Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je pondělí 28.9.2020, svátek má Václav 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 503
Registrovaní čtenáři: 510
Publikovaných článků: 12952
Komentářů: 11150


Měření



Média a móda V.

25.04.2007   Aneta Šimonková   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

V dnešním posledním díle seriálu se podíváme, co dnešní mediální trh nabízí. Pro koho jsou určené jednotlivé časopisy, jakou mají základní strukturu a na závěr zamyšlení nad těmito vlivy.

Do dnešní doby se vytvořilo tolik módních směrů, že každý může najít ten styl, který mu vyhovuje. Nekladou se zde žádné meze ani, co se týče rozdílných kultur. Např. existuje spousta lidí, kteří žijí v západní Evropě životem, který připomíná existenci obyvatel východní Asie. Média dnes mají schopnost informovat o životním stylu skoro všech kultur na světě.
V dnešní době existuje několik druhů módních časopisů, které se zajímají jak o oblékání, tak o životní styl. V průběhu let vyprodukovala nakladatelství časopisy, které se stále více specializují na určitou skupinu. Rady a tipy, jak si zařídit pohodlné bydlení, najdou čtenáři např. v časopise Dolce Vita.
Módní magazíny tvoří asi kapitolu samu pro sebe. Jejich struktura vypadá zhruba takto:
Šéfredaktor čtenářky uvítá editorialem, kterým se k nim snaží přiblížit, aby dotyčná měla pocit, že ti, co dávají magazín dohromady, jsou stejné krevní skupiny jako ona. Následují typy na různé akce, pár drbů ze světa slavných. Poté se může objevit rozhovor se známou osobností, popřípadě i bližší pohled do jejího soukromí. Následně čeká několik fashion story, tedy seriály, kde se vyobrazuje oblečení focené na modelce. Sice se nejedná o reklamu, ale čtenář ví, kde zboží koupí a za kolik. V zádní části se magazín věnuje novinkám z oblasti kosmetiky, popřípadě se mohou objevit i nějaké recepty. V každém časopise nesmí chybět horoskop a samozřejmě reklama.
Na českém trhu existuje několik módních časopisů. Časopisy typu Katka nebo Tina jsou určeny čtenářkám, které nechtějí investovat mnoho peněz, ale chtějí se dozvědět novinky ze světa módy, slavných lidí, ale také příběhy obyčejných lidí. Tomu odpovídá i inzerce produktů. Výrobky odpovídají finanční dostupnosti čtenářkám tohoto periodika. Tento typ časopisu není typicky módním, spíš se jedná o počtení pro volné chvíle.
Mezi dražší časopisy už můžeme počítat Cosmogirl nebo Style. Inzerované produkty zde ale nedosahují závratných výšin.
Časopisy typu Elle, Harper´s Bazaar nebo Cosmopolitan jsou určeny těm, kteří si mohou dovolit sáhnout hlouběji do kapsy. Pokud čtenářky chtějí konkrétní inzerovaný produkt, většinou musí sáhnout ještě hlouběji.
Existují i časopisy, které se věnují technice. Např. dnes již neplatí, že mobilem se musí hlavně telefonovat, ale musí mít co nejmenší rozměry a hodně funkcí. Nejnovější přehrávače, počítače nebo televizory najdou čtenáři převážně zde. Tento typ časopisů si oblíbili spíše muži.
Internet jako médium nabízí nejrozšířenější nabídku pro své uživatele. Na něm najdou informace z oblasti módy, techniky nebo životního stylu. Navíc dnes již existují on-line verze tištěných časopisů a novin, takže spousta čtenářů „listuje“ už jen na stránkách internetu.
Televizní stanice dnes již nabízejí různé záznamy z módních přehlídek, a i když si diváci nemohou dovolit zakoupit produkty, které vidí, mohou se alespoň inspirovat. V Čechách se stalo populární tzv. proměňování. Nejdříve se objevilo v časopisech, kam si pozvali čtenářku, kterou nalíčili, učesali a jinak oblékli. Tento trend se dostal i do televize, u nás kdysi vysílaný lifestylový pořad Vypadáš skvěle. Zahraniční tvůrci ovšem zašli ještě dál a v rámci proměn se nejenom díky líčení a oblečení můžete stát jinou osobou, ale za pomoci plastického chirurga také třeba Britney Spears. Jestli tento pořad dorazí i k nám, uvidíme.

Závěrem seriálu
Podobě dnešního módního média se vytýká zejména to, že má špatný vliv na mládež. Na stránkách časopisů se objevují dívky, které vypadají, že neskončily ani základní školu, ale už předvádějí módu pro dospělé. Spousta rodičů si láme hlavu s tím, jestli by měly jejich děti číst o výstřelcích známých osobností a nechat se jimi ovlivňovat.
Ale nejenom mladí lidé, i dospělí se občas nechávají ovlivnit tím, co vidí v médiích. Zejména, co se týká reklamy. Pokud je nějaký výrobek inzerován v několika časopisech a zaujme několik čtenářů, kteří jej zakoupí, už se z toho stává trend.
Co se oblékání týká, vznikl v minulých letech tzv. trend módní policie, kde porota kritizuje slavné osobnosti, jak vkusně se oblékly k dané příležitosti.
Poslední století prošlo už tolika změnami, že si každý může vybrat, jak bude žít a také se oblékat. A když ho to přestane bavit, tak si vybere něco jiného. Móda skutečně neznamená pevně daný vzor, který se musí dodržovat. Má sloužit pouze jako inspirace, protože každý člověk je originál tím, že se od ostatních něčím odlišuje. Lidé, kteří se nechávají strhnout posledními trendy bývají nazýváni fashion victims – oběti módy. Dle mého názoru by člověk neměl být ničí obětí. Ani obětí módy.



„Ještě musím skočit pro kabelku od Diora, co jsem viděla v Bazaaru...“
Zdroj: blog.princessh.com


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2020 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2765 s