Jak zasahuje umělá inteligence do tvůrčího psaní?Meditovat a tvořitTichá domácnostRomeo a Julie věku pokročiléhoPromiskuita Svátky vánoční
Knižní leden5 významných kulatých výročí české kulturyFantomová bolest – česká premiéra působivého tanečního dramatu8 překvapivých faktů o kultovním Jurském parkuTanči aneb pohybovník KVÍZ: Jak moc znáte oscarové filmy? Ukažte se!Po kafkovsku nejen o Praze4. února, den boje proti rakovině: Počet lidí s touto diagnózou roste...Vrcholí „Line“ edice Suprahonu – Blues Rock Line 1968-89Láska k temnotámKdysi tady hořel oheň - román Anny WinterovéForman na Letní scéně Musea Kampa
Včera mě několik známých upozornilo, že obdrželi falešný email od Citibank, kde jim oznamují, že jim byla na jejich účet v cizí měně připsána částka 2000 Kč a že její příjem mají potvrdit klinutím na odkaz v emailu, kde musí zadat číslo svého účtu a pin kódu, jinak jim tato částka nebude připsána na účet.
Večer pak v televizních zprávách Citibank a.s. (dále jen Citibank) varovala veřejnost před těmito emaily. Jedná se o podvod, jehož pomocí hodlá neznámý pachatel získat od klientů číslo jejich účtu a pin kódu, aby pak mohl vybrat z jejich konta peníze.
Mluvčí Citibank Markéta Dvořáčková zároveň sdělila, že své klienty varovali před podvodníky ihned emaily a prostřednictvím sms zpráv a podali trestní oznámení na neznámého pachatele, aby ochránili své klienty i jméno své banky. Navíc umístili upozornění i na své webové stránky.
Netuším, jak dlouho jsou tyto falešné emaily v oběhu. Dozvěděla jsem se o nich teprve včera, a posléze informace proběhla i ve večerních zprávách na Nově a v některých dalších médiích. To samozřejmě ještě neznamená, že Citibank zareagovala ihned na první podněty svých zákazníků, přesto její jednání ukazuje, jak rozdílné přístupy mohou mít firmy k podvodníkům, jež zneužívají jejich dobrého obchodního jména.
A to zde pravděpodobně došlo k jinému typu úniku informací, protože emaily dostávají i lidé, kteří účet u Citibank nevlastní. To mi ostatně dosvědčila kolegyně Martina Bittnerová, která dostala včera dvě identické zprávy od podvodníků na dva soukromé e-maily, ačkoliv není klientem banky. A k celé věci mi sdělila: " Jelikož se to různými podvody kolem nás jen hemží, a e-mail působil na pohled seriózně, neboť odesílatelem byla adresa: alerts@citibank.cz, zavolala jsem pro jistotu na infolinku Citibank, kde mi její pracovník odpověděl, že o problému ví a řeší ho. Tím pro mě záležitost pochopitelně skončila."
S ohledem na poměrně čerstvou kauzu Neckermann se nabízí drobné srovnání. Zatímco Citibank podává trestní oznámení na neznámého pachatele, Neckermann považoval původně podání trestního oznámení za věc podvedených zákazníků, což řekla i tisková mluvčí Romana Hájková deníku Aha (2. 2. 06 rubrika Kauzy).
Proč stejná opatření proti podvádění svých zákazníků, která učinila Citibank (varování klientů přímo e-mailem a smskou, varování veřejnosti v hlavních večerních zprávách a podaní trestního oznámení na neznámého pachatele) nemohla učinit i firma Neckermann, zůstává nejen pro mě malou záhadou.
Zdroj fotografie: archiv Nerawebu
Copyright © 2001 -
2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.