Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  čtvrtek 10.10.2024, svátek má Marina 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Oskarův příliš vyčpělý magazín

20.09.2004   Martina Bittnerová   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Oskarův příliš vyčpělý magazínChilli je ostré koření schopné vypálit i kontaktní čočky, pokud si prstem smočeným v něm následně promnete oči. CHILI, resp.ČILICHILI, je rovněž názvem magazínu vydávaným společností Český mobil a.s. provozující známou mobilní síť Oskar. Ostatně součástí magazínu je i přehled nabízených služeb a telefonů tohoto operátora v sekci „Volá Oskar“.

Nápadu spojit zábavu s informacemi se dnes poměrně hojně využívá a tak jsme podobnými časopisy vlastně přesyceni. ČILICHILI magazín vychází na křídovém papíře s lesklou obálkou a kdybychom si měli časopis tohoto formátu kupovat, přijde nás nejméně na 60 Kč.

Samotná grafická úprava magazínu je velmi zdařilá, čtenář se neztrácí ani v textech, ani v obrázcích, jednoduše řečeno po grafické stránce magazín uspěl na jedničku. Bohužel ale prioritní částí každé tiskoviny bývá její obsah a tady už nastává menší zádrhel. Nemám nic proti oddechovým tématům jako minisukně, či skútry, ale styl, jakým se zpracovávají, se mi ani trochu nelíbí. Tak třeba ve zmíněném článku o skútrech se dočteme, že typ Yuki Speedy 50 se doporučuje šetrným lidem a to přímo cituji: „Pro škudlily“ a to jen kvůli ceně nepřesahující třicet tisíc korun. Asi se pan redaktor Horáček, autor článku, domnívá, že zákazníci Oskara se rekrutují pouze z řad boháčů. Také reportáž z Frýdlanstka od pana Horáčka se moc nezdařila. Výrok typu: „Projít středověký hrad a zároveň renesační zámek Frýdlant není jen tak“ by se snad měl skutečně tesat zlatým písmem, neboť takto se smí vyjadřovat žák páté třídy obecné, ale rozhodně ne redaktor. A to nemluvím o dalších perlách– standardní sbírky obrazů aj. Podobnými skvosty je vyšperkovaný celý článek. Text o Filipínách z pera Pavla Jiráta nedopadl výrazně lépe. Buď pánové teprve redaktorsky začínají a nebo se učí českému jazyku.

Abych ale jen nehaněla, tak kladné body připisuji rubrikám věnovaným filmu a knihám a zaujala mě i „grafitti hitparáda“ pro svůj neotřelý nápad.

A co mi na magazínu vadí nejvíc a ostatně na všech reklamách a tiskovinách Oskara, je jejich přílišná familiernost, která ostatně dýchá z každé stránky. Ačkoliv se řadím k zákadníkům Oskara, nemusí mi rozhodně tykat a oslovovat mě stylem, jako bychom spolu sedávali v hostinci. Chápu, že ona familiernost má svůj psychologický význam, nicméně asi nebudu jediná, komu příliš nevyhovuje.

Tudíž pokud se vám někdy ČILICHILI magazín, který měl asi původně být burcující a zajímavý, dostane do rukou, směle odtrhněte onu „zábavnou část“ a ponechte si jen „Volá Oskar“, kde alespoň naleznete užitečné a věcné informace. Pročítat šuplíkové spisky z pod taktovky šéfredaktora Martina Jaroše zůstane jen zbytečnou ztrátou času. A hlavně nezapomínejme na to, že na tento „zdarma“ časopis všichni zákazníci Oskara vydatně finančně přispívají.


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.1978 s