Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  sobota 12.10.2024, svátek má Marcel 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Tyranie proti bezbranným

07.09.2004   Martina Bittnerová   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Tyranie proti bezbrannýmV dobách minulých se říkalo, že děti jsou nadějí a budoucností národa. Bohužel, ač toto heslo je pravdivé, považujeme je za natolik zprofanované, že se mu většina z nás dnes už jen pousměje. Stejně se pousmějeme i výrokům typu –právo na vzdělání a další obludnosti, kterými nás socialistický systém zahrnoval. Nicméně i v současnosti chceme, aby naše děti získávaly vzdělání a aby chodily do školy. Ovšem to, co se stalo v Rusku v severoosetském Beslanu, muselo s každým soucitným jedincem otřást. V Beslanu přišlo o život mnoho dětí za velmi krutých okolností a jen kvůli tak banální věci jako povinná školní docházka.

Myšlení teroristů, kteří se postavili proti těm, jenž se nemohou bránit, mi naprosto uniká. Snad jen fanatismus a zakořeněná nenávist může vztáhnout ruku, resp. zbraň vůči dítěti. Často televize vysílá akční filmy o neohrožených mužích vrhajících se do nebezpečí. Je ale neohrožený a statečný člověk, který využije svou převahu proti těm nejslabším? Možná teroristy motivoval fanatismus s nenávistí, jak už jsem konstatovala, ale krom toho, že se provinili proti jakékoliv lidskosti, ukázali na fakt, že samopal v ruce neznamená odvahu a že jejich čin je prohřešek proti morálce, ale hlavně odrazem obyčejné zbabělosti, jíž nemůže odstranit ani vyvraždění všech žáků ruských škol.

O terorismu slýcháme především prázdné fráze s nimiž obvykle nesouhlasím. Přikláním se však k názoru prezidenta V. Klause v nedělní Sedmičce, kdy celkem logicky sdělil, že terorismus jako takový je pouze důsledek a že při jeho odstraňování, resp. v boji s ním se musí jít až ke kořenům. Málokdy se totiž teroristou stává jedinec vyrostlý v blahobytu a v nábožensky i polïticky svobodné zemi.


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: guverner - 7.9.2004 - 1:08

Teroristi?
Víte Vy paní Martino kolik Ruská vojska povraždila dětí v Čečensku?? Hrubý odhad je 10 000 dětí a 40 000 tisíc nevinných civilních obyvatel. Podle mě žádná rána kterou dám vrahům svých nejbližších není dost velká. Myslíte si, že by bylo v pořádku jen tiše bědovat nad vyvražděním třetiny svého národa?


Od: Martina - 7.9.2004 - 9:15

Ale nemůžeme přeci razit politiku - oko za oko, zub za zub...


Od: guverner - 7.9.2004 - 17:26

pro Martinu
V tom s Vámi plnně souhlasím ale zkuste se jen na chvíli vžít do Čečenců. Možná, že už Vám pak nebudou tak nesympatičtí.


Od: Lenka - 8.9.2004 - 9:18

To není o sympatiích,ale o teroru spáchaném na školních dětech,kruci!


Od: Martina - 8.9.2004 - 9:32

Lenka souhlasím...


Od: Jesenjski - 8.9.2004 - 20:11

guverner
guverner ,a kde jsi ty vzal ty cisla o 10.000 detech.?
z CNN?! Ja nevim ale je asi pravda ze Rusky vojaci jsou brutalni a ani bych se nedivil ze pri bombardovani zahynulo spoustu Cecenske mladeze.
Cecenci jsou trn v oku Ruska a delaji jim velke potize.
Ano tez souhlasim ze s terorismem je treba bojovat v zakladu ,je to pekne teorie!ale v praxi je to tezsi ,obzvlast v kaptalistickem svete.


Od: Repulsion - 11.9.2004 - 19:52

HNUS
Kdo může za Baslan? Kdo za 11. září a všechny podobné sračky? Víme to všichni - jsou to "cílové mocnosti" samy. Jsou to totiž velmoci, kdo "vyrábí" terorismus.

Islámský terorismus vznikl jako reakce na to neuvěřitelně debilní rozhodnutí mocností vytvořit a podporovat židovský stát na arabském území (samozřejmě si potřebovaly vyléčit mindrák z toho, že dopustily holocaust a nechaly spoustu Židů zbytečně zplynovat, neboť jim odmítly dát víza).

IRA vznikla po několik set let trvající genocidě Irů ze strany Anglie

Jak vznikl čečenský terorismus víme také.



Teď mocnosti (pokolikáté již) vyhlásili tomu svému děťátku válku. A jaká je dosavadní bilance?

Podle mých zdrojů přes 3000 zabitých civilistů v Afganistánu a něco přes 5000 v Iráku. A to ani nemluvím o těch desítkách tisíc povražděných v Čečensku. Včetně spousty dětí. Je to skvělý recept na výrobu dalších a dalších teroristů - a stále krutějších a bezohlednějších.



A že teroristi vraždí nevinné lidi? O to jim právě jde. Sedíme totiž hezky doma na prdeli, sledujeme věčerní zprávy a říkáme si, jak je to hrozné, co se ve světě děje, ale ani to s náma nehne. Máme pocit, že se nás to netýká. Tak se nás snaží dostat do hry. Aby se nás to začalo týkat.



Jenže co se dá dělat, když každý národ se skládá minimálně ze 60% z naprostých tupců? A těch zbývajících 40, to není také žádná sláva. Co může malej českej človíček dělat, aby nemusel litovat pobíjených a utýraných dětí? Máme přece také svůj vlastní život, který je třeba žít - jak to skloubit dohromady? Není nakonec nejlepší řešení otupělost a lhostejnost?


Od: nika - 17.10.2005 - 17:12

bohuzel, teroriste pouzivaji takove taktiky a metody, jak zastrasit co nejvice lidi...a tak poukazat na situaci nebo problem ktery se jim nelibi....proste berou to tak, ze jinak by si to ti druzi neuvedomili..proste musi ostatni vysokovat, aby se nad tim pozastavili a zacli to resit....musi si zvyknout prehlizet objekty sveho nasili, jako na kom to pachaji, atd. proste vidi jen svuj cil..jiste, je v tom fanatismus....ale to same je Hitlerove pachani stvurnych cinu, to je neustale....proste nejvetsi problem je nabozenstvi....to je bezesporu..kvuli zidum se rozpoutala(nebo ne primo rozpoutala ale emli an tro vliv) druha svetova, a terorismus (ten islamsky) je vlastne taky "kvuli nim"..protoze kvuli nim zacal palestinsko-arabsko- izraelsky konflikt...a jedine prozatimni reseni vidim ve vzajemne domluve, pochopeni jejich nabozenstvi a nejakem pristoupeni k vyreseni...nevim no


Od: Martina Bittnerová - 17.10.2005 - 19:40

nika- do značné míry s tebou souhlasím, bohužel problém je v tom,že jak jsem měla možnost poznat, tak bohužel obyvatelé Izraele mají mnohé společné s Palestinci a proto se nikdy nemohou úplně snést a vždy rozumně domluvit. Vždycky je potřeba udělat nějaký ústupek a to vzájemně...


ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.1872 s