Tisk článku ze serveru Webmagazin.cz - Patrick Bruel je nejlépe placený !



Úvodník: Francouzské okénko: Milan Cíler bude od tohoto čísla přinášet zajímavé články z francouzského tisku, které sám pro čtenáře Nerawebu přeložil.

Pátrání magazínu Figaro Enterprise odhalilo, že "Brubru" vydělal téměř 7,8 milionu franků v r. 2002 díky prodeji svého alba "Entre deux …- Mezi dvěma". V pořadí podle inkasovaných peněz následují zpěváci Renaud, Jean - Jacques Goldman, Johnny Hallyday a Pascal Obispo.

Článek:

Patrick Bruel je nejlépe placený! Tvořit písničky může slušně vynášet. V příloze magazínu Figaro Enterprises byl publikován seznam nejúspěšnějších francouzských zpěváků, kteří díky své tvorbě dosahují nejvyšších příjmů. Není žádným překvapením, že jde o kvintet Bruel, Renaud, Goldman, Hallyday, Obispo. S příjmem okolo 7,8 milionu franků za rok 2002 bezkonkurenčně vede Patrick Bruel. Jeho dvojalbum "Entre deux - Mezi dvěma" opětovně nazpívaných písní, vzniklých v období kolem roku 1930, se prodalo ke dvěma milionům exemplářů. Jen o malý krůček na druhém místě "zaostává" s ročním výdělkem 5,6 milionu franků strašidelný Renaud, jenž se svým albem "Boucan d´enfer - Pekelný nářez" dosáhl největšího komerčního úspěchu ve své dosavadní kariéře. Navíc se mu podařilo prodat 500000 exemplářů singlu, "Manhattan - Kabul", realizovaného společně s Axelem Redem. Na třetím místě se umístil Jean - Jacques Goldman. Jeho "Chansons pour les pieds - Písně pro nohy" mu dokázaly vydělat 5,2 milionu franků v r. 2002, kdy Goldmanovy písně byly nejčastěji vysílány v rozhlase. K tomuto úspěchu, danému vlastní tvorbou se přidružuje i podíl na zisku Yannicka Noaha, jemuž dělá producenta. Pokud velký Johnny zaujímá v tomto uspořádání až čtvrté místo, je to proto, že je pouze interpretem. Od 20.12.2002 se jeho alba "A la vie, a la mort - V životě, ve smrti" se prodalo 1,37 milionu kopií a singlu "Marie" 900000 kusů. Poslední ze skupiny, Pascal Obispo své jmění znásobuje spoluprací a podílem na albech svých kolegů v hudební branži. Jeho 100 koncertů a 550000 prodaných kusů alb mu přinesly sklizeň v podobě 4,2 milionu franků. Následují indonéský zpěvák Sirkis (3,5 milionu), Mylene Farmer (3,1 milionu), Gérard de Palmas (2,1 milionu), Marc Lavoine (1,8 milionu), a konečně poslední Jenifer, vítězka premiérové edice Star Academy s ročním příjmem 1,5 milionu franků. Le Figaro Enterprise získalo údaje pro svoji statistiku autorských a licenčních příjmů od hudebních uměleckých vydavatelství a též díky informacím o podílech plynoucích z autorských práv. Údaje o těchto ziscích byly veřejně prezentovány v r. 2002, ale jejich splatnost na účty umělců nastane až letos.
Zdroj - Le Matin 14.1.2003 ( překlad Milan Ciler )

Odkud pocházejí peníze?

Autorské a licenční příjmy Jsou sjednané mezi interprety a jejich hudebními vydavateli. Splatné jsou ve dvou ročních splátkách. Známá a velmi populární hvězda může dostat sumu blížící se 20 - 25 % z hrubé obchodní ceny disku snížené o daň. Debutující autor může doufat maximálně v 8 %.

Autorská práva
Jsou splatná s přelomem roku prostřednictvím organizace SACEM všem autorům, skladatelům a editorům. Všichni obdrží z vysílání písní v televizi a rádiu 35%, z prodeje CD a dalších nosičů 21%, z produkcí na veřejných místech 19%, z koncertů 8% , z vysílání v cizině 15%, z produkce v kinech 2% . Podle ankety Figaro Enterprise není možné spoléhat pouze na reklamní kampaň při promotion nového CD

04.03.2003 - Milan Ciler