Lucy vystupuje inkognito a ve svém životpisu uvádí, že vykonává povolání zdravotní sestry. To přece nevadí, vždyť na internetu si skoro každý upravuje svůj profil. Ale Lucy se tato lež vymstí při setkání s mužem jménem
Quinn. V kavárně, kde spolu sedí, se jeden zákazník začne dávit a Lucy jako „zdravotní sestra“ selže. Tím upadne v podezření, protože Quinn, který se vydává za pracovníka instalatérské firmy, patří k policii a ta se zrovna zabývá pátráním po „Márince“. Ženě, které přezdívají podle márnice. Tam totiž končí její oběti, které si před schůzkami vyhledá na internetu.
Lucy, neznalá první pomoci, ale zato skvěle se orientující v kriminálních příbězích, ihned obohatí seznam podezřelých a stane se adeptkou na „Márinku“.
Quinn a Lucy v sobě naleznou zalíbení, a proto se vídají dál. Policista spisovatelku nenápadně zpovídá, aby zjistil, zdali má něco společného s „Márinčinými“ obětmi. Zároveň se také chce ujistit, že tato okouzlující žena přeci nemůže po nocích vraždit muže a doufá, že se vše nějak vysvětlí. Lucy se také neubrání svým citům, a proto Quinnovi přizná, že ve skutečnosti nepracuje v nemocnici, nýbrž píše knihy. Quinn, stále ještě jako „pracovník instalatérské firmy“, při návštěvě v Lucyině domě využije její nepřítomnosti a nenápadně si přečte pasáž knihy
smrt.com, na které Lucy právě pracuje. Text mu vyrazí dech.
Je v něm přesně, velmi sugestivně a cynicky popsáno, jak žena zabíjí svoji obět a jak se tento čin na oběti projevuje i fyziologicky. Muž leží na posteli, dusí se pod igelitovým pytlem a následně se pomočí... Přesně tak své oběti likviduje i „Márinka“... Sex, lži a rande přes internet patří k dalším úspěšným románům
Rachel Gibson. Tato americká spisovatelka použila podobný model jako v případě knihy
Řekni mi pravdu (recenze
zde). Mladá žena kvůli své profesi hledá potenciální postavy do svých textů. Přitom narazí na vyhlášeného krasavce (v obou případech na policistu), k němuž začíná cítit něco víc. Její svědomí však svazuje provinilost, že právě tomuto muži lže.
Postava policisty zřejmě není náhodná, protože Gibson používá i
kriminálních zápletek, do kterých se hrdinky dostávají a kde jinde by tento motiv způsobil větší komplikace než ve vztahu s kriminalistou? Ten, v rámci své profese, musí vyslýchat podezřelé a jednat se všemi na stejné rovině.
V knihách se rovněž vyskytují i postavy nenápadné. V průběhu čtení bychom je, pokud nebudeme prozíraví, i přehlédli.
Ovšem v poslední třetině knihy tyto osoby dokáží zamíchat dějem a vystoupit ze své ulity.
Sex, lži a rande přes internet patří k nenáročným knihám, které splňují model „román pro ženy“. Děj knihy zpestřují kriminální zápletky a místy i sarkastický humor, díky kterým nemáte pocit, že čtete příběh z tzv. červené knihovny.
Gibson Rachel: Sex, lži a rande přes internet, MOTTO, Praha 2008.
Foto obálky: nakladatelství MOTTO (www.motto.cz)