Tisk článku ze serveru Webmagazin.cz - Už i Česko má svůj NEWSWEEK



Úvodník:

Vydavatelé Forbesu přinášejí do Česka nový prestižní titul, který má dlouholetou tradici ve Spojených státech. V nákladu 40 tisíc kusů vstupuje americký magazín Newsweek na český trh s ambicí stát se předním zpravodajsko-publicistickým časopisem na domácí scéně.



Článek:

Newsweek vychází v rámci licenční smlouvy mezi jeho americkým vydavatelem, společností IBT Media, a společností Barecz & Conrad Media, Ltd. (BCM), která v Česku působí už pátým rokem jako vydavatel magazínu Forbes, a to přes svou dceřinou společnost MediaRey SE.

 

Vstup na český trh je pro nás důležitý krokem. Jsme nadšeni, že můžeme oslovit nové čtenáře přímo v jejich zemi a v jejich rodné řeči, a to kombinací obsahu naší mateřské edice s tvorbou prvotřídních lokálních reportérů,“ prohlásil Jonathan Davis, spoluzakladatel a ředitel obsahu v IBT Media.

 

První číslo českého Newsweeku budou mít předplatitelé ve schránkách 4. listopadu. Den poté se časopis objeví na volném trhu. Celkový náklad (volný prodej + předplatné) činí 40 tisíc kusů, menší část nákladu se bude prodávat na Slovensku. Newsweek bude od prvního čísla k dispozici též v audio-verzi přes portál Audiotéka CZ.

 

Obsah bude složen z nejlepších materiálů z produkce amerického Newsweeku a z

originální tvorby české redakce. Ta bude zodpovědná za většinu obsahu. Cílem je namíchat obě složky – cizí a domácí – tak, aby čeští čtenáři přijali Newsweek jako „svůj“ český časopis a jako plnohodnotnou alternativu zavedených lokálních zpravodajských týdeníků. Konkurenční výhodou Newsweeku bude fakt, že se může opřít o zázemí silné globální značky a o síť zahraničních reportérů, z jejichž produkce si česká redakce bude vybírat to nejzajímavější a doplňovat tím svoji vlastní tvorbu.

 

Složení české redakce odpovídá záměru udělat z Newsweeku nejsilnější časopis svého druhu, a to primárně ve třech oblastech – v tématech, které mají přesah za hranice Česka, v komentářích světového dění a v kultuře. „Newsweek bude časopis bez hranic – pro čtenáře, kteří chtějí vidět do okolního světa a být jeho součástí,“ přibližuje šéfredaktor českého Newsweeku Jiří Nádoba. „Naší snahou je uspět díky kvalitě obsahu a jsme rádi, že se při tom můžeme opřít o silnou světovou značku. První reakce ukazují, že půjde bezpochyby o úspěšnou misi,“ dodává vydavatel českého Newsweeku Erik Conrad.

 

Česká verze Newsweeku bude pro americký magazín jeho devátou národní či regionální mutací, po Japonsku, Jižní Koreji, Mexiku, Polsku, Srbsku, Británii a Blízkém východu. Český Newsweek bude distribuován i na Slovensku.

 

Více na newsweek.cz, newsweek.com a corp.ibt.com.

 

 

O Newsweeku

Newsweek je prémiový magazín a on-line portál, postavený na kvalitním zpravodajství světové úrovně s tradicí více než 80 let. Doménou Newsweeku je publicistika z oblasti globálního dění, mezinárodních vztahů, technologií, byznys, kultura a politika. Newsweek vychází v několika jazykových mutacích a spadá pod newyorské vydavatelství

IBT Media.

 

O MediaRey

Vydavatel českého Newsweeku je součástí skupiny BCM, která se v posledních pěti letech etablovala na středoevropském trhu jako vydavatel Forbesu v ČR, na Slovensku, v Maďarsku a v Rakousku. V Česku působí skrze dceřinou společnost MediaRey SE. Forbes se na všech čtyřech trzích prosadil jako úspěšný projekt, díky spojení silné zahraniční značky s lokálním obsahem, podobně jako u Newsweeku. V ČR se Forbes stal letos nejčtenějším ekonomickým titulem s nákladem přes 20 tisíc ks a s rostoucím webovým portálem forbes.cz.

 





05.11.2015 - Aneta Šimonková