Nejste li zaregistrováni, můžete tak učinit zde, nebo si můžete nechat zaslat zapomenuté heslo

Jméno:

Heslo:
 

 ISSN 1802-2863 . Tiráž ...  Dnes je  čtvrtek 10.10.2024, svátek má Marina 

Hledej

Spolupracujeme

www.alpress.cz

www.argo.cz

www.bioscop.cz

www.bontonfilm.cz

www.botanicka.cz

www.divadlodisk.cz

www.divadlonavinohradech.com

www.divadloviola.cz

www.dokoran.cz

www.epocha.cz

www.hostbrno.cz

www.jota.cz

www.knihykazda.cz

www.literarnistrom.cz

www.mestskadivadlaprazska.cz

www.ngprague.cz

www.supraphononline.cz

www.svandovodivadlo.cz


Příliš rychlá Francouzka

19.07.2003   Martina Bittnerová   Společnost   Zobraz článek ve formě vhodné pro tisk

Příliš rychlá FrancouzkaAutonehodou Chantal Poullain se již několik dní intenzivně zabývají média. To už je úděl známých osobností, že všechny jejich prohřešky se probírají veřejně. Někdo by řekl – alespoň se něco děje. A ono se opravdu děje. Ch. Poullain svolala na čtvrtek 17.7. 2003 tiskovou konferenci, kde lačným novinářům pověděla x tou verzi pravdy, proč vlastně bourala.

Mnohý občan si jen posteskne – zas další hvězda, co se domnívala, že jí patří svět a doplatila na to. V tomto případě na to doplatili především dva mladí lidé, kterým svou zběsilou jízdou zničila zdraví. Jenomže Chantal si může dovolit zacpat jim ústa odškodným.

A již se činí. Žalobou na deník Blesk chce vysoudit peníze a tyto pak věnuje oběma postiženým. Snad neskončí pouze u těchto finančních zdrojů. Netuším, jak silný ekonomický potencionál znamená jméno v Čechách usazené Francouzky, ale troufám si tvrdit, že na zajištění plnohodnotného života a veškeré péče těm dvěma, prostě nemá, leda by se sama vzdala luxusního životního stylu. Pokud totiž budou odkázáni pouze na invalidní důchod, bude jim vůbec schopná platit apanáž pro důstojnější žití? O tom silně pochybuji. Samozřejmě není paní Poullain povinná dávat někomu milióny, ale pak musí sama pokorně nést trest a s vězením počítat.

Zatím to ale působí, že vše vyřeší peníze a milá Chantal vyvázne bez trestu. Copak by ta šarmantní dáma mohla sedět v kriminále? Vždyť má nezletilého syna! Veřejnost jí přeci ten „drobný prohřešek“ jistě odpustí, neboť ona to neudělala schválně, ona nechtěla. Připadá vám poslední souvětí absurdní? Prolistujte pár webovými stránkami a přečtěte si názory mnoha našich spoluobčanů. Národ se v těchto diskusích přímo rozděluje na dva tábory. Ten první celkem logicky konstatuje, že Ch. Poullain absolutně pominula v oné osudné jízdě veškerá pravidla silničního provozu a za to si zaslouží tvrdé potrestání. Druhý tábor pak hlásá, že to, co se jí přihodilo, se může stát každému z nás a navíc oceňují její charakter, když dá těm dvěma, jenž zmrzačila, peníze.

Chtěla bych věřit tomu, že pan soudce bude v této kauze skutečně spravedlivý a viníka odsoudí, tak jako by soudil „obyčejného člověka“ a ne známou osobnost. Moc bych si to přála, ale nějak podvědomě se přikláním na stranu skeptiků. Ti se totiž obávají, že i v tomto případě zůstane slavný viník nepotrestán.


Komentáře čtenářů

Jméno: Email:
Nadpis:
Komentář:

Vulgární a urážlivé reakce budou redakcí smazány
Kontrolní otázka proti spamovacím robotům:
Jaký je součin tří a čtyř? 

