Tisk článku ze serveru Webmagazin.cz - Ať žije spam!



Úvodník: Jsem „vlastníkem“ několika mailových adres, přičemž nejvíce používám tu „seznamáckou“, kterou si může najít každý v tiráži zde na Nerawebu. Pochopitelně čím více ale má našinec založených mailových adres, tím více spamů dostává denně do pošty. Já osobně jsem si na ně v podstatě zvykla a na lukrativní nabídky různého zboží dotyčným odepisuji: „Děkuji za projevení zájmu o komerční prezentaci Vašeho výrobku na stránkách Nerawebu, kterou podpoříte naši činnost.“ A garantuji všem, že většina obchodníků mi okamžitě přestane nabídky zasílat. Zjistila jsem totiž, že tento typ reakce na ně platí nejvíc. Přesto se najdou ještě otrlejší firmy, kterým nestačí citovaná odpověď, ale doslova otravují tak dlouho, až se člověk obyčejně naštve.

Článek: Už drahnou dobu mi na neveřejnou adresu chodí nabídky firmy Nomatica. Nevím, kde k mé adrese přišli, nikdy v minulosti jsem si jejich stránky ani neprohlížela, neboť jejich sortiment je mi naprosto vzdálen. Tato firma ale spam vymyslela chytře. Aby je nikdo nemohl napadnout soudně za posílání nelegálních komerčních nabídek, skládá je do formy „tiskových zpráv“. Onehda mě milá firmička dorazila a to když mně, odpůrci MDŽ, poslala speciální nabídku slevové akce právě k tomuto „pasvátku“, což jsem skutečně neustála s lhostejností a okamžitě zareagovala, ať mě přestanou zaplňovat schránku podobnými zprávami.

Za dva dny jsem obdržela uctivou odpověď Ing.Víta Kovalovského v duchu - nechtěli jsme vás urazit, myslíme to dobře. Nicméně jsem trvala na odstranění mého mailu z jejich databáze odběratelů novinek. Kupodivu pan Kovalovský mi celkem nelogicky odpověděl, že mě vymazat nemohou, neboť můj mail v databázi nemají a abych si tedy jejich maily příště ze schránky mazala sama ve smyslu - není nic jednoduššího. Nevěděla jsem v tu chvíli, zda sním, či bdím. Opravdu to vyžaduje kapitální drzost, když někdo, kdo obtěžuje druhého, má odvahu mu ještě něco takového říci. Solidnost celé firmy pochopitelně v mých očích klesla až na hluboké dno. V dalším mailu mě pan Kovalovský přesvědčoval, že jsem si u nich zaregistrovala odběr nabídek, pak zas tvrdil, že mail mám přeci zveřejněný na internetu - míněno na Nerawebu, což není pravda. Když jsem pana Kovalovského upozornila, že mě zahlcuje spamem a už mám celého dopisování a jeho akorát tak dost, náhle se mi objevila v poště zpráva - váš mail jsme v databázi měli, našli a smazali. Celá anabáze mě stála xy mailů, to nehovořím o ztrátě času a energie, jíž jsem mohla věnovat jiným aktivitám kolem Nerawebu. A ačkoliv mi pan Kovalovský přál neustále dokola příjemný den, o jeho profesionalitě si myslím svoje.

Právě tímto článkem jsem udělala firmě bohužel obrovskou reklamu, vím o tom, ale chtěla jsem Vám čtenářům sdělit, ať si podobné chování nenecháváte líbit, vždyť zmíněná firma, pro kterou pan Kovalovský pracuje, okupuje druhým beztrestně poštu a silně pochybuji, že zrovna právě tato firma přispívá na činnost jakékoliv kulturně orientované neziskové organizace.

Zdroj fotografie v ikoně: google.com

13.03.2005 - Martina Bittnerová