Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  úterý 8.10.2024, svátek má Věra 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Obřízka – rituál, nutnost nebo zrůdnost? 1. část

06.06.2005   Jindřiška Kodíčková   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Obřízka – rituál, nutnost nebo zrůdnost? 1. částObřízkou se rozumí odstranění předkožky – slizničně kožní řasy překrývající žalud. Po kvalitní obřízce zůstává celý žalud včetně jeho lemu trvale odkrytý.

Předkožka se pravděpodobně vytvořila jako ochrana citlivého žaludu, který v dávných dobách, kdy se člověk pohyboval bez oděvu, byl vystaven větší možnosti poranění. V současné době, kdy tato nebezpečí pominula, ztrácí její přítomnost smysl. Sexualita moderního člověka se odlišuje od pudových praktik pračlověka, velmi podobných savcům. Člověk dnes nehledá v pohlavním styku pouze rozmnožovací potřebu, ale hlavně co nejkvalitnější sexuální uspokojení, které souvisí také s délkou milostného aktu. U zvířat provádějících pohlavní spojení nezřídka v ohrožení svými přirozenými nepřáteli, je třeba, aby celá záležitost proběhla co možná nejrychleji. Takovéto rychlovce nejlépe odpovídá schovaný žalud, který citlivěji reaguje a nebývá tak zranitelný.
Vzhledem k těmto skutečnostem se nelze divit vysokému procentu mužů řešících problém předčasné ejakulace (v říši zvířat spíše výhoda), jako poruchu. Člověk si přece chce svůj sex vychutnat co nejdéle, i vzhledem k příjemné potřebě sladit svůj orgasmus s orgasmem partnerky. Delšímu pohlavnímu aktu s lépe kontrolovatelným příchodem orgasmu přitom brání hlavně přílišná citlivost žaludu. Tu lze vyřešit právě obřízkou. V těchto souvislostech se dá předkožka přirovnat k slepému střevu, které se stává atavismem a v současné době nepotřebné. Otázka zní, zda radikálně odstranit slepé střevo i předkožku, nebo vyčkat postupné evoluce, která to možná vyřeší sama.
Běžná záležitost?
Na celém světě se obřízce podrobuje asi čtvrtina všech mužů. Podíl se v jednotlivých zemích velice liší. V Americe se nechá obřezat (z převážně preventivně ze zdravotních důvodů) více jak 85 % mužů, asi 20 % v Anglii a ještě více v Kanadě, na Novém Zélandě a v Austrálii. Obřízka se zcela normálně objevuje v Africe a z náboženských důvodů u židovských a muslimských chlapců. Prakticky jen v jihoevropských zemích, v Jižní Americe, Skandinávii a nemuslimské části Asie se obřízka neprovádí.

Další díl seriálu: (klikni)



Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: Hanka - 7.6.2005 - 9:38

Mmmmno jo,
jenze... co kdyz má zenská ráda "ne moc dlouhe milování"? Takovou tu "zvírátkovost", kdy má príjemný pocit, ze on je z ní úplne hotový? Co pak, chudera, má delat? Koukám, tady se tohle téma líbí, obcas, koukám, jakoby i problém, umí príjemne naladit...


Od: Jindřiška - 7.6.2005 - 9:58

Hanka
To pak jistě může být problém, obřízka se dle mého názoru kvůli tomuto nedělá, je to spíše doprovodný efekt, který se ne každému může líbit. Vezmi to tak, že každé zboží má svého kupce. Stačí si vybrat a u nás asi tolik obřezaných není. Kdo jich kolik viděl na vlastní oči???


Od: Jindřiška - 7.6.2005 - 10:00

Ještě
V příštím díle budou popsány další výhody spíše z pohledu zdravotního a hygienického, to možná je důležitější.


Od: Hanka - 7.6.2005 - 10:42

Jindriska
No, pravda... videl, nevidel... kdo videl víc, má moznost srovnání. Ale to je práve ono. Je to takové "kupování zajíce v pytli". A to nemluvím o tom, jaké dalsí predpoklady by mel dotycný mít a jeste k tomu aby to bylo oboustranne vyhovující... hmmm, takhle jeste dojdeme k tomu, ze partnerský soulad je porádný kumst ;-)


Od: Jindřiška - 7.6.2005 - 10:51

Už nezbývá
než to vyzkoušet. Jednou s obřezaným, jednou s klasickým, a uvidí se. Jeden z nich by dle těchto teorií měl být lepší. A pak to lze napsát se znalostí věcí.


Od: Hanka - 7.6.2005 - 11:36

Nastestí...
nic v nejblizsí dobe zkouset nemusím... co se tohoto týce, mela jsem kliku a vybrala toho správného "zajíce" :-, Nooo, tesím se na dalsí díl, tesím.


Od: Ada - 7.6.2005 - 13:48

:-)
Moje velmi dobra pritelkyne ma za manzela cizince, ktery obrizku ma.Mezi nami devcaty jsme toto samozrejme probirali.Pred nim mela jine partnery(neobrezane) a manzel pry nema konkurenci.Vlastni zkusenost taky nemam, ale z hygienickych duvodu je to mozna lepsi. Na druhou stranu, me sokovalo, kdyz jsem se dozvedela, jak hroznym zpusobem mu byla obrizka provedena. V dobe dospivani chlapcu se u nich delala jakasi slavnost, na oslavu prijeti techto deti mezi muze. Vypadalo to pry jako narozeninova oslava, pozvani kamaradi, hostina, hudba, dostaval darky, bavil se. A v tom nejlepsim ho proste starsi muzi popadli, odnesli ho dovnitr do domu, polozili na stul a ... Tomu muzi je ted pres 50 a pry je rad, ze je obrezany. (Je to Muslim)


Od: Hanka - 7.6.2005 - 14:05

Ada
Skoro mám az husinu, kdyz to ctu, skoro bych ho i litovala. Ale vzhledem k tomu, ze je Muslim, se nedivím, ze je rád. A vzhledem k tomu, ze si ho vzala, se nedivím tomu, ze nemá konkurenci!


