Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  úterý 16.4.2024, svátek má Irena 

Hledej

Sociální sítě



Webmagazín na Instagramu
Webmagazín na X Twitteru

Spolupracujeme

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Každý je originál, nehodnoťte se podle ostatních

25.01.2024   Monika Škubalová   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Každý je originál, nehodnoťte se podle ostatních

Období pololetního hodnocení může být pro rodiče stresujícím obdobím. Můžeme se cítit pod tlakem, abychom se ujišťovali, že naše děti dosahují dobrých výsledků. Je však důležité si uvědomit, že každý je jedinečný. Máme své vlastní silné a slabé stránky, a to je v pořádku.

Kachna se vyhýbá průměrnosti

Kachna byla mistryní v plavání, předčila dokonce i svého učitele. Stejně tak excelovala v běhu a létání. Avšak ve šplhu zápasila. Místo aby zůstala v pohodlné zóně plavání, rozhodla se věnovat výhradně šplhu. Toto odvážné rozhodnutí ji sice přivedlo k tomu, že se v plavání stala průměrnou, ale ve škole, kde průměr stačí, nebylo oč se strachovat. Kachna nás učí, že překážky můžeme vidět jako výzvy ke změně a objevování nových dovedností.

Orel se staví proti pravidlům

Orel byl rebel. Sice byl špičkový ve šplhu, ale vždy to dělal po svém, nerespektujíc pravidla. I přes vynikající výkony byl za trest poslán k opisování pravidla "Podvádět se nesmí!" Orel nám připomíná, že někdy je potřeba postavit se proti pravidlům, aby bylo možné dosáhnout jedinečných výsledků.

Lední medvěd má své silné a slabé stránky

Lední medvěd nezářil ve šprtání, zejména v zimě, kdy byl nejraději líný. Nicméně, v létě vynikal. Tento příběh nás učí, že každý jednotlivec může mít své oblasti brilance, i když ne vždy tam, kde bychom to očekávali.

Zebra a klokan čelí očekávání ostatních

Zebra byla vytlačována ze školy kvůli posměškům ze svých pruhů, zatímco klokan byl trestán za to, že neuzpůsoboval svůj styl běhu standardům. Tyto příběhy nás upozorňují na nebezpečí očekávání ostatních a důležitost respektování individuality.

Ryba a veverka jsou potlačovány

Ryba se nudila ve škole, kde všechny předměty byly stejné. Veverka, výborná ve šplhu, byla nucena začínat vždy odspodu stromu, což jí bránilo v plnému využití svého talentu. Tyto příběhy nám připomínají, že školy by měly podporovat rozvoj jedinečných talentů a nebránit jim.

Včela překonává překážky

Včela se setkala s odporujícím lékařským posudkem, ale rozhodla se létat dál. Tento příběh nám ukazuje, že s odhodláním a podporou můžeme překonat překážky, a dokázat věci, které nám byly považovány za nemožné.

Věřím, že rodiče mohou najít inspiraci v příbězích Zvířecí školy, když se připravují na pololetní hodnocení svých dětí. Každé dítě je jedinečné a má svůj vlastní rytmus učení. Místo abychom se soustředili pouze na výsledky a známky, můžeme se inspirovat tímto přístupem k rozvoji každého jednotlivce.

Když si sedneme ke stolu a budeme číst vysvědčení našich dětí, můžeme se pokusit přemístit do světa Zvířecí školy. Nebrat hodnocení jako jediný měřítko úspěchu, ale spíše hledat ty unikátní schopnosti a pokroky, které naše děti každý den přinášejí.

Nechme se inspirovat příběhy zvířat a připomeňme si, že každá kachna, orel, klokan či jiné zvíře má svůj vlastní příběh a cestu. A možná i naše děti mají svůj vlastní jedinečný příběh, který stojí za to objevovat.

Každý je unikát, každý má svůj talent

Abychom v této době hodnocení našich dětí uklidnili mysl, mějme na paměti, že každé dítě je jako jedinečná postava ve škole Zvířecí školy. Každý má svůj vlastní jedinečný talent. Důležité je podporovat tento talent a pomáhat dětem ho rozvíjet. Není nutné, aby všichni byli stejní. Jak praví moudré rčení: "Co člověk může být, tím musí být." Každé dítě má svůj vlastní talent a potenciál, který stojí za objevování. Ať už jsou jejich výsledky v této pololetní zkouškové fázi jakékoli, mějme na paměti, že to, co dělají, je v souladu s jejich vlastní cestou a příběhem.

Přeji vám klidný pohled na výsledky vašich dětí a připomínám: Každý má svůj jedinečný talent, který stojí za obdiv!

Výzva redakce: Inspirujte se tímto článkem a napište nám do komentářů na FB, k jakému zvířeti byste se přirovnali v dětství vy.



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: Renata Šindelářová - 26.1.2024 - 20:09

Na našem FB je také diskuse na téma, k jakému zvířeti bychom se přirovnali my, když jsme byli v dětském věku: https://www.facebook.com/profile.php?id=61551071452424


ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0656 s