Nezapomeň na pětadvacátý dodatek ústavyLáska s příchutí šansonuO chválu stojím!!! Moc. A přece…Léto je, kdyžZpěv horského potokaNech se unést fantazií v Kadani nebo online
TENKRÁT V MEXIKU - TV tip – mstitel s kytarovým pouzdrem znovu na scéněShahab Tolouie se vrací s další kapitolou projektu Moje cestaFestival ARCHITONY inovativně kombinuje hudbu a architekturuDas Filmfest ve 3 českých městechZatloukání hřebů – znepokojivý horor Viléma KoubkaPříběh kolouška Bambi v novém kabátěZázračná písně krajina završuje 20leté putování Anety LangerovéKdyž jsme byli sirotci85 roků by bylo spisovateli Jiřímu NavrátiloviUmění prostého života? Návod k použitíPravda o medu: Nenechte se zmást mýtyPříběh monstra 20. století – Goebbels
Ano! Do nového kresleného filmu Lovecká sezóna totiž Ondřej Brzobohatý dabuje jelena Elliota. Fotografie a rozhovor s Ondřejem Brzobohatým dodala našemu webu Alice Rychlinková ze společnosti Falcon.
Jaké máte zkušenosti s dabingem?
Mám zkušenosti v tomto směru dost prchavé. Do svých čtrnácti, patnácti let jsem sice daboval nějaké menší role, ale s Loveckou sezónou se to nedá srovnat. Byly to jen nějaké děti v davu, ve škole a tak.
A jak jste se dostal k tomu, že dabujete divokého jelena Elliota v animovaném snímku Lovecká sezóna, jehož v originále mluví Ashton Kutcher?
Vyhrál jsem konkurz na tuhle roli a jsem tomu opravdu rád. Vůbec jsem nevěřil, že bych mohl uspět a toho pomatený ho jelena s jedním parohem mluvit. Strašně mě to baví. Je to výborná škola, ale je to taky neuvěřitelně náročný.
V čem je to náročné?
Ti herci, kteří film v originále dabují, se „nestrefují“ do kreslených postaviček, ale oni to namluví předem pod režisérským dohledem podle scénáře a pak se teprve doanimují jejich kreslení hrdinové. Jenomže ty postavičky hrají líp než herci, mají tak skvělou mimiku a škálu výrazů, že je to mnohem náročnější, než dabovat hraný film.
A jak byste charakterizoval svého zvířecího hrdinu?
No, prostě pomatenej Elliot. Je to strašně citlivej a bláznivej jelen, který žije v neustálém omylu. Chtěl by se přidat ke svému stádu, ale je ve srovnání s ostatními jeleny takový vychrtlý ubohoučký outsider. Navíc s jediným parohem nevypadá dvakrát k světu. Neustále se snaží dobýt srdce jedné laně, která je ale zamilovaná do vůdce stáda. Pak Elliot pozná grizzlyho Booga, který byl vychováván svojí opatrovnicí, strážkyní parku Beth, v garáži a je tedy pěkně rozmazlený. Elliot ho přemluví k návratu do „divočiny“ a společně prožívají různé strasti a dobrodružství. Navíc začíná lovecká sezóna a oni si musí dávat pozor, aby nepřišli do rány střelcům. Ta postavička Elliota je úžasná, neskutečně barevná, střídají se situace dojemné, napínavé i vysloveně bláznivé.
Dabing – tedy čistá práce se zvukem a tóninou hlasu, by pro vás jako muzikanta neměl být problém…
To ano, dokážu nabídnout plno různých inscenačních možností, jak by to mohlo znít, ale ten dril, aby vaše slova seděla přesně na to, kdy a jak on otevře víc pusu, nebo aby tón hlasu odpovídal výrazu té figury, to je fakt dřina. Režisérka Eva Spoustová mi občas připomíná, ať se tím netrápím, že tahle role by byla oříškem i pro zkušené a osvědčené dabingové herce.
Myslíte si po téhle zkušenosti, že dabing rozšíří portfolio vaší umělecké činnosti?
Já bych se tomu vůbec nebránil, protože mě zvlášť animované filmy hrozně baví.
Patříte tedy k dospělým fandům animovaného filmu?
No jistě. Počínaje kdysi Tomem a Jerrym a Jen počkej, zajíci, přes Sněhurku až po Lvího krále, Shreka, Hledá se Nemo, Příběh žraloka, Madagaskar, Dobu ledovou a další jsem tyhle filmy zbožňoval. Krásná výprava, muzika…Ty filmy jsou dělané i pro dospělé, dokonce mi přijde, že některé jejich vtípky ani nemůže dítě pochopit.
Více o filmu: (klikni)
Copyright © 2001 -
2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.