Příběh
NEVINNOSTI osvědčené autorské dvojky scénáristy Jarchovského a režiséra Hřebejka
"vypráví o tom, jak rychlý může být nečekaný pád z absolutního vrcholu až na samé dno a jak málo stačí, třeba i jediná věta, aby se po léta budované jistoty rázem proměnily v trosky." Režisér sám neskromně uvádí, že jeho
film "vypráví o lásce a jejích nejrůznějších tvářích. Láskou se řídí jednání všech postav. Objeví se tu láska rodičovská, láska dítěte k rodičům, láska manželská, láska přátelská. Ale také láska uražená, láska zrazená, láska nerovná, láska posedlá, vymyšlená, vylhaná, zakázaná, láska mimo zákon či láska člověka k člověku."
Jaká láska, když jde o zneužití nezletilé dívenky (
Anna Linhartová), jehož se údajně dopustí uznávaný dětský lékař, milovaný otec a manžel (
Ondřej Vetchý)? Jaká láska, když případ dostane k vyšetření kriminalista (
Hynek Čermák), jemuž obviněný kdysi odloudil manželku (
Zita Morávková)? Vše ještě zamotává sestra Milady Lída (
Anna Geislerová). Jaká láska, když jde o pomstu, do jejíhož víru je vtažena celá rodina včetně zetě
Luďka Munzara (jeho návrat na plátna kin po 12 letech!).
To, co k filmu říká distributor Bontonfilm, že
"Cesta z vrcholu na absolutní dno může být velmi rychlá," je určitě nezpochybnitelný fakt, který možná mnozí prožili na vlastní kůži. Polemické je však tvrzení, že
"Pravda prý nakonec vždycky zvítězí nad lží a nenávistí" (většina z nás ví své!), i když to distributor mírní tím, že
"Někdy ani to ale nemusí znamenat vítězství. Někdy je to jen přestávka před dalším, mnohem náročnějším zápasem. Zvlášť, když ve snaze zachránit se obětují tajemství, která měla zůstat navždy skrytá, protože jsou pro vás i pro vaše okolí příliš nebezpečná."
Dejme naposled slovo
Petru Jarchovskému: "NEVINNOST je vlastně rodinný portrét. Když to řeknu banálně, tak to je film o lásce, ale o lásce, která je hraniční, nebezpečná a stravující."
Luděk Munzar v čele rodinného klanu ve filmu NEVINNOST
*************************************************************
Jonathan Swift se údajně obrací v hrobě a je dobře, že na film režiséra Roba Lettermana (PŘÍBĚH ŽRALOKA, MONSTRA VS. VETŘELCI) do kina přijít nemůže. Jestli by tvůrce fackoval či žaloval si můžeme jen domýšlet, faktem ale je, že z jeho břitce ironické satiry ve filmu
GULLIVEROVY CESTY (Gulliver´s Travels) nezbylo prakticky nic.
Gulliver (
Jack Black) je ve filmu obyčejným poskokem, který třídí poštu v redakci newyorských novin. a sní o tom, že z něj bude autor cestopisů. Podfukem se mu podaří přesvědčit editorku Darcy (
Amanda Peetová), kterou tajně miluje, aby ho pověřila napsáním článku o Bermudském trojúhelníku. Během výpravy na Bermudy Gulliver ale ztroskotá a
dostane se do dosud neobjevené země Liliputánů atd. jak to v kostře příběhu jistě znáte. Chcete-li si to však ozřejmit, pak vám distribuční materiál firmy Bontonfilm poradí:
"Zde je sice nejprve zatčen generálem Edwardem (Chris O’Dowd), ale již brzy se z něj stane všemi obdivovaný a respektovaný obr. Gulliver pomáhá prostému hochovi Horatiovi (Jason Segel) namluvit si princeznu (Emily Blunt) a sám dokáže porazit nepřátelskou armádu Blefusciánů. K tomu přidá několik smyšlených povídaček o tom, jak vymyslel největší vynálezy světa a jak byl ve středu dění těch nejdůležitějších světových událostí a jeho důležitost nabývá vskutku obřích rozměrů. Když ale vyjde najevo skutečná pravda o tom, co je zač, ztratí Gulliver veškerou přízeň, kterou si u Liliputánů vydobyl. Navíc se kvůli němu Liliputáni ocitnou ve velkém nebezpečí, a tak mu nezbývá nic jiného, než nalézt způsob, jak napravit všechny škody, které spáchal."
Gulliverovo "dobrodružství v malém světě" je pochopitelně v módním balení
3D. (Kdy už konečně pár diváků řekne, že brýle v kině nechtějí a že celé 3D je znervózňuje a otravuje?) Ani ty vyhlášené vizuální efekty už tak neoslňují...
Gulliver v plné parádě
******************************************************************
Jestli je film
TŘI DNY KE SVOBODĚ (The Next Three Days) žánrově krimi či thriller (možná i drama s prvky romantiky) necháme na divácích. Základem jeho příběhu je situace, kterou známe i z českých luhů a hájů -
vzpomeňme na Dagmar Tauchenovou, která přepadla vězeňskou eskortu a osvobodila svého vězněného manžela Pavla. V tomto filmu je jen obrácený gard - tím zachráncem je muž, obviněnou jeho žena.
Přišlo to jako blesk z nebe. Do klidného soužití manželského páru Brennanových najednou vpadla zásahovka a policie obvinila Laru (
Elisabeth Banka) z vraždy její šéfové. Přes skromnost důkazů vyfasuje pěknou pálku natvrdo. Kdo bezvýhradně věří v její nevinu je právě oddaný manžel (
Russell Crowe). Dělá všechno možné, aby ji osvobodil, ale brzy přijde na to, že
legálními metodami to nezvládne. Takže zbývá jen jediné, ukázat tvrdost, naučit se něco od drsných kriminálem prošlých hochů (
Liam Neeson) a jít na věc. Jak říká podtitul filmu
"Zoufalí muži dělají zoufalé činy." Kdosi poznamenal:
"Obětuje úplně vše, aby mohl zachránit tu, kterou miluje" Na a jak naznačuje titul filmu - má na to tenhle bývalý učitel angličtiny tři dny.
Producent, scénárista a také režisér
Paul Haggis (CRASH, V ÚDOLÍ ELAH) k filmu poznamenal:
"Vždy jsem chtěl natočit thriller, především takový, kde by v popředí byla láska." O tom, že hlavní roli dostane Oscarem ověnčený
Russell Crowe (GLADIÁTOR, ČISTÁ DU&SE, TĚŽKÁ VÁHA, LABYRINT LŽÍ) ani chvíli nepochyboval.
"Russell patří k nejlepším hercům naší doby," tvrdí Haggis.
“Hodí se skoro do každého filmu, ale do tohoto filmu se hodí naprosto přesně, protože mnoho ze záměru tohoto filmu musí být zprostředkováno beze slov."
Typický záběr z filmu TŘI DNY KE SVOBODĚ
Fota v článku: bontonfilm.cz, stopklatka.pl, heyuguys.co.uk