Meditovat a tvořitTichá domácnostRomeo a Julie věku pokročiléhoPromiskuita Svátky vánočníHelena Zeťová nám bohužel odešla
Co mě v lednu zaujalo na NetflixuKnižní ledenKVÍZ: Kolik toho víte o graffiti a street artu?Po krvavých stopách berlínské zdi Odhalení nových snímků – Barrandov studioPo stopách židovské obce v Plzni IV: Když se život stane vězením5 významných kulatých výročí české kulturyŘetěz ze zlata3 nejvyšší stavby České republikyFantomová bolest – česká premiéra působivého tanečního dramatuRomantická komedie Holka od vedle startuje v kinech8 překvapivých faktů o kultovním Jurském parku
Nedávno jsem se zúčastnila křtu mladých autorů Michala Čagánka a Luboše Pavla, kteří představili své knižní debuty - „Piktorgamy“ a „Dumbstin“ v paláci knih Luxor na Václavském náměstí. Při pochodu mezi stovkami regálů a tisíců knih mě napadlo, jestli má vůbec smysl drát se mezi tzv. „zavedené autory“ a pokoušet se něco sdělovat prostřednictvím svého díla.Jak už tomu v poslední době bývá, i výše zmínění autoři si vydání knih zaplatili pěkně ze svého, na druhou stranu tím svým knihám zajistili velmi slušné grafické zpracování, na jejich knihy se čtenář i rád podívá, což o mnohých produktech renomovaných nakladatelství rozhodně říct nemohu.
je to tak...
Milá Martino,
chápu, že Viewegh, Nsvadbová a Pawlovská jsou poněkud málo, ale bohužel žijeme v době tržního hospodářství a zavedená nakladatelství budou raději vydávat autory zavedené, na nichž na 90% vydělají, než nováčky, na nichž na 90% prodělají. Museli by jim totiž zaplatit reklamu, protože lidé je dosud neznají. A právě tyto výdaje se snaží omezit na úkor všeho ostatního. Zisk je hlavní motivace, ale bohužel k němu někdy kráčí poněkud hloupým způsobem, neboť si neuvědomují, že náklady spojené s vydáním první knihy se při druhé vrátí a s třetí již značně vydělají. Ani Vámi zmínění tři autoři nebyli jistě v tomto ohledu, ve svých počátcích, výjimkou.
Martino máš v řadě věcí mylný názor. Nakladatelé knihy pouze vydávají.Ale není problém vydat knížku za vlastni v dnešní době to vyjde cca maximalně do 5 000 kč ale ten hlavni problém je jí udat to znamená bud batoh, auto a jezdit anebo si najmout agenturu a to už stojí peníze v tom mají autoři kteří jsou už zavedení jedinou výhodu.Také znám jednoho básníka řval jak na lesy o sobectví v českém národě.Pak mu knížka vyšla upřímně řečeno dostala jsem jí zadarmo a můžu dodat, za víc nestála ono je to velmi těžké a na soutěžích literátu, no mám o tom info jiné, dneska se tam opravdu objeví málo talentů.Je to stejné jako u superstar každá matka ví, že to její umí vše nejlíp. Ale těch co umí zpívat je jistě několik tisíc ale vybrat někoho kdo má jiskru, jooo to je fuška. A tak je i v tomhle mnoho ublížených kteří si nepřiznají pravdu.A ještě jsi trošku někde na netu překroutila citaci žádná básnířka ale citát zní..Každý národ má takové politiky jaké si zaslouží, ne básníky jak říkáš ty, ale věř tobě take čas jen a jen prospěje.A jsi si jista, že by jsi zvádla zaujmout čtenáře?Ono je to něco jiného dejme tomu na netu či v časopise. Když už dám pár set za knížku, tak jen za takovou o které vím, že se k ní ještě několikrát vratím. Jinak pak raději nakupuji v LK nebo si půjčuji knížky v knihovně.
Nic jsem nepřekroutila, ta básnířka to tak řekla...Ale obávám se, že Vy anonymní osobo, která se nezvládnete ani pod svůj názor podepsat, jste zrovna na onom literárním večeru nebyla...No nic. Je to názor k názoru a každý má na něj právo. A pokud se nemýlím ten článek vůbec nebyl o mně...
Jsem autorkou několika knih, proto vím, že spousta toho, o čem tady Martina píše, je založeno na pravdě. Mám podobné zkušenosti. Většina nakladatelů žádá, aby si autor sehnal sponzory nebo si sám na vydání díla přispěl. Když máte to štěstí a najdete výjimku, tedy že nakladatelství autorovi platí procento z prodeje, pak stále ještě nefunguje péče o autora ve smyslu reklamy. Autor si musí všechno zařídit sám, psát o sobě články, zviditelnit se.
Nevím, jak ostatní, ale např. Nesvadbová to určitě jednodušší měla a onou výjimkou je. Má dobrý základ - jméno, slavného otce i manžela. Přitom reklama je to úplně nejdůležitější. Proč si to myslím? Nesvadbová nepíše špatně, ale její knihy nejsou ničím zvláštní, není důvod, proč by se o ní mělo tak hodně psát. Četla jsem už mnoho jiných lepších knih od autorů, jejichž jména nejsou známá.
A na výtisk knihy skutečně nestačí 5000Kč. Vím to jistě, protože právě teĎ si dávám dohromady kalkulaci na cenu knihy, kdybych si ji vydala sama. Dle cenových nabídek tiskáren mohu říci, že na vydání dvousetstránkové knihy v nákladu 1000 ks výtisků (což je v současné době asi tak, aby člověk něco vydělal a ještě všechno prodal), potřebujete zhruba 45.000,-Kč. To je ovšem jen náklad tiskárny (!) a čím méně knih chcete vytisknout, tím dráž jeden výtisk přijde.
S čím mohu souhlasit, že ne každý píše dobře, kdo píše. Autor má možnost se realizovat v literární soutěži, i když to také není tak jednoduché, protože každá porota posuzující stejná díla by si nejspíš vybrala jiného vítěze. A že se soutěží účastní málo talentů? Ano, slyšela jsem to také od jednoho porotce. Na druhou stranu myslím, že tak docela nejde jen o talenty, spoustě autorů by stačilo jen vybrousit si styl. A jak se máte zdokonalit, když vám nikdo nepoví, co děláte špatně? Bylo by fajn, kdyby porota každému z účastníků napsala hodnocení na jeho práci, kdyby poukázala na chyby, které autor dělá - tím by se všechny, i ty skryté talenty rychle vytřídily.
5.000 za vydání knihy? Blbost!
Zrovna včera jsem zadávala knihu tiskárně ("I princezny kakají, mami!" - ukázka na www.motto.cz) a kalkulace vychází na cca 47.000,- Kč za tisíc výtisků. A to jsem sehnala široko daleko nejlevnější tiskárnu. Jo, tak je to.....
Copyright © 2001 -
2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.