Příjemnou atmosféru navodí mozartovský program, ale i očekávání spojená s prvním pražským vystoupením vyhledávané mladé sopranistky, jež by měla dobře ladit s mladým duchem Pražské komorní filharmonie.
Osobní kouzlo temperamentní Američanky australsko-srílanského původu by samo nemohlo stačit k její žádanosti v předních světových operních domech. Danielle de Niese již s úspěchem zpívala v newyorské Metropolitní opeře, v Královské opeře Covent Garden v Londýně či na festivalu v Glyndenbourne. Ve slavné Metropolitní opeře se představila již v devatenácti letech v roli Barberiny v Mozartově Figarově svatbě, kde zpívala s Renée Fleming, Brynem Terflem a Cecilií Bartoli. Do téže inscenace na stejné scéně se v sezóně 2009/2010 vrátila – ale již v hlavní ženské roli Zuzanky. Slavila již mnohé operní úspěchy, zazářila například v Itálii v Gluckově opeře Orfeus a Euridika.
Danielle de Niese koncertně účinkuje s Newyorskou filharmonií a dalšími prestižními tělesy a dirigenty, jako jsou Levine, Minkowski, Harnoncourt. Pro vydavatelství Decca natočila se souborem Les Arts Florissants a dirigentem Williamem Christiem profilovou desku s Händlovými áriemi. Její nejnovější nahrávka obsahuje árie W. A. Mozarta, s nimiž se také představí v Praze.
Po předehře k Figarově svatbě uslyšíme sopranistku právě v árii Zuzanky (Giunse alfin il momento), kterou Danielle de Niese zpívá v Metropolitní opeře. Ke svému prvnímu vystoupení v Praze ji zajisté vybrala záměrně, vždyť Praha tuto operu proslavila...
Další část večera je věnována méně uváděné opeře
Idomeneo. Mozart ji napsal jako pětadvacetiletý v roce 1781 na objednávku bavorského kurfiřta Karla Theodora a právě od ní se obvykle počítá období Mozartových vrcholných děl. Idomeneo je „opera seria“, tedy „vážná“ opera na mytologické, osudové téma. Děj navazuje na dobu trojské války, z níž se král krétský vrací domů a za šťastný návrat má obětovat prvního, koho pak doma potká. A potká svého syna, milujícího dceru trojského krále Priama Iliu. Po předehře z Idomenea uslyšíme
recitativ a árii Ilii (Quando avran fine omai).
Hořká komedie o nestálosti lidských citů a povaze lásky
Cosi fan tutte patří k vrcholům Mozartovy operní tvorby. Ironické libreto Da Ponteho měl původně zhudebnit Antonio Salieri, ten to však vzdal. Komorně laděná opera o šesti postavách s podtitulem
&Skola milenců vznikla v letech 1789 – 1790. Danielle de Niese z této opery zazpívá recitativ a árii Despiny (Una donna quindici anni).
Následovat bude Symfonie č. 32 G dur a moteto pro soprán a orchestr Exultate, jubilate. Mimořádný večer vyvrcholí koncertantní scénou pro soprán Bella mia fiamma, addio!
