Otcovi psí smrt (díl čtvrtý)Ať žijí múzyOtcovi psí smrt (díl třetí)Ranní údivOtcovi psí smrt (druhý díl)Otcovi psí smrt (díl první)
Tajemné město Mayů ožívá: Češi a Slováci našli nejstarší observatořMůry noci a jiné horory let 1870-1912Breuer. Čech v Americe, kterého po letech objeviliJaké jsou vaše zkušenosti s dietami?Tip na výlet: Na Novopacku se pěstoval spiritismusMáme to v kufru! Biografický film o Nepelovi je už natočenýŽena miluje děti, a tak si vysní ĎáblíkaDivadlo MANA se stěhuje do ZOO!Květinové karty Lenormand: Krásky s něžným i přísným poselstvímLáska bez cenzury, film Kde končí láska slibuje víc než jen romanciFestival TANEC PRAHA se vrací!Franz Kafka očima čtyřiceti malířů
Druhá polovina měsíce února přináší opět řadu kvalitních snímků. Rádi vás ve stručnosti seznámíme alespoň s těmi nejzajímavějšími.
Vážní zájemci o film jako umění (nebo chcete-li o art filmy) mají hned několik důvodů k radosti. Pod názvem ROZCHOD NADIRA A SIMIN (Jodaeiye Nader az Simin) přijde do kin film, který již prošel úspěšně mezinárodní prověrkou. Loni na Berlinale vzbudil velkou pozornost a odnesl si odtud hlavní cenu, získal Zlatý globus a má také dvě nominace na Oscara za nejlepší zahraniční film a za scénář. Film je strhujícím manželským dramatem ze současného Íránu. Ukazuje, jak fatálně mohou zasáhnout do lidských osudů a rodinných vztahů společenské předsudky a přísný právní systém. Manželská dvojice, Nader a Simin, čelí životnímu rozhodnutí. Simin vidí budoucnost své dcery jen v odchodu z Íránu. Nader však odmítá opustit vážně nemocného otce. A tak Simin nezbývá, než požádat o rozvod a vyčkávat. Jenže Nader, který se má náhle sám starat o dceru i otce, selhává a zaplétá se do problémů se zákonem. Co mělo být jen zkouškou vztahu se brzy prohloubí v opravdové drama... Režii měl Asghar Farhadi. Do kin záslužně uvádí Artcam.
Třetím navýsost artovým filmem je - jak už i název napovídá - THE ARTIST. Už ovládl vyhlašování Zlatých globů (3ceny) i britských filmových cen BAFTA (7 cen) a čeká se jen na udělování Oscarů, kde ho jistě alespoň jedna cenná soška z deseti nominací nemine. Děj francouzsko belgického filmu se odehrává v Hollywoodu v rozmezí let 1927 a 1932, tedy v období, kdy do kina nastupoval zvuk. Hlavní hrdina George Valentin (Jean Dujardin) patří k největším hvězdám němého filmu. Sláva mu vynesla elegantní manželku Doris (Penelope Ann Miller) a těší se slávě a oblibě publika. Jeho hvězdná kariéra se zdá neohrozitelná. Hollywood však brzy ovládne nový fenomén: mluvený film. George touto technickou novinkou opovrhuje a označuje ji za nevkusné pobláznění. Výrobu němých filmů však v roce 1929 společnost Kinograph úplně zastavuje a George se musí rozhodnout: buď přijme zvuk, jako to udělala mladá vycházející hvězda Peppy Miller (Bérénice Bej), nebo bude riskovat pád do zapomnění. Pozoruhodností filmu (záběr z filmu níže) je to, že je natočen jako němý a černobíle. Režii měl Michel Hazanavicius, film uvádí Forum film a HCE.
Po třech artovkách se věnujme současné a zhavé tématice. Česká novinka mladého (*1987) a plodného režiséra Tomáše Řehořka nese název SIGNÁL. Poklidnou idylu rázovité vesničky, která je tak trochu odříznutá od světa, nečekaně rozčeří sympatičtí mladíci Kája (Kryštof Hádek) a Filos (Vojta Dyk). Přijeli prý proto, aby vyhledali nejlepší místo pro instalaci nového mobilního vysílače. Vidina zisku vzbudí v místních pochopitelné očekávání, zvláště když se dozvědí o zajímavé finanční odměně pro majitele pozemku, na kterém bude vysílač stát. Vesnice se rychle stává bitevním polem a to s využitím všech povolených i nepovolených zbraní. Je ovšem otázkou, zda Filos s Kájou budou schopni naplnit očekávání, do nich vkládaná. Možná totiž nejsou tím, za co se vydávají... Tak tvrdí distributor filmu Bontonfilm. Reakce jsou zatím rozpačité a velká naděje českého filmu - jak se o Řehořkovi mluvilo po debutu PROMĚNY - se po PIKO a CZECH MADE tak trochu hledá. Plakát k filmu viz perex.
