Móda v podání SAP
31.01.2016
redakce
Společnost
Již více než 25 výrobců oblečení a obuvi po celém světě těží z výhod integrované sady aplikací SAP Fashion Management. Ta umožňuje skloubit výrobu, velkoobchod i maloobchodní operace do jediného prostředí založeného na základu SAP ERP běžícím na platformě SAP HANA. Vertikální propojení všech fází od produkce k prodeji pomůže firmám působícím v módním průmyslu snížit celkové náklady na vlastnictví díky jednotnému plánování, lepší harmonizaci výroby a optimalizaci nabídky a poptávky napříč jednotlivými obchodními kanály.
Nová verze systému SAP Fashion Management nabízí módním společnostem možnost, jak lépe sladit požadavky celého obchodního procesu. Nezáleží na tom, zda jde o výrobce oblečení, nebo obuvi. Pro úspěch na trhu musí být vždy společnosti schopné okamžitě analyzovat požadavky zákazníků a přizpůsobit výrobu a plánování poptávce, která se dokáže proměnit velmi rychle. Platforma SAP HANA dokáže spojit informace ze všech kanálů do jediného end-to-end scénáře a na jejich základě pak optimalizovat výrobu. Zakomponování všech fází obchodního procesu do jediného informačního celku zajistí zefektivnění fungování celé firmy. I proto si software, původně vyvíjený ve spolupráci se čtyřmi módními značkami, dnes zvolilo již více než 25 zákazníků po celém světě.
Současní výrobci módního oblečení a obuvi nabízejí často své zboží prostřednictvím několika různých obchodních kanálů a musí tak dokázat provázat několik velmi odlišných činností. Sada aplikací SAP Fashion Management zahrnuje všechny specifické procesy od maloobchodu, přes velkoobchod až po výrobu do jediného prostředí umožňujícího jednoduché sdílení informací i plánů v rámci jediného ERP systému.
Řešení SAP Fashion Management je postaveno na standardním softwaru SAP ERP běžícím na in-memory platformě SAP HANA. Právě ta zvládne sladit potřeby materiálů i zásob pro různé zákaznické kanály, což je v současnosti jedna z největších výzev, před kterou módní značky stojí. Vzájemné propojení všech prvků od výroby pro prodej koncovému zákazníkovi má za následek snížení nákladů na vlastnictví, zvýšení efektivity práce a výroby a tím i konkurenceschopnosti. Analýza informací napříč kanály dává výrobcům možnost vyjít vstříc potřebám zákazníků a nabídnout jim větší individualizaci produkce, a to dokonce i v rámci rozsáhlých objednávek velkoobchodníků.
SAP Fashion Management nabízí také nástroje pro zákaznickou, geografickou i kanálovou segmentaci nabídky, a to včetně analýzy trendů. Díky tomuto propojení mohou módní značky mnohem lépe distribuovat svou produkci až k jednotlivým prodejnám, ať již fyzickým, tak virtuálním. Výrazně se tak zmenšuje počet situací, kdy některé zboží není v určité oblasti dostupné, a naopak jinde leží zbytečně velké skladové zásoby. To pro výrobce znamená nejen větší spokojenost zákazníků, ale také další snížení nákladů.
Zdroj:
Jan Lodl, EMC