Jak vznikl vůbec nápad pojmenovat skupinu „Vlny“ (dříve „Vlny a Vlnky“)? Seděli jste někde na pláži, nebo jste to vymysleli náhodou v hospodě nad půllitrem, jak už to u muzikantů bývá zvykem? Název kapely je magie, to nevymyslíš, ten název si tě prostě najde. Jako by neviditelnej ouřad šamanů a sudiček jedné noci navštívil vyvoleného z kapely, ve spánku ho obstoupí a prorokují kapele její osud: "Půjdete vlastní nesnadnou cestou, budete hrát v klubech po sedm let a všichni, kteří nepřijdou během této doby na váš koncert zplešatí a ztloustnou ... (atd). A jméno nechť je vám symbolem víry, že pokora dobývá břehy všech pevnin a bubínky všech uší, buďte od nyní až navěky VLNY!"
No a v našem případě navštívili Petra Jiskru. Proto jsme na dva roky, co kapelu opustil, ztratili přízeň jejich kouzel. Ale je zpátky!
Po značných personálních změnách ve složení kapely jste název zkrátili. Přišel vám původní jednoduše dlouhý, nebo jste to pojali jako součást změny „image“ kapely. Na kolik měla tato změna v obsazení vliv na „sound“ kapely? To ovlivnili hlavně naši známí, název Vlny a vlnky zněl jedněm spíš folkově, další se smáli a že, jestli nejsme teplí ... A tak jsme raději změnili ani ne tak image jako svou orientaci. Vlny nám coby jméno kapely po čase přišlo hodnověrnější. Zmohutněl náš sound, to máš pravdu. VLNY to přece zní, ne?
V jakém složení dnes hrajete? Složení: decibely, emoce, tóny, dech, vteřiny, iluze, slova, FX, hlas, tempo, údery na bubny a činely, chvění strun ...
Saša Kirilov - zpěv, kytara
Chester - bicí
Vítek Jíra - baskytara, zpěv
Martin Urban - klávesy, zpěv
Petr Jiskra - kytara, zpěv
Myslíš si, že v každé kapele by to mělo fungovat muzikantsky i lidsky, nebo stačí, aby fungovala ona „profesionální část“ vztahů. Jak je tomu u vás? Chodíte spolu třeba na pivo, nebo se vídáte pouze ve zkušebně? A propos, kde vlastně zkoušíte? Především lidsky. Ve skutečnosti jsem nepoznal jaké to je, když jsou muzikanti zaplaceni byť dobře, ale to bude to samé jako v práci. Když to tam bude nesnesitelný, tak člověk vzdá i ty peníze. Zatím má význam pro naše vztahy hlavně zkouška, pizzerie v blízkosti nebo koncert, kde si dáme to pivo, pokecáme. Čas od času se potkáme i jinde např. v tramvaji nebo cestou na Žižkov, kde zkoušíme.
Jak se potýkáš s texty a hudbou? Kde bereš inspiraci? Co se týká inspirace, považuji se za sociálního autora, a proto píšu z lásky. Láska je velice sociální téma, vezmi si, že je to to jediné, co si chudý člověk může skutečně užít, když má někoho, koho miluje a na oplátku je milován. Proto je, dle mého, více porozumění v sociálně slabších rodinách. Ale peníze jsou potřeba.
Máte s kapelou nějaké zářné cíle? Pro mě je zářný cíl to, že nás to bude bavit ještě za deset let stejně jako dneska, to ostatní jsem vzdal.
Považuješ se za duchovního otce kapely? Máš sen věnovat se hudbě profesionálně a nebo to vnímáš jako koníček? Mě baví skládat, psát hudbu a texty stejně jako někoho baví turistika nebo chytání ryb, takovej nápad je jako, když zabere, ještě to ale neznamená, že ji máš a často je to boj, dostat ji na břeh celou a takovej sumec nebo štika tě roztančí, že skáčeš dva metry vysoko radostí a svět je najednou krásnej a ty si připadáš jako king, hned o tom vyprávíš, chlubíš se: "Tákovouhle rybu jsem chytil. Nebo je to bota.“
Za otce se nepovažuji a za duchovního už snad vůbec ne a sen mám, že se hudba bude profesionálně věnovat nám.
Myslíš si, že když se člověk intenzivně věnuje nějaké tvůrčí činnosti, může to ohrozit jeho osobní život v tom smyslu, že vše ostatní jde na úkor těchto aktivit? Osobní život to, podle mého, ohrozí v případě, kdy si neuvědomujeme, nebo nechápeme, že máme mezi sebou někoho, kdo je nějakým způsobem nadán a jeho tvůrčí období považujeme za stranění se či nezájem a podivínství. Místo spoluúčasti formou tolerance, trpělivosti a pochopení, pak žárlíme, vyčítáme a v horším případě pronásledujeme, nebo se rozvádíme. A pak toho většinou litujeme.
Dosáhly Vlny nějakých významnějších úspěchů, považuješ nějakou událost v tomto směru za zásadní? Někoho potkáš a řekne: "Včera jsem si pouštěl vaše cédéčko a dost jsem se u toho odvázal a pařil, kdy budete mít další koncert?" Nebo Ti přijde SMS: "Ahoj, právě si pouštím Vlny, tak jsem si vzpomněla, jak se daří?"
Tak to jsou naše nejvýznamnější úspěchy a zásadní události, že naše písničky žijou a má je kdo ocenit. A další věci jako společný koncert s Petrem Mukem, Palác Akropolis ... to časem vybledne. A kéž bych tak mohl říct: "A peníze utratíš."
Co plánujete s kapelou v nejbližší budoucnosti? Kdy budou nějaké koncerty, cédéčko a kde zájemci z řad čtenářů najdou více informací týkajících se „Vln“. To je záludná otázka. Natáčíme třetí album, jehož první oficiální verzi vypálíme v listopadu a prozradím, že ho náš šaman pojmenoval "ShPizza!". Co se týká koncertů, tak sezónu zahajujeme koncertem v Paláci Akropolis 23. 9 . 2003 a bude-li si chtít čtenář stáhnout mp3, objednat CD, nebo se šťourat v našem soukromí, nechť tak svobodně činí na www.vlny.org a pokud není obdařen přístupem, nechť sedne k vodě a všimne si, že Vlny se uklánějí jako v hluboké modlitbě a že on je ten ke komu tak činí, protože bez člověčí existence nemá jejich existence pražádný smysl.