Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  neděle 16.2.2025, svátek má Ljuba 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Dalším podvodem jsou falešné e-maily od Citibank

03.03.2006   redakce   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Dalším podvodem jsou falešné e-maily od CitibankVčera mě několik známých upozornilo, že obdrželi falešný email od Citibank, kde jim oznamují, že jim byla na jejich účet v cizí měně připsána částka 2000 Kč a že její příjem mají potvrdit klinutím na odkaz v emailu, kde musí zadat číslo svého účtu a pin kódu, jinak jim tato částka nebude připsána na účet.

Večer pak v televizních zprávách Citibank a.s. (dále jen Citibank) varovala veřejnost před těmito emaily. Jedná se o podvod, jehož pomocí hodlá neznámý pachatel získat od klientů číslo jejich účtu a pin kódu, aby pak mohl vybrat z jejich konta peníze.

Mluvčí Citibank Markéta Dvořáčková zároveň sdělila, že své klienty varovali před podvodníky ihned emaily a prostřednictvím sms zpráv a podali trestní oznámení na neznámého pachatele, aby ochránili své klienty i jméno své banky. Navíc umístili upozornění i na své webové stránky.

Netuším, jak dlouho jsou tyto falešné emaily v oběhu. Dozvěděla jsem se o nich teprve včera, a posléze informace proběhla i ve večerních zprávách na Nově a v některých dalších médiích. To samozřejmě ještě neznamená, že Citibank zareagovala ihned na první podněty svých zákazníků, přesto její jednání ukazuje, jak rozdílné přístupy mohou mít firmy k podvodníkům, jež zneužívají jejich dobrého obchodního jména.


A to zde pravděpodobně došlo k jinému typu úniku informací, protože emaily dostávají i lidé, kteří účet u Citibank nevlastní. To mi ostatně dosvědčila kolegyně Martina Bittnerová, která dostala včera dvě identické zprávy od podvodníků na dva soukromé e-maily, ačkoliv není klientem banky. A k celé věci mi sdělila: " Jelikož se to různými podvody kolem nás jen hemží, a e-mail působil na pohled seriózně, neboť odesílatelem byla adresa: alerts@citibank.cz, zavolala jsem pro jistotu na infolinku Citibank, kde mi její pracovník odpověděl, že o problému ví a řeší ho. Tím pro mě záležitost pochopitelně skončila."

S ohledem na poměrně čerstvou kauzu Neckermann se nabízí drobné srovnání. Zatímco Citibank podává trestní oznámení na neznámého pachatele, Neckermann považoval původně podání trestního oznámení za věc podvedených zákazníků, což řekla i tisková mluvčí Romana Hájková deníku Aha (2. 2. 06 rubrika Kauzy).

Proč stejná opatření proti podvádění svých zákazníků, která učinila Citibank (varování klientů přímo e-mailem a smskou, varování veřejnosti v hlavních večerních zprávách a podaní trestního oznámení na neznámého pachatele) nemohla učinit i firma Neckermann, zůstává nejen pro mě malou záhadou.


Zdroj fotografie: archiv Nerawebu




Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0351 s