Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž ...  Dnes je neděle 25.9.2022, svátek má Zlata 

Hledej na Rozhledně

Webmagazín na FB



Statistika Rozhledny

Počet autorů: 507
Registrovaní čtenáři: 518
Publikovaných článků: 13278
Komentářů: 11316


Měření



Zelená se line záře...

29.07.2009   Michaela Wilhelmová   Rozhledy   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Někomu se možná vybaví pokračování populární předělávky "napalm", nicméně takhle zelená nám nesežehne ani ruce, ani tváře, nýbrž peněženky a čas. Napakují se firmy a my odejdeme s krásným pocitem, jak děláme něco pro matičku přírodu. Ale vážně je to tak jednoduché?

Odpověď je nasnadě. Není. Firmy totiž dokáží v rámci svých PR praktik skloubit možné s nemožným, a tak se stále větším konzumem ničícím tunami odpadků planetu získáváme dojem, že i v téhle šlamastice svítá hvězda naděje. Kupujme si ekologické výrobky! Samozřejmě klobouk dolů před Bio potravinami, díky kterým se například antibiotiky a steroidy nadopovaná slepice nemusí tlačit celý život v "králíkárně" a zelenina i ovoce rostou bez chemie tak, jak mají. Nicméně na zelenou hrají i fastfoody. "Jezte u nás, jsme ekologická společnost plná jednorázových tácků, kelímků a papírků! Každý kousek jídla vám zabalíme zvlášť do obalu, který nikdo před vámi neměl!" A ta ekologie? Firmy přeci mají dokonale zpracovaný recyklační systém! Ehm... ano, samozřejmě je lepší, že se recykluje, ale nebylo by ještě ekologičtější nemít všechno na jedno použití a omezit počet daných krabiček, papírů, etc.etc.?

Podobné trendy vidíme takřka u každé větší korporace. Automobilový průmysl hlásá ekologické vozy na benzín, přestože kdesi v utajeném sejfu ropných magnátů leží draze zaplacené patenty na vodní auta. Samozřejmě, dvousečná zbraň má pravdu v tom, že je určitě lepší zvolit při koupi nového vozu model s nižší spotřebou a pořádným katalyzátorem, než třeba pěkného, ale starého Hummera, který za sebou nechá černý mrak a sežere 19 litrů. A co z něj? Frajeřina, to je dřina. Hlavně pro peněženku. A to ještě pořádně neřešíme, že do práce jezdí po jednom v autě stále více lidí, místo aby ušli kousek pěšky, ujeli na kole, nebo zvolili ekologičtější hromadnou přepravu. Přeci se nebudeme mačkat, že? V tomhle ohledu musím dodat ještě jeden maličký postřeh, který stále uniká mému pochopení: Do práce jezdím přes celé město. Když je k ránu hutná doprava, trvá mi cesta i hodinu. Za rok jedu autem na pracoviště maximálně dvakrát, prostě proto, že potřebuji přestěhovat nezměrný pakl věcí. Cesta autem trvá vždycky minimálně o 15 minut déle! Copak to všem těm managerům nevadí, time is money, přeci? Ale ona se nějaká výmluva pro všechno vždycky najde...

Odborně se mediální i jinak šířený zelený výplach nazývá greenwashing a slaví nezměrné úspěchy. Firmy si jím zvyšují zisky a poněkud se nezmiňují o všech dalších negativních externalitách. Ostatně, bylo by to čiré bláznovství.

Ikonka: http://images-1.redbubble.net
Foto: http://www.greencampaignsigns.com



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . RSS . Tiráž

Copyright © 2001 - 2022 Rozhledna.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.037 s