Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  neděle 9.2.2025, svátek má Apolena 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Kůň z Maranella

21.04.2010   Jaromír Komorous   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Kůň z MaranellaFerrari je fenomén, ať se to líbí nebo ne. Enzo Ferrari je člověk s velkým citem pro věc. Vozy z Maranella budou, pevně věřím, zvedat ještě dlouho adrenalin každému klukovi od pěti do sta let. Nešilhejte jen po formuli 1. Nechat se donést ve stých narozeninách k rudému sporťáku, ohleduplně se nechat usadit a kopnout tam vzteklou... Sen. Ještě se sluší rozloučit se s nejbližšími a nemotat se do městského provozu. A návrat? Ve hvězdách. Ale nekup to!

Enzo Anselmo „Commendatore“ Ferrari (18. února 1898, Modena - 14. srpna 1988, Modena) byl italský automobilový závodník, zakladatel a manažer závodního týmu Scuderia Ferrari a posléze zakladatel automobilky Ferrari. Jestli je vhodné mluvit o výlučnosti, tak zde ji máme v exkluzivní podobě. Málokterým praporem mávají celé a mocně zaplněné tribuny. Možná praporem fotbalových velkoklubů. Ale tolik rychlosti nenabízejí. O pokroku nemluvě.


Enzo Ferrari

Osmiválec Ferrari California se představil v roce 2008 na autosalonu v Paříži. Testoval jej, kdo jiný, než Michael Schumacher. Schumi sice v té době už stál mimo formuli, ale zkušenostmi přetéká a svolil s pozicí testmastera rád. Sednout do rychlého vozu s malým volantem, co…? To se nezapomíná a stýská se, asi. Schumimu se nedivím a tiše závidím. Už první „kousek” znamenal fantastický úspěch. Auto se stalo nejrychlejším produkčním vozem Ferrari, které kdy vyjelo na testovací trať, což je s přihlédnutím ke konkurenci Ferrari Enzo (vida, konkurence z jedné fabriky) takřka neuvěřitelné. Auto jako buchtolapka? A proč ne?


Ferrari California

Nemalého úspěchu dosáhlo i autíčko Ferrari Enzo. Automobilový bůh z Maranella měl jediného syna, který zemřel, bohužel, hodně brzy. V roce 1959 na infekční zánět ledvin. Na jeho počest, od roku 1968, vyráběla automobilka sporťák nesoucí jeho jméno. Pokud staré časopisy nelžou, u jeho designu stál slavný karosář Sergio Pininfarina, dvorní návrhář starého pána. Jednou, kýho výra proč, svěřil Ferrari práci Bertonemu. Copak měl za lubem, ten chlap? Dobu i styl myšlení? Ale že se v Itálii rodí návrháři, viďte? Svět to ví už dlouho.

Ferrari Enzo

Abychom se nenudili, napadaly je i motorky. Žádného velkého úspěchu nedosáhly, ale kouká se na ně pěkně. Specializace na auta je v případě firmy pochopitelná a roztříštěnost zájmů nevítaná. Považte. Vozy Ferrari zvítězily během Enzova působení ve firmě v 5000 závodech a získaly 25x titul světového šampióna v různých automobilových disciplínách.

motocykl Ferrari V4

&Sel jsem okolo odstaveného typického vozu. Zastavil jsem se. „Ty brďo, to je lepidlo,“ řekl úplně neznámý vrstevník. „Proč lepidlo, mami?“ ptal se jakýsi chlapeček. To hovoří za vše.

Jde uvažovat o kultu? Mezi automobilovými tvůrci i fandy asi ano. A jinak? Myslíte, že taková Barca ve fotbale, Rangers v hokeji či Tiger Woods v golfu s tím nebojují?
zdroj fotografií www.carmotor.cz


a ještě boží efjednička


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0295 s