
nějaké krédo, které vyznáváte a kterým se třeba lišíte od jiných?

Krédo bohužel žádné nemáme. Prostě žít se musí tak, jak nám dovolí okolnosti.

Prozraďte sestavu, v níž v současnosti hrajete. Doznala od vašich počátků nějakých výrazných změn?

Na bicí hraje Tomáš, na kytaru Milan, na basu Honza. Zpívá a druhou kytaru hraje jeho brácha Vláďa.

Předpokládám, že většina z vás si v životě prošla několika kapelami. Zažil někdo z vás i působení v tzv. "známější" kapele a tudíž poznal trochu té „malé české slávy"?

Ano, před tím, než jsme se dali dohromady, někteří z nás hráli ve více kapelách. Nikdo z nás však nehrál v nějaké známější kapele.


Řada muzikantů, než zasedne třeba k bicím, nebo se chopí baskytary, má naposloucháno  poměrně dost hudby, která je také obvykle do značné míry ovlivní. Můžete jmenovat  hudbu, jenž vás ovlivnila asi nejvíc a co vlastně teď posloucháte v soukromí?

To by musel každý mluvit sám za sebe. Celkově se dá říct, že nejsme nějak zvlášť vyhranění.

Domníváte se, že i rocker by měl znát noty a mít nějakou povědomost o klasické hudbě? Souhlasíte pak s tím, že člověk musí umět prvně znát dokonale řemeslo a pak může experimentovat.

Samozřejmě. Navíc by bylo celkem dobré, kdyby uměl i číst, aby si mohl přečíst co je dobré a co ne. O klasickou hudbu by se zajímat neměl, protože by to narušilo jeho image. S tím, že by člověk měl znát nejdřív dokonale svoje řemeslo a pak experimentovat nejen souhlasíme, ale dokonce si myslíme, že pokud člověk neví přesně co a jak má dělat, neměl by zásadně  experimentovat, aby náhodou nepřišel na něco nového a nebezpečného.

Jedna ze sympatických věcí na vás jsou české texty. Dokonce v nich neopěvujete, jak a kde jste se opili a kolik holek jste při tom "dostali", ale mají i nějaký hlubší smysl a kdo se zaposlouchá, má, domnívám se, o čem přemýšlet. Kdo tedy píše texty a stojí za texty osobní  prožitek, nebo jen čirá fantazie?

Texty píše náš zpěvák, všechny však nejsou jenom jeho. Za texty stojí spíš ta fantazie.

V jedné písni doslova říkáte: " To je to prokletí, manželský pojetí, jednu si vybrat a držet s ní celibát..." Lze to chápat jako vzkaz fanynkám, že kapela je plná nedotknutelných ženáčů, nebo je to spíš stesk nad tím, že nás příroda nenaprogramovala monogamně, přesto neexistuje  rozumnější a efektivnější způsob partnerství?

To, že je kapela plná nedotknutelných ženáčů je svým způsobem pravda. Ale nic není ztraceno. Pokud by snad nějaká finančně dobře zajištěná fanynka – a nemusí to být zrovna fanynka - měla zájem, snad by se s tou nedotknutelností dalo něco udělat.

Vyprodukovali jste zatím jeden demáč se čtyřmi skladbami, přesto na koncertě toho hrajete mnohem víc. Znamená to, ze se mohou posluchači těšit na další demo?

My jsme už vyprodukovali před tímto demáčem dva. Na další demo se určitě můžete těšit tak, jako se na něj můžeme těšit i my.

Snad se neurazíte, když řeknu, že máte hudbu zatím coby koníčka, proto se zeptám, čím se vlastně takový dnešní rocker živí?

Čím se dnešní rocker živí by bylo možná lepší zeptat se nějakého rockera a ne zrovna nás.

Po revoluci v roce 1989 nastal krátkodobý boom, kdy řada rockových kapel vydala svá alba, dokonce si odvažuji tvrdit, že vedle vlivu hudby ze západu tu byl velký zájem o českou muziku, dnes bych ale řekla, že tu máme bohužel situaci jak za socialismu, českou hudební scénu ovládá pár jmen a pro většinu normálních lidí zůstávají hudební vydavatelství neproniknutelná a všecko má velmi tvrdá a podivná pravidla. Myslíte si proto, že ještě někdy  dojde k jakési renesanci české hudby, nebo bude pokračovat v tom úpadku a marastu, v jakém se právě ocitá?

Myslíme si, že je to trochu taková malá zkouška. Pokud lidé budou mít zájem poslouchat těch pár jmen, tak ať je poslouchají. K renesanci české hudby už rozhodně došlo, protože skvělých kapel stále přibývá. To, že se nestanou známými je pro ně sice špatné, protože se musí živit jiným způsobem a proto se nemohou naplno věnovat muzice, pokud je neživí rodiče. Ovšem na druhé straně nejsou nuceni se tolik zabývat různými kvótami sledovanosti, podléhat
módním trendům a dělat kompromisy kvůli zájmům těch různých vydavatelství.

Většina kapel naříká, že lidé nechodí vůbec na koncerty kromě těch vyhlášených jmen, která vystupují po sportovních halách. Proč myslíte, že tomu tak je? Domníváte se, že má na to vliv fakt, že je těch skupin čím, dál tím víc, nebo prostě lidé mají čím dál tím míň peněz a dávat cca 100 Kč za lístek se jim prostě nechce?

Penězi za vstupenku to asi není. Spíš dělá svoje reklama a některé kapely jsou i dobré.

Čím tedy přesvědčíte vy posluchače, aby přišli zrovna na váš koncert?

No, chtěli bychom to zkusit třeba dobrou muzikou.


Zdroj fotografií, jakožto více informací o skupině naleznete na:
http://genius-band.net /




Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0647 s