Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  sobota 12.10.2024, svátek má Marcel 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Příliš dlouhá (G)rošáda

10.03.2005   Martina Bittnerová   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Příliš dlouhá (G)rošádaČeská média nám za posledních čtrnáct dnů ukázala, že dokáží vytvořit rozsáhlou a cílenou kampaň, která se šíří tiskem jako morová rána a proto jsou čtenáři denně unavováni novinkami ohledně okolností kolem financování bytu premiéra Stanislava Grosse. Jako by řadovému občanovi leželo na srdci, kdo premiérovi na bydlení půjčil. Občan má díky vládě ČSSD naprosto jiné starosti. Rozhodnou-li se média zdiskreditovat jednu osobu, měla by se zamyslet nad tím, proč jsou za pár tisícovek vůbec ochotná se na podobné kampani podílet tím, že o ní informují a vnucují ji národu coby aktuální nešvar současnosti. Fenoménu nezávislého novinářství v naší zemi nevěří už ani dítě předškolního věku a proto zde platí - kdo jsi bez viny, hoď kamenem.

Tisk, rozhlas i televize se tedy umí stmelit a cíleně hledat „pravdu“, která vyústí v namířený prst proti jednotlivci - „Ty za vše můžeš“. Je jen škoda, že se neumí stejně semknout v případě, kdy jde o podporu české původní umělecké tvorby, nebo naopak o upozornění na reálné problémy jako deregulace nájemného, či tristní stav panující ve většině českých vydavatelstvích, která si od autora nechají zaplatit náklady na vydání knihy, přičemž mu nedají ani honorář a za to všechno nejsou ani schopna zajistit dotyčnému dílu adekvátní propagaci. Za takto poměrně lehce získané peníze si ovšem nakladatelé slušně žijí. Na tento přístup si dnes stěžuje většina autorů, přesto se o něm taktně mlčí. A můžeme se ptát, proč asi?

Nepatřím k fanouškům ČSSD, ani Stanislava Grosse, nicméně respektuji hlasy voličů, jenž se pro tuto stranu rozhodli. Z těch důvodů mi vadí ona evidentní a záměrná likvidace českého premiéra, kdy se nejedná o zpochybňování jeho kvalit, ale dobře připravenou a záměrnou kampaň, v které jaksi přestalo platit, že v nejlepším se má přestat, neboť dokola omílané komentáře „fundovaných“ novinářů se už zdají být velmi trapné. A tak mi nezbývá než čekat a doufat, až někdo řekne tzv. „nezávislým žurnalistům“ DOST.


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: Modrý Pták - 10.3.2005 - 9:02

Za všechno může Zelenej Raoul!!!


Od: SZM - 10.3.2005 - 10:45

Děkujeme
za podporu naší strany a vlády.
Z vás bude velmi brzy uznávaný novinář!


Od: Martina - 10.3.2005 - 10:47

Obávám se, že tohle není o podpoře vlády...


Od: Kocour - 11.3.2005 - 11:42

No dobře ...


Od: Kocour - 11.3.2005 - 11:50

No dobře ...
... tak když novináři podle vás "vyrobili kampaň", tak nám prozraďte, jak je to v skutečnosti? To, že byl Gross zvolen, ještě neznamená, že je nedotknutelný! Žurnalistům dost? Uvědomujete si, co hlásáte? Obyčejnou cenzuru. Novináři se stále jen ptají, pokud jste si toho nevšimla. A kloudné odpovědi se zatím nedočkali. Svěřte se také, jaké máte novinářské vzdělání, kolik let novinářské praxe z deníků, televize atd., když si tak troufáte na odsudky novinářů. Váš příspěvek skutečně vytváří dojem, že jste když ne členka ČSSD, tak aspoň skalní fanynka.


Od: Martina - 11.3.2005 - 12:45

Skalní fanynka? No tak to jste s spletl, osobně se mi nelíbí chování pana Grosse ani trochu, na druhou stranu novináři v rámci Grossománie přehlíží řadu věcí a abych si v každém magazínu či novinách četla to samé, tak to svědčí o tom, že jsou prostě domluvení.
Většina médií funguje stylem - zapla´t a já o tobě napíšu, co budeš chtít...Jen Gross to prostě v tomto případě nezvládl. a laskavě si běžte urážet o dům dál, i kdybych byla fanynkou ČSSD, tak Vám do toho nic není. Nepochopil jste, že neobhajuju Grosse, nýbrž se mi nelíbí ten princip, jakým je kampaň vedena.


