Nezapomeň na pětadvacátý dodatek ústavyLáska s příchutí šansonuO chválu stojím!!! Moc. A přece…Léto je, kdyžZpěv horského potokaNech se unést fantazií v Kadani nebo online
TENKRÁT V MEXIKU - TV tip – mstitel s kytarovým pouzdrem znovu na scéněShahab Tolouie se vrací s další kapitolou projektu Moje cestaFestival ARCHITONY inovativně kombinuje hudbu a architekturuDas Filmfest ve 3 českých městechZatloukání hřebů – znepokojivý horor Viléma KoubkaPříběh kolouška Bambi v novém kabátěZázračná písně krajina završuje 20leté putování Anety LangerovéKdyž jsme byli sirotci85 roků by bylo spisovateli Jiřímu NavrátiloviUmění prostého života? Návod k použitíPravda o medu: Nenechte se zmást mýtyPříběh monstra 20. století – Goebbels
Zajímavou podívanou slibuje už jen samotný název – Sex extrémně líbezný – výstava připravovaná lounskou galerií současného výtvarného umění. Galerie XXL chystá na letošní podzim nevšední zážitek, rozsáhlou výstavu prezentující práce umělců současné generace, kteří se vyjadřují prostřednictvím realizace nejrůznějších forem sociálně kontroverzních námětů souvisejících s fenoménem sexu, sexuality a dalších „horkých“ témat.
Milan SalákNarodil se 12. 6. 1973 v Praze. Patří do generace umělců reagujících na vlnu postmoderního instalačního umění začátku devadesátých let. V letech 1992–1999 studoval na Akademii výtvarných umění v Praze. Již od počátku se věnoval konceptuálnímu zkoumání zobrazivé malby. V druhé polovině devadesátých let stál u zrodu galerijního sdružení ARTLAB
a v rámci něj poté spolu s Jiřím Davidem a zejména Janem Kadlecem zorganizoval řadu výstav, jejichž společným jmenovatelem byla snaha o prolnutí výtvarného konceptu a kurátorské práce s díly více autorů. V roce 2001 založil samizdatový časopis ARTUR aktuálně reagující na dění na výtvarné scéně. V oblasti Intermediální konfrontace, jejíž ateliér vede spolu s Jiřím Davidem na Vysoké škole uměleckoprůmyslové, se snaží konfrontovat klasické výtvarné postupy s nejaktuálnějšími tendencemi současného vizuálního umění a s následným využitím veškerých takto vzniklých souvislostí. Tvorba Milana Saláka je tedy velmi rozmanitá a zasahuje do mnoha oblastí. Zkušenosti z jedné se přelévají do druhé a naopak. Od roku 1991 tento malíř uspořádal několik samostatných výstav. Poslední z nich, v pražské progresivní galerii ETC „Popular (duben 2010)“, překvapivě prezentovala autorovo nejnovější směřování právě k tématu sexuality. To bylo jistě překvapivé, vzhledem k několika předchozím výstavám, kdy byly prezentovány vesměs autorovy práce na konceptuálních krajinomalbách – „Zemzelená“ Vanieck gallery Brno (květen 2009), „Fragmenty“ KarlinStudios (leden 2010). Jeho dílo je zastoupeno v Národní galerii v Praze a v mnoha dalších veřejných i soukromých sbírkách u nás i v zahraničí.
Tereza Velíková
Absolventka Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Autorka není publiku zcela neznámá, své práce již představila české i zahraniční veřejnosti na více než čtyřiceti skupinových a samostatných výstavách. Z těch zahraničních jmenujme například „Přehlídku současného českého videoartu“ v Kasarne Kulturpark v Košicích, samostatnou výstavu „Každý mě má rád…“ v Berlíně nebo „Signs“ v Pori Art Museu ve Finsku, kde je práce Terezy zastoupena v stálé sbírce. Českému publiku se naposledy představila na jaře 2009 projektem „PEPITO“ v budově továrního areálu Kabinet T. ve Zlíně. O autorce v rámci této výstavy Lenka Vítková napsala: „Její tvorbu charakterizuje důraz na intenzitu, jasnost, jednoznačnost či nejednoznačnost sdělení, spíše než důraz na analýzu použitých médií či budování jasných konceptů. Pozornost autorky a diváka je často stržena k obsahu a někdy znepokojivým asociacím, které vyvolává. Využívá k tomu obraz, zvuk, objekty, osobní příběhy své, vlastní rodiny i cizích lidí.“ Celým dílem Terezy Velíkové se prolíná prvek nejednoznačnosti, interpretace a dezinterpretace obrazu a rozdílnosti chápání jedné věci. Pro vizuál aktuální výstavy byl zvolen detail z jejích videí, a sice ornamentální desén tapet, před kterými se rozličný děj odehrává.
Tereza Velíková studovala v Ateliéru konceptuální a intermediální tvorby pod vedením Adély Matasové a následně Jiřího Davida, v roce 2005 studium na V&SUP úspěšně zakončila. Během studií získávala zkušenosti na stáži na University of New Mexico v USA. V současné době se Tereza věnuje doktorandskému studiu na pražské AVU v ateliéru Malba II. pod vedením Vladimíra Skrepla.
Zdroj: Lucie Jamníková / Madree promotion s.r.o.
Copyright © 2001 -
2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.