Když se začal natáčet
Sex ve městě, jeho hlavní hrdinky byly obyčejné mladé ženy, které scénáristé rozdělili pomocí charakterů. Postupně se ale začal tříbit i jejich vkus, který podtrhoval onen charakter (ostatně, ne nadarmo se říká, že to, co nosíme, o nás leccos napoví). A tak PR specialistka
Samantha nechala svůj sex-appeal vyniknout v odvážných modelech, cílevědomá právnička
Miranda se objevovala v business kostýmcích, něžná
Charlotte snad nikdy neztratila nic ze své elegance a novinářka
Carrie se stala módní ikonou díky nápaditým, někdy i lehce bláznivým módním kreacím.
Nový film Sex ve městě 2 se blíží do našich kin - níže se koukněte na trailer.
(Zdroj: www.warnerbros.com - foto: Craig Blankenhorn /
MMX NEW LINE PRODUCTIONS, INC)
Hlavně výraznost Když se podíváte na
Patriciu, pochopíte, že extravagance jí není cizí. Ohnivě rudé vlasy této americké stylistky s řeckými kořeny se staly jejím poznávacím znamením a když se např. točila filmová verze
Sexu ve městě, tak jakmile přihlížející fanoušci spatřili červenou hřívu
Patricie, začali nadšeně vřeštět, jako by se objevila některá z hlavních hvězd. Proč ale zrovna
Patricia? Vždyť kostýmní průprava filmových snímků přece odnepaměti skoro vždy nějakým způsobem reflektuje děj, tak proč se nyní vyzdvihuje práce zrovna této stylistky?
S nadsázkou lze říci, že zde měla
Patricia poměrně volnou ruku. Původně seriál se odehrává v současnosti, hlavní postavy tvoří moderní ženy žijící v jednom z center módy – New Yorku. Asi je to jednodušší než vytvořit vizuální zpracování historického filmu, kde už nějaké zásady jsou dané a neměnné, i když mám pocit, že
Patricia by zvládla i tak zvýraznit každou postavu, aniž by narušila historický kontext. Ale zpět do dnešní doby.
Důraz na detail
Zpočátku neměl seriál takový rozpočet a renomé, aby si hlavní hrdinky mohly dovolit běhat na „jehlách“ od „
Manola Blahnika“, oblečené do „
Dolceho“ a v ruce držet „
Chanelku“, tak jako v pozdějších sériích. Nutno podotknout, že v seriálu asi nejzmiňovanějšího obuvníka
Manola Blahnika (mimochodem – otec tohoto španělského návrháře byl Čech) vynesly na výsluní popularity právě ódy z tohoto seriálu.
Patricia má nos na správné produkty.
"Ty Manolky fakt existují?!"
(Zdroj: www.statemaster.com)
Nejprve – ještě bez pomoci renomovaných značek – bylo potřeba zdůraznit osobitý styl jednotlivých postav. Protože návrháři sami mají ve svých kolekcích občas střelené kreace, neváhala
Patricia vyhrabat ze second handů podobné kousky, kterými ozvláštnila celý model. Takže
Carrie si tu a tam vzala lehce výstřední, možná až dětinskou kabelku,
Samantha oblékla extravagantní klobouk,
Miranda vytáhla ze skříně sako s netradičně řešeným límcem a
Charlotte šaty s nepřehlédnutelným vzorem. Když pak módní firmy viděly, jak se odívání v seriálu reflektuje i do médií a následně do ulic, ochotně poskytly své produkty rovněž, protože o takovou reklamu stály.
Patricia tak postupně získávala kontakty, které využila i do budoucna. Zároveň se díky vzrůstajícímu úspěchu mohla věnovat i vlastnímu návrhářství a obchodu, který má společně se svou přítelkyní, taktéž módní designérkou,
Rebeccou Weinberg Field na Manhattanu. Některé produkty
Patricie se rovněž objevily i v seriálu a následném filmu.
Carrie nosí na krku jablko od Patricie nebo vpravo šaty, které stylistka navrhla pro obchodní dům Marks & Spencer.
(Zdroje: www.ew.com a sequinedsecrets.blogdrive.com)
Když už hlavní hrdinky převážně oblékaly světové značky, snažili se naopak menší módní tvůrci a média vytvořit adekvátní náhradu nákladných modelů, protože co si vzala hvězdná čtyřka, to se stalo trendem, jelikož
Carrie,
Samantha,
Miranda a
Charlotte představují odlišné typy, ve kterých se zhlédne větší spektrum žen. A protože se linie módy posunula dál a v ulicích se objevovaly akcenty ze
Sexu ve městě,
Patricia - jako ta, co určuje trendy - pochopila, že musí být vždy o krok napřed. Neváhala tedy sáhnout už po modelech, které samy o sobě byly nápadité, ne jen nějaký jejich detail.
