Svátky vánočníHelena Zeťová nám bohužel odešlaZ jeřabinTakový zimní denOnline kurz tvůrčího psaníKráva a kretén
Nejlepší filmový scénář... a jaké je to vaše dědictví?Křišťálová zahrada plná kouzelných světelJak nakládat s množiteli zvířat?NovoročníSlavný příběh o pokušení a poznáníPo stopách židovské obce v Plzni III: Mnichov počátkem konceS každou padající hvězdou...Tři základy české kuchyněLavi z Vyšehradu pojede letos do AnglieStín smrti – místo činu: Dívčí kámenDOPORUČUJI 5 komedií, jež se mi vepsaly do srdce
Nabízím k úvaze a srovnání slova tohoto známého filozofa:
Nevidím jinou přijatelnou možnost než demokracii. To, jak se s jejími výhodami či nevýhodami zachází, je věc jiná. Bohužel je k tomu potřeba trocha morálky... Platon se, jestli si dobře vzpomínám, nejvíc klonil k oligarchii. A ani si nejsem jistá, že by byl nějak zásadně proti otroctví.
Bára
Souhlasím. Ano, demokracie. Ale i na ní je možné pracovat, hledat její nové směry, vyvíjet v ní právě onu morálku, která často v Čechách chybí - doufejme, že je to jen důsledek socialismu, který v mnohých zanechal ukřivděnou touhu po penězích, a že s novou generací postupně vyprchá. A také doufejme, že najdeme tu správnou cestu, jak děti v demokracii vychovávat - prozatím se nám to příliš nedaří.
Z toho, co jsem četla o Platonovi, vyplývá, že kritizoval i oligarchii, ale je pravda, že proti otroctví nebyl. Proti černošskému otroctví ovšem. Byla to součást tehdejší kultury, a tak ho pokládal za samozřejmé. Je to u takového myslitele trochu zarážející a já osobně si to vysvětluji tak, že pod svícnem je největší tma.
Copyright © 2001 -
2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.