Výpravné drama "Krev zmizelého" vyvolává u oficiální kritiky vesměs rozpačité názory. Jedno je ovšem jisté. Film by měli shlédnout všichni, kteří se chystají volit komunisty.
Kostru příběhu tvoří životní osudy matky, Češky Helgy (Vilma Cibulková) a její dcery Dorli (Ester Geislerová), která se narodila z krátkého milostného vztahu k baltskému šlechtici Arno von Lievenu (Václav Jiráček).
Po válce je dcera matce násilně odebrána. V této filmové pasáži skvěle zvládá svoji roli zrůdného komunisty, původně nohsleda fašistů v koncentráku, herec Igor Bareš.
Dílo zachycuje dostatečně věrně poválečné „omyly“ a vyřizování osobních účtů. Následující osudy matku a dceru spojují pouze na krátké chvilky.
Dá se říci, že celý filmový příběh stmeluje ve své postavě židovský lékař (Martin Huba), jenž se snaží matce i dceři ze všech sil pomoci. Dokonce se mu podaří odvézt Dorli do Západního Německa. Tam se Dorli stává řádovou sestrou a odchází na misi do Afriky. Zde se příběh završuje…
Podle mého názoru režisér Milan Cieslar vytvořil zdařilé dílo vypovídající o osudech Čechů „z druhé strany barikády“ a přece ne kolaborantů. Ester Geislerová dokazuje, že se hereckým výkonem rovná své sestře Anně. Mimo výše zmíněné postavy svými rolemi dotvářejí celkové vyznění filmu také Ondřej Vetchý a Vladimír Dlouhý. Obvzlášť sympatickým počinem Mirocslava Cieslara je výběr herců. Poněvadž pokud zhlédneme současnou českou filmovou tvorbu, mohli bychom dojít k názou, že máme pouze čtyři pět herců pro hlavní role.
zdroj fotografie: www.osobnosti.cz