O filmu
ANTIKRIST, který do kin uvádí Artcam,
jsem již psal v článku
Nové filmy v kinech - říjen 2009 (viz). Jeho premiéra byla však odložena, tak film můžete najít v premiérových kinech až od 26. listopadu. Mezitím vyšlo několik recenzí na film, z nichž je patrné, že ani silně erudovaní autoři si s filmem nevědí příliš rady. Všichni se zmiňují o tom, že někteří diváci se na filmu nepatřičně smějí, znechuceně odcházejí či jsou zdrceni krutostí poslední části. Naproti tomu,
pokud budete věřit Larsu von Trierovi, že to tentokrát myslí vážně a neprovokuje (i když mluvící lišku diváci v Karlových Varech doslova nevydýchali),
můžete se nadít silného zážitku. Zvláště pak, pokud si najdete obecnější
vysvětlení násilností, které páchá psychicky narušená žena na svém muži, který se jí snažil podat pomocnou ruku, ale nevědomky otevřel její podvědomí a možná i nevědomí, odkud se vynořila skutečně pekelně koncentrovaná směsice útlaků, ústrků či ženského ponižování, spojená s rozehráním pekelných sil samotné přírody vystupujících z každého metru země a jakoby lupou soustředěných do jednoho místa a jednoho času, v němž se prolne odvěké historické násilí s traumatem ženy, která přišla o dítě. Považuji film za
téměř geniální dílo, v němž každý detail hraje a je důležitý pro další vývoj. Jen bych si potřeboval s někým zkonzultovat závěr filmu - je optimistický, jak jsem se již dočetl nebo znamená pro muže totální zmar? Potřeboval bych film viděl znovu, ale k tomu zatím nemám dosti psychických sil. Jednou větou:
Pro mnohé divácký šok nejsilnějšího ražení, ale bezesporu film, který posunuje hranici toho, co umění dovede vyjádřit o pěkný kousek dál. Nutno najít odvahu jít do kina. Film
3 SEZÓNY V PEKLE (foto ústřední dvojice v závěru) je pekelný v něčem jiném. Začínající filmař proslavený zatím jen reklamními snímky
Tomáš Mašín vyšel při psaní scénáře ze zápisků
Egona Bondyho - básníka, svérázného filozofa a člověka, který svým dílem a hlavně chováním vždy provokoval a vymykal se z běžných norem. Hrdinou filmu, který začíná v roce 1947, je mladý rebelant Ivan Heinz v podání
Kryštofa Hádka. Z pekla otcova pedanství
(Martin Huba), školních povinností, nenáviděné vojenské povinnosti i života nalinkovaného dospělými utíká do světa údajné svobody, mezi podobné uměnímilovné duchy, žijící ze dne na dne a oslavující v kouři cigaret či hašiše se sklenkou silnějšího likéru svobodu tvorby i sexuální volnost.
Život se zdá být rájem, všude je veselo, hraje jazz. Ivan se naplno věnuje poezii a hledí do budoucna pln optimizmu po boku tajuplné krásky Jany
(polská herečka Karolina Gruszka). Jenže doba se mění, "čas oponou trhnul" a
komunistický režim začíná ukazovat svoji represivní tvář. Ivan to brzy pozná na osudu redaktora (
Jan Kraus), s nímž konzultoval svoje verše a zjišťuje, že prožitků plný život bohéma bez závazků i povinností už nebude možný. S Janou plánují útěk do Paříže. Jenže doba své peklo rozprostřela příliš rychle a příliš důsledně...
Film (vzniklý v koprodukci s Německem a Slovenskem) patří k tomu nejlepšímu, čím se současné česká tvorba může pochlubit. Je věrný v atmosféře doby a v zobrazení vzdorné rebelie, provokací, výstředností a recesí, patřících jisté době a jistému mládí. Postupně však přerůstá do obecnějšího vyjádření střetu svobodomyslnosti s represivní mocí, která potlačuje jak lidské tak umělecké hodnoty, čímž film dostává univerzální rozměr. Je jen otázkou, jaký bude jeho osud na zahraničních festivalech, kam bude zajisté pozván. Divák, který se nezalekne expresivního stylu diktovaného tématem, by si ho neměl nechat ujít. Kdo viděl romantický horor STMÍVÁNÍ (Twilight), který režisérka Catherine Hardwicková natočila podle třídílné ságy Stephenie Meyersové, bude jistě zvědav na
další osudy milujících se středoškoláků Belly a Edwarda, jejichž lásce byla překážkou "jen" maličkost: Edward je upír a sedmnáct let je mu stále, již od roku 1918. Pod názvem
TWILIGHT SÁGA: NOVÝ MĚSÍC (The Twilight Saga: New Moon) se od 26. listopadu v premiérových kinech dozvíte jak se bude dál vyvíjet vztah dvou milenců po osudové oslavě Belliných 18-tých narozenin. Jaké překážky musí dvojice překonat, když upír miluje člověka? A co když do hry vstupuje někdo třetí, kdo taky není tak úplně obyčejný člověk?
Film pro romantické duše o velké lásce, která skončila. O velkém trápení a velkém přátelství, které naopak začalo. O návratu, který je následován dlouhým během o život milované osoby...(cituji z csfd.cz). Bombastická reklama včetně pondělního (16.11) vysílání přímého přenosu ze slavnostní premiéry z Los Angeles signalizuje zájem diváků. Soundrack k filmu, který vyšel
19. října okamžitě zaútočil
na první
příčky americké hitparády. Po prvních třech dnech prodeje se v USA prodalo 115 000 kusů.
Čeká na pokračování Twilight ságy, režírované tentokrát
Chrisem Weitzem, nedočkavý dav fanoušků i u nás?
Mechanický kluk ASTRO BOY se super sílou, rychlostí a schopností létat ožije v animované akční scifi Davida Bowerse, natočené v koprodukci Hongkongu, USA a Japonska. Astro Boy poznává svět. Učí se lidským emocím, když tu se jeho rodina a přátelé ocitnou v nouzi. Odvážný kluk se proto vrací do rodného Metro City, aby čelil možná dosud největší životní výzvě - tak popisuje film distribuční společnost Hollywood Classic Entertainment. Po dvou kuchařkách ve filmu JULIE A JULIA a po vojenských kuchařích v dokumentu JAK SE VAŘÍ DĚJINY je tu třetí "kuchařský" film. Plzeňská společnost Atypfilm přichází se španělským snímkem
LÁSKA PROCHÁZÍ ŽALUDKEM (Mi Dieta mediterránea) - plakát v perexu - v režii
Joaquína Oristrella. Má to být
komedie o lásce, sexu, rodině a jídle, konkrétně příběh Sofie (Olivia Molina), nejlepší kuchařky na světě, a dvou mužů, kteří ji pomohli stát se legendou. Dobrou chuť a příjemné zažití. Zdroj foto: falcon.cz a sms.cz