Carrie se tak navlékla do minisukně, z níž jste měli pocit, že její zadní část původně patřila nějakému plyšákovi anebo
Patricia kombinovala do té doby nekombinovatelé. Ať už se jedná o barvy nebo typy oděvu. A samozřejmě - módní novinky se nejprve objevily v seriálu, než se vůbec dostaly do butiků. Aktuální kolekce - které se naplno objevovaly v ulicích - byly pro
Patriciu pasé, to raději hledala něco neotřelého.
Michael Patrick King a Patricia Field pracují na Sexu ve městě 2
(Zdroj: www.warnerbros.com - foto: Craig Blankenhorn /
MMX NEW LINE PRODUCTIONS, INC)
Nová výzva – celovečerní film Po skončení seriálu se
Patricia dál věnuje profesi stylistky a návrhářky. Mimo jiné pracovala i na filmu
Ďábel nosí Pradu. Režisér
David Frankel měl vytvořit snímek z módního prostředí, a to nefiktivního. Jednalo se o život lidí, kteří se pohybují kolem časopisu
Vogue a potažmo okolo ženy, která rovněž výraznou měrou (někdy se jí dává největší podíl) určuje to, co se bude nosit –
Anna Wintour. Jak přiblížit lidem redakci, kam se automaticky přesouvají vzorky z kolekcí nejznámějších značek? Nebýt
Patricie, tak by to
Frankel těžko zvládl, jak sám přiznal. Díky jejím kontaktům se podařilo získat tolik produktů, kolik redakce může vlastnit, a které mají takovou finanční hodnotu, na kterou by producenti těžko sami dosáhli. Zároveň ale i na
Patriciu čekala nová výzva. Zatímco seriál se točil v užším časovém rozpětí, film (ať už
Ďábel nosí Pradu nebo
Sex ve městě) musí počítat tak rok dopředu, než se dostane do kin. A teď si vezměte, že pracujete s módními trendy, které vlastně ještě neexistují. Jak si s tím
Patricia poradila? Vzala méně nápadné a nadčasové kousky z aktuálních kolekcí, půjčila si produkty, které ještě nebyly na trhu a styl oblékání už musela domyslet, takže v momentě, kdy se film točil a nohavice se nosily přes kozačky, tak
Patricia kalhoty zastrčila do bot. A opravdu. V momentě, kdy film pomalu přicházel do kin, po ulicích už pobíhaly ženy oblečené podle posledního trendu – nohavice jedině ve vysokých botách.
Styl podle Patricie K tomu, abyste mohli kombinovat jednotlivé oděvní artikly jako
Patricia, potřebujete bezpochyby ten správný cit. Pokud se držíte pravidla, které stojí už v úvodu článku -
móda je hra - nebojte se slučovat oděvy a doplňky tak, jak se to často nedělá, ale musíte se v tom vy sami cítit nejlépe. Podívejte se do zrcadla a zvažte, jestli to sedí nebo ne.
Neexistuje univerzální vzor, jak mají lidé vypadat, tak si můžete experimentovat do aleluja. Pokud to někdy přeženete a budete moc výstřední, tak maximálně vytvoříte propast mezi těmi, co vás budou obdivovat a těmi, co váš styl nepochopí.
Patricia taky občas přestřelí, ale stejně se najdou ti, co si řeknou, že výsledek je geniální (podle přísloví "S
to lidí, sto chutí."). Hranice mezi tím, co je přijatelné a co už ne, je v módě dost nepatrná (tedy kromě např. jistých dress code nebo opravdu extrémní nevhodnosti oděvu vzhledem k postavě).
Pokud chcete tak lehce povýšit na módní ikonu, nesplyňte s davem. Což je trochu paradox, protože v tom momentě v podstatě ignorujete módní trendy. Ty můžete vynést na začátku sezóny. Pak je bude mít každý a vy sáhnete po něčem jiném. Koukněte, co se nosilo před. Pastelové barvy? A ještě stále je objevujete ve výlohách obchodů? No, tak to brzy přijdou na řadu opět přírodní tóny. Musíte přemýšlet dopředu, vždyť i
Patricia je vždy o krok napřed. A v Čechách máme i takovou výhodu – nevýhodu. Módní trendy k nám docházejí se zpožděním, takže
stačí zkouknout zahraniční módní přehlídky a sehnat si něco podobného. Můžete si být jisti, že to k nám dojde, ale později, kdy vy budete zase napřed.
A pak také - objevujte nové talenty. Skoro každý začínající návrhář by se rád zapsal do paměti potenciálních zákazníků svým rukopisem, proto vytváří něco typického pro jeho značku (např. jelení šperky
Kamily Písaříkové, balonové rukávy na topech
Petry Balvínové). Když pak novinku vynesete do společnosti, jistě zaujmete a navíc - modely ne notoricky známých návrhářů stojí podstatně méně.
Už brzy se budete moci znovu kochat nejnovějšími módními kombinacemi Patricie. 3. června 2010 do našich kin vtrhne nový film Sex ve městě 2. Prozatím se navnaďte jednotlivými informacemi na stránkách filmu na FACEBOOKU. A na závěr - videoochutnávka. Rozklikněte si filmový plakát a prohlédněte si interaktivní trailer.
Ikonka: hollywood.greekreporter.com