Reakce k článku


Od: Agnes - 19.7.2003 - 15:51

No jasně, hvězdy se ze všeho vyplatí a všechno jim projde. Takže ti co mají prachy, můžou klidně jezdit ožralí a pod vlivem drog a mrzačit lidi a pak všechno zacálují a je to OK. Já doufám, že dostane trest bez ohledu na to, kolik těm postiženým dá. To, že jim dá peníze by měla být smaozřejmost, když jim zničila život a ne aby toho využívala jako výhodu a ještě vyvolávala soucit veřejnosti. Veřejnost by především měla litovat ty postižené a né jí. A každému se to stát nemůže, protože né každý, je tak nezodpovědný jako ona, aby lezl za volant pod vlivem nějakých látek.


Od: Dan - 21.7.2003 - 9:31

Souhlasim s Agneskou
Jo pro ně je samozřejmost,že jim všecko projde,prostě autorka to vystihla dobře-myslí si,že můžou pokořit svět a pak najednou narazí.No a hledaj cestičky,jak se z toho vykroutit, vyhnout jakýkoli spravedlnosti.A eště ta veřejnost,to, co autorka uvádí v článku,tak je přesný i v tom rozdělení na ty tábory,já ty názory čet a někdy je to síla.


Od: Omezenec - 21.7.2003 - 13:12

Soudce Lynch
Vy jste ale zatraceně rychlí - už aby seděla za katrem co? Svině jedna populární, jezdí sjetá buhví čím a ještě lže...soudce Lynche na ní. Ovšem já bych raději počkal, až skončí vyšetřování....Absolutně nesouhlasím s řízením pod vlivem čehokoliv, ale z toho vašeho rychlýho soudu se mi dělá špatně. Rád bych viděl, jak čestně by jste se zachovali vy v takové situaci...závistivci bez viny...:-(( a ještě upozorňuji - nejsem žádný fanoušek Ch. Poullain...


Od: Derfi - 21.7.2003 - 13:15

smutný příběch
dobrý de Rezi chtěl bych tímto reagovat na Váš článek zde o paní Poullain.Jdo o životní tragédii a myslím si,že my jako lidé né dost dobře zasvěcení nemůžeme hodnotit takové chvíle pouze dle toho co se dozvíme z tisku.jak je všeobecně známo není u nás jediný objektivní nestraný zdelovací prostředek ať už tisk či TV.já sám jsem byl podobnou tragédií stižen,když mi byl takto zabit sourozenec a z vlastní zkušenosti vím,že nějaký "trest" jest k ničemu.Má matka u soudu s viníkem se vyjádřila k soudci tím,že na "trestu"v žádném případě netrváme.A tak byl podmínečně odsuzen...ten člověk má totiž do konce svého života výčitky a to je horší než jakýkoli světský trest. ¨V dokonalé úctě Derfi


Od: Rezi - 21.7.2003 - 15:27

Vím,že je to pro řidiče velký trest, jen to, že někomu ublížil, přesto občas chodím do centra paraple a to co tam člověk zažije,no myslím, že by pak paní Poullain asi jezdila trochu jinak...


Od: Atrakce - 21.7.2003 - 17:57

Podle mě se věci mají tak, že je-li člověk slavný a především má nějaký vliv, snaží se ho vždycky uplatnit v případě, že mu to zachrání kůži, at je to herečka, zvěrolékař, zedník, policista nebo účetní. Herečky a prezidenti, ředitelé Národních galerií a podobně mohou mít disponovat větším vlivem než zedníci a zdravotní sestry, ale především jsou mnohem víc na očích, je snazší se do nich trefit. Ale nemyslím, že to řízení v opilosti a podobně je jen jejich výsadou a opravdu se to může stát každému a pak je to pecka a obrátí to člověku život naruby. Navíc proč je samozřejmost, že bude Ch.P. platit a proč to není samozřejmost u Františeka Vomáčky z Kadaně? Nemůžu si pomoct, ale v tomhle směru myslím, že je to fakt jen otázka toho, že jsou někteří lidé víc na očích a některé názory typu "voni si myslí, že si můžou všecko dovolit!" mi přijdou zakomplexovaný. I když ta korupce, nebo obcházení zákonů samozřejmě možný je, netvrdím, že ne. Ale je ho schopen i anonymní a ne slavný přednosta okresního úřadu například.


