VZÁCNÉ ŠUPINKY - 3.částVZÁCNÉ ŠUPINKY - 2.částVZÁCNÉ ŠUPINKY - 1.částTangoHypochondrVýprava
Martin Maxa a Mára ze Šlágru - co je spojilo?Co nás učí o životě LESNÍ ŠKOLADVA DIVOCHY známe v Čechách sto letTužka s názvem diamantu?Ve Švandově divadle zavládnou Pravidla NirványLehce zbytná záhada švédského DraculyMyši v akci: Vánoční past Závislost na sociálních sítích aneb Tvůj život je velké rozhodnutí Tentokrát mě na Netflixu zaujal Velký vlastenecký výletPražský komorní balet slaví 50 let. Výjimečný galavečer ve Vinohradském divadleDRACULA, příběh láskyPravý důvod, proč vám chybí energie
Wuppertal - Německo. Na křižovatce v našem směru svítí červená a zprava právě přijíždí trolejbus. Řidič tramvaje tomu ale nevěnuje pozornost a na plný plyn jede dál. Nikdo ale nekřičí strachy, dokonce tomu nikdo nevěnuje zvýšenou pozornost. Tramvaj totiž jako vždy plavě mine trolejbus - nad ním.
Na začátku byla potřeba spojit čtvrtě Barmen a Elberfeld nákladní dopravní linkou pro obsluhu nově vznikajících továren na okraji Wuppertalu. Velmi brzo se však stala koňská a později elektrická dráha nedostatečnou pro těžkou dopravu. Neustálé dopravní zácpy a nově i požadavek na přepravu osob si vynutil převratné řešení. Přišel s ním vynálezce inženýr Eugen Langen z Kolína nad Rýnem. Vymyslel a vyprojektoval opravdu neotřelé řešení. Nahoru!
Umístil tramvaj na kolejnici zavěšenou na ocelovou konstrukci. Dráha se tak stala úplně nezávislou na dění na ulici pod ní.
Zavěšená dráha ve Wuppertalu se stala páteří dopravy na jeho předměstí. Wuppertálským slouží už přes 100 let. Začátek stavby zavěšené dráhy se datuje na začátek roku 1898. Prvního března 1901 byla dána do provozu první část linky, zprovoznění celé délky trati bylo v červnu 1903.
To je fakt hezký. Ani jsem netušila, že něco takového je v Německu.:)
Copyright © 2001 -
2025 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.