Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  neděle 16.2.2025, svátek má Ljuba 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Hudba zámků i podzámčí vévodila finále festivalu

17.07.2010   Jaromír Komorous   Hudba   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Hudba zámků i podzámčí vévodila finále festivaluFrancouzské baroko okázalých sídel a truvérská radost z muzicírování okolo nich. V takové pospolitosti jsme mohli vnímat poslední dny kvasu českokrumlovského Festivalu staré hudby. Nezbývá než popřát pořadatelům hodně zdaru a sil do jubilejního dvacátého ročníku tohoto setkávání.

Koncert nesl přízračné motto už ve svém názvu. Královské koncerty – hudba francouzského baroka. Takový koncert si zasluhuje hvězdné obsazení. Stalo se. Julie Braná, zobcová flétna, traverso. Petr Wagner, viola da gamba. Edita Keglerová, cembalo. Krásná, nosná hudba obou dam, nesmírně energetický přístup ke hře pak přednesl Petr Wagner. Z jeho gamby se řinulo přímo snad lamentování v nesmírné kadenci a s ohromným nasazením. Příjemný protipól lyrickému projevu cembala i fléten. Z předvedeného repertoáru zaujala velmi Chaconne G dur pro cembalo, flétnu a violu da gamba skladatele J.Morela.
Slyšeli jsme vzrušené dialogy partnerského trojúhelníku? Pan Morel to viděl možná jinak. Pro mě jednoznačně vrchol festivalu po zhodnocení všech atributů předvedené prezentace.


                                              zleva Petr Wagner, Edita Keglerová, Julie Braná

Závěrečný koncert Amor in te spera, trubadúři a středověké duchovní milostné písně se symbolicky odehrál opět v klášterním kostele Nanebevzetí Panny Marie. Jako start festivalu. Uzavřel se kruh. Kvinterna, sestava, jež dostala důstojný prostor pro přenesení radosti z hudby do publika, jej využila beze zbytku. Hana Blochová, zpěv, gotická harfa, varhanní portativ. Pavel Polášek, šalmaj santur, flétny a píšťaly, zpěv. Přemysl Vacek, loutna. Všimněte si, snad největší koncentrace historických nástrojů na jedné scéně. Trio při předvádění písní sází přirozeně na výrazný hlas své zpěvačky. Zde naprosto nesvázaný, krásně rozverný přístup protagonistky, která jakoby našla v řečišti hudby pro sebe tu správnou proudnici. Skupina náramně udržovala napětí v publiku. Když trubadúři a jejich písně, člověk by čekal mužské hlasy. Dočkali jsme se. V písni Ave Maria jsme uslyšeli oba. Vymítili tak jednu fámu, že kromě hry na své nástroje holdují jen výstupům na tovární komíny. Zpívají. Svědkové existují. A není jich málo. Jsem rád, že mezi ně patřím.



Kvinterna: Pavel Polášek, Hana Blochová, Přemysl Vacek

foto: Rudolf Blahovec


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0362 s