Od: GeorgeB - 21.7.2003 - 22:01

Omezenec. Tohle je fakt laciný a vohraný, házet na každou kritiku nebo soud hned cejch závisti. Myslíš, že každej má komplexy z toho, že není slavnej nebo popularní?. Šeš fakt trapnej.


Od: Dan - 21.7.2003 - 22:02

Měl sem rozhovor pár celebritama,nebo jak to nazývaj (stačí sednout do správnýho lokálu,nebo v divadle zajít do klubu po představení)a je pravda,že si mysleli,že na ně neplatí nic,žádnej zákon,prostě bzli tu oni,pak dlouho dlouho nic a ostatní. Atrakce proč tu zas vyhazuješ jakejma si komplexama,to s tim nesouvisí.Prostě tydle lidi fakt žijou v trochu jiný sféře než my,na ně naše zákony neplatí.A vo tom to je.


Od: Atrakce - 22.7.2003 - 16:35

No, každej je jinej, to by bylo cukrátek za vítězství v "Najdi pět rozdílů"! Koplexy - ano, jsou jná oznamčení. Já prostě nemám ráda rozdělení "vonijsoušmejdicosinevidídohubyamyjsmetydobrýdosidonívidíme", protože pronašeči téhle věty si do tý huby druhdy nevidí. A existuje korupce, ale není to tak, že jakmile se pohybuješ v umění, jsi debil a zavře se nad tebou voda. Samozřejmě můžeš bejt debil, jako každej druhej člověk. Ale není to tak extrémní pravidlo, jak se například Danovi zdá. A obdobně - tím, že někdo hraje divadlo, neb píše knížku, na sebe nebere odpovědnost bžt morálně tipťop - udělá hodně chyb a hodn blbých chyb a nedají se často vzít zpátky. Ale takhle žijeme všichni.


Od: Fines - 22.7.2003 - 18:13

Asi vlivem krvavého zpravodajství, které je denní součástí našeho života, jsou už lidi, tak otrle lhostejní k neštěstí druhých, že s nimi nehne ani tragédie dvou zmrzačených mladých lidí. Nějak se stává samozřejmostí v naší společnosti, že někdo svou nezodpovědností někoho zmrzačí nebo zabije a někteří lidé to berou jako normální věc, která se může stát každému. Jakoby si už předem dělali alibi své vlastní nezodpovědnosti a bezohlednosti. Místo toho aby se pozastavili nad tragédií dvou mladých lidí, hledají v kritice tohoto činu závist nebo komplexy. Jakoby měli převrácené lidské hodnoty. Omlouvají nezodpovědnost, bezohlednost a útočí na ty, kteří na rozdíl od nich s obětmi soucítí a snaží se volat po spravedlivém trestu právě proto, aby se takovéto případy nestávaly samozřejmostí, která se po čase stane pro veřejnost banalitou. Těm, kteří omlouvají Chantal Poullain slovy: „ To s může stát každému“ bych ráda připomenula, že ne každý je tak nezodpovědný ,aby usedl za volant pod vlivem nějakých látek. Takže se to rozhodně každému stát nemůže. Ale naopak každý z nás by se mohl stát obětí takové nehody. Ráda bych věděla, jestli by ti advokáti takto mluvili, kdyby obětí této autonehody byl někdo z jejich blízkých?