Od: Kocour - 11.3.2005 - 14:55

OK ...
... tak proč neuvedete, co konkrétně novináři v kauze Gross přehlížejí? Jakým "principem" je "kampaň" vedena? (Co má co princip dělat s vedením, ať třeba kampaně ...?) Opět váš zavedený styl: navážíte se do kdečeho a kdekoho, ale nevíte o tom nic. V tomto případě je to kauza Gross a novinářská práce. Argumenty nemáte veškeré žádné. A když vás na to někdo upozorní, či vám to vytkne, je zlý a ošklivý a uráží vás, jejejej ...


Od: Jiří Bartoš - 12.3.2005 - 10:39

Martino, vždyť sama děláte novinářskou práci a dobře víte, co to obnáší. Jsem vděčný velkým médiím za to, co dělají a to i přesto, že jsou jejich články ne vždy a ne ve všem kvalifikované. Ale to snad ani není v lidských silách novinářů. Stanislav Gross by měl jít, myslí-li to upřímně. Jestliže čelný levicový politik lže a má plná ústa sociální solidarity a v zádech milionový politik, pak prostě není upřímný. A navíc, jestliže neumí obhájit sám sebe, jak chce vést tento stát. A pokud jde o onu kampaňovitost. MF Dnes je pravicová, Právo levicové, konkurují si a ne vždy je to čestné. Souhlasím. Ale ne soudům, ne policii, ale tisku a televizi vděčíme za to, že se přišlo na pány Srby, Grosse, Kavany ( ten s francovkou za krkem naboural několik aut anestálo mu ani za to uklidit asi 240 000 Kč ze svého trezoru, nejspíš proto, že už si nepamatoval, odkud jsou a že je tam vůbec má. ) Pokud jste měla na mysli etiku novinařiny, pak vám rozumím, ale Gross není ten nejvhodnější příklad v celém svém kontextu.


Od: Richard - 16.3.2005 - 8:09

Martino,
Chápu, že se Vám současná kampaň nelíbí a popravdě, i já jsem znechucen z toho, že premiér je v současnosti terčem kdekomu. Domnívám se ale, že celá situace je víceméně v jeho rukou. Pokud by odstoupil, nebo třeba vyzval k ustanovení komise, která by celou záležitost okolo podnikání jeho ženy vyšetřila, pak by alespoň na část národa působil seriozně a důvěryhodně. Pan Gross ovšem mlžil a mlžil a vysvětloval pouze pod tlakem, čímž vzbudil v mnohých dojem, že nemá v politice co dělat. Dokud si to ale neuvědomí on sám, budou muset lidé jako jsem já, nebo vy překousnout snahy novinářů vynutit si na něm čestné chování.
Vašemu příspěvku snad rozumím, ale i tak musím souhlasit s vašimi kritiky v tom, že tento článek působí poněkud "progrossovsky" a zcela zbytečně se otírá o novináře, kteří se pouze snaší informovat veřejnost o tom, že "je něco prohnilého ve státě českém...". Pokud budete i příště vyjadřovat nesouhlas s vedením kampaně proti komukoli, nestavte se tak očividně na jeho stranu. Pokud na ní ovšem, jak sama říkáte, nestojíte.


Od: Martina Bittnerová - 16.3.2005 - 8:32

Tady není shnilý jen premiér či ČSSD, nedělejme si iluze, že je to lepší jinde...A novináři jsou skutečně z 90 % úplatní, zdroj je 100 %-této informace, leč nebudu prozrazovat, kdo mi to řekl...Je to velmi známá osoba, která ví, o čem mluví, a nebudu ji diskreditovat.


Od: Richard - 16.3.2005 - 11:56

Pokud se domníváte, že 90% novinářů je úplatných, nehovořte o tom jen mimochodem. Najděte důkazy a zveřejněte je. Protože jinak budete právě VY vypadat jako někdo, kdo se nechal uplatit. A obávám se, že právě tímto článkem ukazujete, kdo by mohl bát tím plátce do Vaší kapsy. I když si myslím, neb k tomu nemám důvod, že jste úplatná, prosím Vás mluvte konkrétně : Kdo, kolik, za co, kdy? Všechno ostatní je mlácení prázdné slámy a k tomu zde máme jiné lidi. Většina z nich sedí v různých komisích, zastupitelstvech a podobných úřadech. Chcete-li ukázat, že novináři jsou úplatní, ukažte kteří a podejte věrohodný důkaz. Pokud ho nemáte, nebo neumíte sehnat, nechte to raději být. Jinak proti sobě zbytečně štvete lidi.


