Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  pátek 11.10.2024, svátek má Andrej 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


České návrhářky míří do Evropy

29.03.2006   Jindřiška Kodíčková   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

České návrhářky míří do EvropyNejlepší české návrhářky založily Alianci FASHION POINT, jejímž cílem je vytvářet podmínky pro prosazení české módy v evropském prostředí.

Aliance má nyní jedenáct členů, kteří dokázali, že nejenže umí vyrábět, ale mají značnou kreativní nadstavbu, jež jejich výrobky kvalitativně odlišuje od průměrné šedi. Mnoho lidí v módě vidí pouze uměleckou ideu, úžasné kreace, pastvu pro oči na módních přehlídkách. Móda je ale také užité umění, jež se musí dobře prodávat. Právě Aliance se bude snažit, aby ekonomika i společnost módu akceptovaly. Proexportní podpora začne společnou prezentací na zahraničních trzích. První akcí bude prezentace návrhářek v Holandsku v prostorách velvyslanectví za účasti obchodníků. Předvedou kolekce, jimiž mohou konkurovat na tamějších trzích. Jak potvrdila návrhářka J. Procházková: „ Teprve, když je Čech uznán v zahraničí, tak teprve potom ho přijme český spotřebitel. Jako bychom sami nedokázali rozpoznat vlastní kvality. Zatím padáme na kolena před pouze dobře zmedializovanými zahraničními výrobky. Někdy se však za bombastickou reklamou neskrývá ani kvalita, ani kreativita. A naše skutečné hodnoty neumíme vyzvednout. Přetrvává jakýsi pocit, že co je české, není moc dobré.“
Ředitelka Eva Valová vidí problém v razanci prodeje: „ Umíme krásné, srovnatelné
přehlídky, ale neumíme je zatím bohužel výhodně prodat. A právě to umí konkurence ze zahraničí.“
A v této oblasti se Aliance bude snažit pro naše podnikatelky vytvářet srovnatelné podmínky. V současné době mají čeští návrháři zelenou, protože zahraniční klient hledá individualitu, ne uniformitu nabídky v řetězcích. A česká móda má vysoký potenciál, má co nabídnout.

Cesta to bude neprošlapaná a trnitá, ale trhy v Paříži ani v Londýně nejsou nedostupné. Úspěch ale začíná na domácím trhu, kde se musí značky výrazněji etablovat. Že české návrhářky umí, ukázala velkolepá zahajovací přehlídka 8. prestižního festivalu módy Prague Fashion Week v rezidenci pražského primátora. Nové modely letošní sezony předvedly populární modelky v čele s R. Lagmanovou a M. Košťanovou. Nadšené diváky zaujaly vzorované úplety J. Procházkové či jemně plisované tunelové šaty zdobené skřipečky, které jim propůjčovaly mnoho variant. Tímto způsobem se jedny šaty I. Follové dají nosit stokrát jinak. T. Kovaříková ukázala černobílé kreace s krajkami a H. Havelková překvapila krásnými společenskými róbami s průstřihy. Pohodlná, ale extravagantní úpletová oblečení vycházejí z dílny M. Nevařilové. Že ani muži nemusí chodit fádně oblečení, naznačila I. Fišárková.

Ovšem více lze vidět na jednotlivých přehlídkách v Mánesu v odpoledních a večerních hodinách od čtvrtka 30. března do neděle 2. dubna. Nenechte si ujít krásnou, nositelnou českou módu s přívlastkem vysoké originality nápadu a kvalitním zpracováním.

Zdroj fotografií: archiv autorky





Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0303 s