Od: Dan - 23.7.2003 - 7:53

Je mi blivno - atrakce, ty si fakt nedáš pokoj?Proč pořád útočíš proti něčí povaze,udělej si pořádek ve vlastní makovici.A zas todle roztahovat pod článkem,to s tématem nesouvisí.Fakt nebavíš.Jinak Chantal podle mě je herečka průměrná.Jestli si nepochopila,tak tu de vo jednu věc-vina a trest.Je úplně jedno,kdo je vinen,zda umělec,nebo vobyčejnej člověk-toho vodsoudí tvrdějc.No a jak sem si všim,tak autorka v článku píše,že Chantal má smůlu,že je na vočích.A že jezdila jak blázen,ví snad všichni.Asi kromě Tebe.V Brně na okruhu závodila,víme?Tak dej zpátečku,laskavě.


Od: Dan - 23.7.2003 - 7:55

Atrakce- a jedinej,kdo je tu zakomplexovanej si asi ty,když to furt někomu podsouváš a opakuješ to.Už si zase trapná, ten klid bez tvých keců,byl božský,nechybělas.


Od: Dan - 23.7.2003 - 7:57

do třetice atrakce-vobviňovat někoho,že je zakomplexovanej jen kvůli tomu,že napíše vo někom,že je průšvih,když přizabil 2 lidi,to chce inteligenci...Padáááááááám.


Od: Atrakce - 26.7.2003 - 13:42

Neútočila jsem na autorku, tenhle článek se jí docela povedl a i když má nějaký názor, snažila se to podat vyváženě.Mrzí mě neotesaná, omezená a zlá reakce Dana, ale nebudu bojovat s větrnými mlýny.


Od: Dan - 28.7.2003 - 7:27

Omluva atrakci
Atrakce-sorry-je fakt že z Tvých předchozích poznámek nevyznělo, že nenapadáš autorku-vobvinilas ji ze zakomplexovanosti, ale tím, co jsi napsala posledně jsi vše popřela - a dokonce snad poprvý na Nerawebu přiznáváš, že článek je názorově vyvážený a za todle gesto hluboký úklon a tak se Ti i já vomlouvám. Nejsem ten, kdo někoho napadá pro nic za nic, doufám, že to vemeš a budeš v klidu.


Od: karelll - 31.7.2003 - 20:46

Zavist a nenavist
Nic jineho nevidim v tomhle clanku. Ani smitko pochopeni, nebo nadeje, ze Chantal prece jenom neni tak hrozna. Napopak, skepse a presvedceni o nejhorsich umyslech a nejhorsim charakteru a to jeste v okamziku, kdy se ji prihodilo nestesti. Vy tam snasd ctete neco jinyho? karelll


Od: Rezi - 1.8.2003 - 7:22

Pochopení? Já jsem narozdíl od mnohých bohužel byla v Kladrubech, v Úrazové nemocnici v Brně na Spinální jednotce, kam dávají lidi z ARA po úrazech atd... Návštěvu vřele doporučuju. A ještě s těmi lidmi promluvit. Vyslechnout si je.


Od: Rezi - 1.8.2003 - 7:28

to karelll -Paraple (www.paraple.cz) je v Praze, tam se dá taky ledacos zažít. Mno nechtěla jsem to vytahovat, ale mám někoho blízkého rok a půl po nehodě na vozíku, ochrnutého. A je to tragédie pro něj a pro jeho okolí. A jaký to je,jak je to psychicky náročný a všecko, to bys možná koukal. No stačí mezi ty lidi zajít a zaručuju, že budeš mít o čem další týden přemýšlet, pokud máš v sobě alespoň trochu empatie. Ten článek je o vině a trestu, o ničem jiným. Ale jen já vím, jaké Tvé osobní hledisko v tom hraje roli, potřeboval sis trošku ochladit žáhu, že? A proč ne veřejně.


ISSN 1802-2863 . Tiráž

Copyright © 2001 - 2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.

Redakce, Reklama - Podmínky a právní omezení - Registrace

Vygenerováno za 0.0394 s