KŘTINY (Chrzest) je drama ze současného Polska, kde mnohé problémy jsou jakoby vzaty přes kopírák od nás. Ve filmu se po létech potkají dva přátelé z malého městečka. Oba mířili za úspěchem. Michalovi se to ve Varšavě podařilo. Janek za ním přijíždí z vojny a dřívějšího drsňáka nepoznává. Změnil se v citlivého bojácného člověka. Důvod se objasní: zapletl se s mafií a členové jeho někdejšího gangu, které před lety udal policii, mu vyhrožují smrtí. V obavách z budoucnosti dokonce žádá Janka, aby se ujal jeho rodiny.Ten se ale právě v tomto okamžiku odhodlá k činu, jehož důsledky už nelze vzít zpět. Film režiséra Macina Wrony střídá drsné a dynamické scény s klidnějšími rozmluvami obou akrtérů a nenásilně odhaluje dobu, v níž vládne zákon ulice a nejsilnějšího gangu. Uvádí Film Europe.
Pro děti (a nejen pro ně) je určen snímek MODRÝ TYGR jímž režijně debutuje dosavadní producent (stál třeba u zrodu NÁVRATU IDIOTA) Petr Oukropec. Dobrodružný, magický a humorný rodinný film vtáhne děti i jejich rodiče do světa fantazie. Jak by ne, když se uprostřed městské zoologické zahrady najednou objeví modrý tygr. Co na to dva kamarádi Johanka a Matyáš (viz foto) a co jejich svérázní rodiče v podání Báry Hrzánové a Jana Hartla? A co se snaží modrý tygr zachránit? Snímek je adaptací stejnojmenné dětské knížky autorky Terezy Horváthové a výtvarníka Juraje Horvátha, která sklidila úspěch již v Česku, vyšla v Japonsku, chystají se vydání v Nizozemsku, Polsku a na Slovensku.
Válečný kůň (War Horse) - je působivý příběh mladého chlapce jménem Albert a jeho milovaného koně Joeyho, který se odehrává na samém počátku první světové války. Válečné historické drama natočil jeden z velikánů současného Hollywoodu Steven Spielberg. Joey je Albertovým otcem prodán britské jízdě a následně poslán na frontu, kde začíná jeho pozoruhodná pouť na pozadí velké války. Navzdory překážkám, kterým je na každém kroku nucen čelit, Joey ovlivňuje a mění životy všech, se kterými se na své pouti setká. Albert, který na svého přítele nedokáže zapomenout, opouští domov a vydává se na francouzská válečná pole, aby zde svého koně našel a přivedl ho zpátky domů. Na počátku byla dětská knížka vyprávěná koněm, nyní jde o dojemnou podívanou, na níž si smlsnou jak děti tak i náročnější rodiče. Uvádí Falcon.
Film Můj týden s Marilyn (My Week with Marilyn) v produkci USA a Velké Británie nabízí v režii Simona Curtise neobvykle intimní pohled na hollywoodskou ikonu a její spontánní emotivní vztah s mladým mužem, který jí rozuměl víc než kdokoliv jiný. Začátkem léta 1956 vkročila americká herečka Marilyn Monroe poprvé na britskou půdu. Během svatební cesty s manželem Arthurem Millerem, známým americkým dramatikem, přijela Monroe do Anglie natáčet snímek Princ a tanečnice. To samé léto se třiadvacetiletý Colin Clark poprvé v životě zúčastnil filmového natáčení. Clark, čerstvý absolvent Oxfordu, měl ambice stát se filmovým režisérem, ale zatím se musel spokojit s drobnými produkčními pracemi. O čtyřicet let později sepsal ve formě deníku svoje zážitky z tohoto natáčení a knihu nazval: „Princ, showgirl a já“. Jenže jeden týden v jeho zápiscích chyběl. Teprve po několika letech Clark prozradil proč. V dalším pokračování životopisu s názvem „Můj týden s Marilyn“ popisuje skutečný příběh jednoho nezapomenutelného týdne, který strávil ve společnosti největší světové hvězdy. V titulní roli Michelle Williamsová - viz foto. Uvádí Forum Film CZ.
Copyright © 2001 -
2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.