MEMENTO MORIListopad Spisovatelská inspiraceMůj pokus dospět aneb Palachův týden 1989Tvůrčí psaní 39 - ArchetypyDuše zesnulých se tuto noc vracejí na zemský povrch
Fazole na tři způsoby: Nezapomínejte v jídelníčku na luštěniny!Mravní dějiny českého národa II.Mravní dějiny českého národa I.Večer přiměřených depresí Skutečné příběhy polských vlků naučně i zábavněO momentu dospěníJak podpořit svůj imunitní systém a být odolnější vůči nemocem? FOTOPOSTŘEHY: Jakou hodnotu mají myšlenky?Galakoncert skupiny 4 Tenoři již o Vánocích 2025Moje Čechy, můj domov, můj humor5 tipů pro osamocenéZahradníkův rok zabolel
Přehršel reklamních spotů na nás křičí z televize, spamem nás bombardují obchodníci s viagrou a v poštovní schránce se hromadí balík prospektů. Reklama je všude. Některé firmy ale vědí, že v originalitě je kouzlo, a rozhodly se investovat do gigantické propagace na domech po celém světě. Komu se to povedlo nejlépe?
První úlovek si můžete prohlédnout hned v ikonce. Zadavatelem není nikdo menší, než výrobce světoznámé stavebnice LEGO. Reklamu přenechá firmě Ogilvy & Mather a udělá dobře. Vkusná, moderní a jasná propagace je k vidění v Santiagu.
Mléko potřebujete pro zdravé kosti a vaše děti po něm budou mít sílu jako Pepek Námořník. Tak nějak by se dalo shrnout poselství obřího billboardu výrobce mléčných produktů Anando. Zdařilou megalomanskou reklamu si vezme na triko agentura McCann Erikson a umístí ji na jeden z paneláků v Mumbai.
Podobně se vás snaží nalákat i billboardový svalovec vtipně propojený s lany jeřábu. Posilováním zmuštělého těla vás zve do Powerhouse Gymu, známé posilovny. Nejde rozhodně o reklamu jedinou, na dalších rozestavěných panelácích a mrakodrapech rostou další vzpěrači a dříči. Zajímavostí je, že je v okolí vždy zapojen jeřáb a jeden z kulturistů dokonce "roste" s každým přibývajícím patrem. Firma má i reklamu na vozech městských služeb, konkrétně na popelářích. Ležící muž protáhne nohy zároveň se zvednutím popelnice. Není to geniální?
Allstate auto insurance vám proti podobným situacím s radostí pojistí auto. Tuto reklamu jste ještě před pár měsíci mohli vidět v Chicagu, konkrétně v městských garážích Marina Towers.
Podobně jako my na zadní okna aut čmáráme vzkazy jako "umyj si to", či kreslíme čuňata (ty slušnější z nás jen čuňata, vymyslela Alma agentura podobnou reklamu pro Alco, čistice vyrábějící firmu. Jakoby špinavá okna mají přes sebe psrtem obra nápis - Umyj mě! Prosklený dům i s originálním počinem najdeme v Chile.
Nike si může dovolit zaplatit reklamu skutečně skvostnou a tato je minimálně velmi originální. Představte si sportovce, který vám jen tak proběhne domem - ten prostě musí mít obuty botky Nike!
Vzpomínáte na pohádku o princezně, co spustí své dlouhé vlasy, po kterých vyšplhá do věže princ? Tak stejný motiv využije i Pantene (výrobce šamponů a vlasových kůr) jako novou reklamní kampaň. Copy najdete hned na několika místech v Torontu (některé jsou i zrky, některé zase hnědovlasé). &Splhal-li po nich někdo za vysněnou kráskou se žel v ročence firmy nedočteme.
Zdroje fotografií:
http://adsoftheworld.com/media/ambient/pantene_antibreakage_shampoo_rapunzel, http://adsoftheworld.com/media/ambient/pantene_antibreakage_shampoo_rapunzel, http://visualfunhouse.com/billboards/nike-run-through-the-wall-optical-illusion.html, http://adsoftheworld.com/media/ambient/alco_buildings, http://www.gregorynobles.com/first.html, http://www.hemmy.net/2008/04/14/powerhouse-gym-advetisement-campaign/, http://adsoftheworld.com/media/outdoor/anando_milk_building
Pobavil jsem se, dík.
Copyright © 2001 -
2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.