Od: Jindřiška - 7.6.2005 - 17:20

Ada
Právě ty způsoby, jak se to stane, jsou hrozné. Vždyť by to měla být klasická operace. V Americe apod. to dělají při narkoze, tam je to považováno za zdravotní výkon. V tradičních společenstvívh je to zkouška dospělosti a tak utrpení a bolest k tomu asi patří. My\ na to asi nejsme zvyklí.


Od: Hanka - 8.6.2005 - 7:52

Jindriska/Ada
O bolesti, utrpení... tady uz bych rekla, ze dostává zabrat tak trochu lidská dustojnost, o tom si myslím, ze to také dost je. Preci jen... jsou to místa, na nez by si clovek mel nechat sahnout, az to sám chce, nebo je-li to nutné v rámci zdraví, ci ohrození zivota (pri váznejsích nemocech ci zranení). Kdysi jsem byla na prohlídce Malé pevnosti v Terezíne a utkvela mi tam prectená veta jedné z významejsích kdysi veznených osobností, která prohlásila práve, ze i obrovskou fyzickou bolest clovek snese, ale s cím se clovek nesmírí nikdy, bere-li vám nekdo dustojnost. Ale neco literatury jsem i precetla o muslimských zemích, byla tam i vetsí zverstva (hlavne, co se týce zenských - mimochodem - tusím v Jemenu dokonce obrezávali i zeny, také pro to meli strasne "logické vysvetlení"), tam se asi nejaká dustojnost a moznost rozhodovat o sobe samém moc nepestuje... kdyz o necem takovém slysím, nebo ctu, jsem velice vdecná za tuto nasi tolik nadávanou evropskou zemicku, v níz jsem se narodila a v níz ziju.


Od: Jindřiška - 8.6.2005 - 8:46

Hanka
U rituálů je problém v tom, že oni to za ponížení důstojnosti neberou, právě naopak. Asi jako tady, kdyby člověk nedostal občanku. Trochu tvrdé, ale myslím vyhovující přirovnání. Ukončení jedné etapy a vstup do další. nejdřív je třeba myslet na změnu v hlavě, aby to nebylo považováno za nutnost, a pak už nastoupí valastní rozhodnutí.Příroda chce, aby předkožka byla, proto ji muži mají,


Od: Hanka - 8.6.2005 - 10:07

Jindriska
Jo, tak to je asi pravda, jinak si to neumím predstavit. Ve jménu víry, ci jiného presvedcení (a ze jich muze být spousta), se clovek smírí s ledascím. Zlate, opravdu zlate, ze se nám tu nic podobného neprikazuje! Skoro mi je tech chlapíku líto


Od: Ada - 8.6.2005 - 13:17

Hance, Jindrisce
Souhlasim, ze cloveka mozna zrani vic jeho potupena dustojnost nez bolest.
I tento muj znamy na to nerad vzpomina, coz se nedivim.Sice je rad, ze tu obrizku ma, ale jeho tehdy detska dusicka tim musela utrpet. Rikal, ze nechapal vubec co se deje, nikdo mu nic nerekl, nepripravil ho na to. Nechapal proc a z jakeho duvodu mu zpusobuji bolest. Je to proste jejich tradice, ale doufam, ze v dnesni dobe se tento zakrok provadi uz v nemocnicich.


Od: Renata Šindelářová - 18.6.2005 - 11:34

Rituály
Je mi vždycky tak hrozně, když o těch rituálech slyším - nesnesitelná představa! V několika autobiografických knížkách jsem narazila na popis ženské obřízky - pocity dívek byly podobné, nechápaly, co se děje. Navíc se k zákroku nepoužívá žádné umrtvení a nejspíš ani dezinfekce, takže dívky pak často mají zdravotní problémy, některé i zemřou, obřízka a tzv. zúžení jim stěžuje porod. Otřesné! Nevím, jestli bych byla schopná způsobit svému dítěti bolest jen kvůli víře (jsem tak trochu rebel, takže bych si zřejmě zbudovala přesvědčení svoje). :-) Každopádně u těch chlapců je to jiné, když jsou donuceni zdravotními důvody.


Od: Ada - 18.6.2005 - 12:15

zeny
Jo, jo jiny kraj, jiny mrav.Ale myslim Renato, ze kdyby jsi se narodila v takove zemi, kde je toto zachazeni se zenami silne zakoreneno, tak by te s tvym rebelstvim umlatili sutrama.


Od: Hanka - 20.6.2005 - 7:59

Renata, Ada
Ada: Otázkou je, co by bylo lepsí. Co jsem cetla já, ríkala jsem si, ze by snad bylo lepsí nezít. To jsou chvíle, kdy si hodne vázím toho, ze ziju práve zde.

Renata: cítím podobné pocity. Proste já v tom cítím naprostou nesvobodu rozhodovat o sobe samé, skoro az vysponované do maxima. Nemuzu si pomoci, ale i u chlapu, kdyz to urcí doktor, proc ne, ale dál uz tyhle clánky nectu, kazdý je jiný, ne na kazdého neco pusobí stejne a nejak mi tam chybí záporné stránky, které verím, ze také pro nekoho mohou být, nebo rizika, co to muze prinést. Jinými slovy, nechápu, proc by to tedy nedelali kazdému, kdyz je to tak strasne zdravé a pozitivní.


ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.1113 s