Nezapomeň na pětadvacátý dodatek ústavyLáska s příchutí šansonuO chválu stojím!!! Moc. A přece…Léto je, kdyžZpěv horského potokaNech se unést fantazií v Kadani nebo online
TENKRÁT V MEXIKU - TV tip – mstitel s kytarovým pouzdrem znovu na scéněShahab Tolouie se vrací s další kapitolou projektu Moje cestaFestival ARCHITONY inovativně kombinuje hudbu a architekturuDas Filmfest ve 3 českých městechZatloukání hřebů – znepokojivý horor Viléma KoubkaPříběh kolouška Bambi v novém kabátěZázračná písně krajina završuje 20leté putování Anety LangerovéKdyž jsme byli sirotci85 roků by bylo spisovateli Jiřímu NavrátiloviUmění prostého života? Návod k použitíPravda o medu: Nenechte se zmást mýtyPříběh monstra 20. století – Goebbels
Nabízím k úvaze a srovnání slova tohoto známého filozofa:
Nevidím jinou přijatelnou možnost než demokracii. To, jak se s jejími výhodami či nevýhodami zachází, je věc jiná. Bohužel je k tomu potřeba trocha morálky... Platon se, jestli si dobře vzpomínám, nejvíc klonil k oligarchii. A ani si nejsem jistá, že by byl nějak zásadně proti otroctví.
Bára
Souhlasím. Ano, demokracie. Ale i na ní je možné pracovat, hledat její nové směry, vyvíjet v ní právě onu morálku, která často v Čechách chybí - doufejme, že je to jen důsledek socialismu, který v mnohých zanechal ukřivděnou touhu po penězích, a že s novou generací postupně vyprchá. A také doufejme, že najdeme tu správnou cestu, jak děti v demokracii vychovávat - prozatím se nám to příliš nedaří.
Z toho, co jsem četla o Platonovi, vyplývá, že kritizoval i oligarchii, ale je pravda, že proti otroctví nebyl. Proti černošskému otroctví ovšem. Byla to součást tehdejší kultury, a tak ho pokládal za samozřejmé. Je to u takového myslitele trochu zarážející a já osobně si to vysvětluji tak, že pod svícnem je největší tma.
Copyright © 2001 -
2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.