Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je pátek 30.9.2022, svátek má Jeroným 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 507
Registrovaní čtenáři: 518
Publikovaných článků: 13280
Komentářů: 11316


Měření



Jarní kůra, aneb běž se napást I.

26.03.2007   Jindřiška Kodíčková   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Každé jaro, zmalátněni únavou, si slibujeme, že se sebou něco uděláme. Rozhodnutí více než chvályhodné, ale stojí jisté úsilí. Nabízím jednoduchý návod, jak únavným obdobím proběhnout, nikoli se proploužit.

Záleží především na rozhodnutí, zda kůru podstoupíme. Nutit se do ní nemá smysl, pak většinou nevydržíme nebo se stane ještě větší stressovou zátěží. Jak do manželství, i do kůry je třeba vstupovat dobrovolně a po předchozí úvaze. Jarní kůra není dieta v užším slova smyslu, ale určitá komplexní změna životního stylu. Zaměříme se na pohyb, pitný režim a odlehčující stravu:

1. Pohyb, pohyb, pohyb
Kromě chození po schodech a dohánění autobusu, věnujte každé ráno desetiminutové rozcvičce. Už v posteli se pomalu protahujte jako kočka, a pak na podlaze zařaďte protahovací cviky. Pomalými pohyby protahujte a uvolňujte stažené svaly od hlavy až k patě. Na výběru cviků tak nezáleží, vzpomeňte třeba na rozcvičky ve škole. Neposilujte, pouze protahujte. Cvičení by nemělo zvýšit tepovou frekvenci, použijte nejlépe gymnastický balanční míč.
Již po týdnu až čtrnácti dnech ucítíte uvolnění blokád a v předklonu se dotknete země. Zopakovat cviky doporučuji, pokud je to možné, i během dne.

2. Znovu pohyb!
Po návratu z práce se nesesuneme do křesla ke kafíčku, ale převlékneme se a vyjdeme na procházku, nejlépe do zeleně. Osvěží unavené oči, umožní dýchat okysličený vzduch a také trochu skryje naše zpočátku nemotorné pohyby. Rychlou chůzí, později střídanou klusem, prožijeme příjemnou čtvrthodinku.
Pokud jsme v lese poprvé po dlouhých letech, postupujeme klidně, jinak první den vyplivneme duši a se sportem opět skončíme. Zátěž zvyšujeme postupně, musíme se cítit příjemně, ale přece jenom trošku zadýchaně.


3. Do třetice pohyb
Po týdnu cvičení se můžeme odvážit věnovat sportu celý den. Raději zvolíme sobotu (v neděli si můžeme lízat rány) a vyrazíme na túru. Předpokladem je kvalitní, pevná turistická obuv, dobře vyšlápnutá. Výlet rozhodně neslouží k předvedení nových a drahých bot. Vybereme si atraktivní trasu ve společnosti milých přátel a jdeme! Myslím, pro začátek deset kilometrů stačí, ale venku strávíme celý den. Po čtyřech víkendech lehce zvládneme i dvacítku. Hezké procházky hned za Prahou v dosahu MHD směřují na keltské hradiště nad Zbraslaví, lesními cestami k Cukráku a na Jíloviště, do Davle , Prokopským údolím k Ořechu, do Roztok. Když více popojedeme autobusem, můžeme brouzdat kolem Mníšku až na Skalku, Kytín nebo Stříbrnou Lhotu. Vlakem dojedeme do Srbska a dále pěšky třeba na Karlštejn, do Svatého Jana pod Skalou. Nakonec stačí otevřít mapu okolí Prahy a vyskočí tolik cílů, že nebudeme vědět, kam dřív. Podívat se můžeme i na stránky Klubu českých turistů, který organizuje dálkové pochody.

                                                      Dva možné cíle:



Pomník lidickým dětem                                                 Kaplička v Křečovicích                    


Příště budeme popíjet!

Zdroj horní fotografie:
http://www.womensrun.de
Autor dolních fotografií: Jindřiška Kodíčková





Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2022 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0414 s