Od: Martina - 16.3.2005 - 12:09

Takže za 1. nebudu diskreditovat určité lidi, od nichž ty informace mám
za 2. kdyby na tenhle web někdo přispěl pětikorunou, mohla bych si pískat a se mnou celá redakce, děláme to všichni dobrovolně a ve volném čase a začíná nám to objemem práce přerůstat přes hlavu, byť většina čtenářů je zřejmě přesvědčená, že si domů nosíme balíky peněz, nudíme se a kouříme havana, tak si to mohou ale myslet klidně dál
za 3. ale kdyby nám přispěla politická strana - musela bych říct - děkuji nechci a to z mnoha důvodů...


Od: Jiří Bartoš - 20.3.2005 - 11:00

Čtenářům je jedno, zda to děláte zadarmo a zda vám to přerůstá přes hlavu. Osobně to mohu sice ctít, ale když to děláte pro veřejnost, pak musíte počítat s tím, že žádá kvalitu, zvláště, když si může vybírat. A váš článek grošáda včetně poznámek o úplatnosti 90 % novinářů o ní nesvědčí. Pokud by opravdu 90 % novinářů bylo úplatných, pak Pánbůh s námi. Nedělám si žádné iluze, ale toto tvrzení v takovém rozsahu je příliš. A schovávat se za důvěryhodný zdroj je laciné. Osobně bych vám doporučil tuto poznámku smazat, než se toho chopí nějaký ten, třeba úplatný šťoural.


Od: Vlasta Smržová - 28.3.2005 - 15:59

Čí chleba jíš...
Co chceme od novin,které jsou v rukou cizích vydavatelů? Přes 90 procent tisku má zahraniční vydavatel, což nemá obdoby nikde ve světě.Že by ti vydavatelé nevěděli,jaké kampaně jejich "nezávislí" novináři vyrébějí? Cui bono?


Od: Hana Formánková - 28.3.2005 - 18:35

Vlasta S
To je fakt, co můžeme od nich chtít, solidnost těžko.


Od: Martina - 29.3.2005 - 10:00

1.zdroj uvádět nebudu z jednoho důvodu, příliš si cením dané osoby, než bych ji veřejně diskreditovala, velmi bych jí tím ublížila, je veřejně známá
2.o stavu českého tisku vypovídá kniha historika Bořivoje Čelovského-Konec českého tisku? - také jsem četla již před nějakým tím rokem a doporučuji - je to velmi smutné čtení
3.je zajímavé, že zatímco novináři ochotně v proběhlé kampani rozebírali majetkové poměry premiéra, tak o tom, že v Praze probíhají demonstrace před ˇUřadem vlády každou středu za odstoupení Grosse, tisk, rozhlas, televize "taktně" mlčí. Očekávala bych po správném rozezlení nad chováním premiéra, že budou o těchto demonstracích budou také informovat. TAKŽE JAK TO, ŽE NEINFORMUJÍ???


Od: Kocour - 29.3.2005 - 15:29

Vnímáte realitu?
Nevím, jaké noviny, rozhlas a televizi sledujete, ale já čtu, vidím a slyším o středečních demonstracích proti Grossovi každou chvíli. K vydavatelům: zaplaťpámbu za zahraniční vydavatele novin! Nejsou závislí na českém politickém rybníce a taky z jejich strany nejsou na novináře žádné tlaky, jako např. od některých politických stran na Českou televizi atd. Proč? Protože žádná česká partaj by si nedovolila tlačit třeba na Ringiera, jako si dovolí tlačit na českého ředitele televize.


Od: Martina - 29.3.2005 - 15:48

Hm,tak to bych si ráda zalistovala, můžu vědět v jakých? Ty demonstrace se konají každý týden...


Od: Martina - 29.3.2005 - 21:21

PRAHA, středa 30.březen 2005, 17.00 hodin, Václavské náměstí - Pomník Sv.Václava - demonstrace za odstoupení Stanislava Grosse. Věříme, že další demonstrace proti pokračování této ostudy už nebude nutná. Demonstrace jinak budou rozhodně pokračovat až do odstoupení této osoby, naprosto nehodné své funkce a svého postavení ve společnosti !!!


ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.2921 s