Papírové nebe L.A.: Potřebujem infuzi, ale českou
09.03.2012
redakce
Hudba
L.A. nejsou na tuzemské hudební scéně žádným nováčkem, energická kapela se zrodila na podzim roku 2005 v jednom z plzeňských sklepů. Na svém kontě mají výhru v celostátní soutěži, dvě klubová turné a asi třicet písní na čtyřech demonahrávkách. Přesto je na jaře 2012 čeká křest ohněm...
„Jako první singl z Papírového nebe jsme zvolili píseň Jsi, protože nejlépe vystihuje atmosféru celého debutu a zároveň odráží vývoj kapely od počáteční hudební syrovosti k pozdějšímu spojení s moderní elektronikou,“ vysvětluje volbu pilotního songu zpěvák a frontman Pavel Houf. „Text skladby Jsi je sledem obrazů, které se nám vybaví, když si na někoho vzpomeneme. Ostatně všechny písně na připravovaném albu se týkají mezilidských vztahů a odkazuje na ně i samotný název Papírové nebe – i něco relativně ideálního se může snadno zmuchlat,“ pokračuje kytarista a autor textů Filip Horák, jehož textařský vývoj urychlily kurzy poezie českého básníka a držitele Ceny Jiřího Ortena Petra Borkovce.
Pod dohledem producenta Borise Carloffa dovedli L.A. tvůrčí proces zdárně do konce. „Strašně se mi líbily refrény, jsou melodické, myslím, že to může dobře fungovat,“ vyjadřuje Boris své nadšení ze spolupráce. Známý český producent je podepsán například pod hity skupin Charlie Straight, Kryštof, Wohnout nebo Sunshine a v současnosti ve svém studiu dokončuje právě desku plzeňských L.A.
Debut, slibující současný pop-rock s jasnými rockovými kořeny a melodičností doplněný moderní elektronikou, vyjde v březnu 2012 ve vydavatelství Championship Music. Křest Papírového nebe spolu s premiérovou projekcí videoklipu k pilotnímu singlu Jsi proběhne ve čtyřech českých městech - 30. března 2012 v domovském (plzeňském) Buena Vista Clubu, 13. dubna 2012 v českobudějovické Yamaze, 16. dubna v pražské Roxy a 25. dubna 2012 v brněnském Metro Music Baru. V rámci celorepublikové série křtů vystoupí speciální hosté a bude představena nová pódiová show.
„Po několika letech se syntezátory, elektronikou a přes všechnu dobrou večírkovou energii již značně ubíjejícími diskotékovými rytmy by se konečně z nějaké české garáže mohla vykopat nějaká ta parta kluků, co se umí pořádně opřít do kytar a vzpomenout si, že muzika, sakra, taky bývala rokenrol,“ odpověděl hudební kritik Honza Vedral v závěru roku 2011 na otázku, co očekává od hlavního proudu v nadcházejících dvanácti měsících. Volné místo na vrcholu mainstreamu by nemuselo zůstat dlouho. Plzeňští L.A. mají všechny předpoklady jej obsadit.