Nezapomeň na pětadvacátý dodatek ústavyLáska s příchutí šansonuO chválu stojím!!! Moc. A přece…Léto je, kdyžZpěv horského potokaNech se unést fantazií v Kadani nebo online
TENKRÁT V MEXIKU - TV tip – mstitel s kytarovým pouzdrem znovu na scéněUmění prostého života? Návod k použitíPříběh monstra 20. století – GoebbelsKdyž baron práší po MosteckuJeď, Britt-Marie, jeď!Ukrajina, děti a zvon časuCo mě v září zaujalo na NetflixuDítě prachu zrozené ve válceTvorba Adrieny Šimotové a Adély Součkové na jedné výstavěNesnězeno přichází s novou spolupracíStačí si počkatGeniální výstava Tima Burtona se v pondělí rozloučí s Prahou. Ještě to stihnete!
Ačkoliv si pan rektor MU v Brně a současně senátor Jiří Zlatuška neumí udělat takový pořádek, aby se na fakultách pod jeho vedením nevyskytovali bývalí estébáci, o čemž jsem informovala ve svém předchozím článku, nebrání mu to vydat se do lítého boje za školné. Jeho návrh novely zákona o školném bude projednávat Senát už v březnu.
Marino, Martino
kdybyste zbytečně negeneralizovala, jen by to článku prospělo. Např. se vsadím, že kybyste dělala zkoušky na ČVUT, VŠCHT, Přírodovědeckou fakultu, rozhodně byste neměla dojem že "... působí dojmem náhodného výběrového dotazníku a uspěje ten, kdo měl štěstí a nebo nosí v hlavě encyklopedii...." Ta aféra se týkala, pokud vím, právnické fakulty. A pokud jde o to pravidlo 65 let, to platilo už dlouho před r. 1990 a pokud mohu soudit, alespoň podle mé Alma Mater, tak se i dodržovalo. Ale nic nebránilo tomu, aby staří pánové zůstali pracovat jako pedagogičtí pracovníci (a také proč ne, alespoň za mne to bývali skutečné kapacity, na které člověk ještě dloho vzpomínal). Takže nepleťe dohromady funkce (rektor, děkan atd.) a akademické hodnosti (profesor, docent).
kravo
Podle tvych poslednich clanku, to vypada ze mas momentalne menstruaci.
O Krklo - a podle Tvých reakcí je poznat jediné, že jsi obyčejný hulvát.A takový mě urazit nemůže.
Martino: souhlasim s eddym. Vetsina skol nema prijimaci rizeni formou " nahodneho vyberoveho dotazniku" jak pises. A taky bych na rozdil od tebe posuzovala profesory podle toho, zda umi prednaset, zda znaji svuj obor a zda jsou skutecnymi profesionaly. Teprve az potom by me zajimalo, jestli byli udavaci. K cemu mi bude profesor bez minulosti, ktery me nic nenauci? Radeji prijmu profesora experta, klidne i byvaleho agenta STB. Chci od nej jeho znalosti ne jeho pratelstvi. Na pivo s nim tak jako tak nepujdu.
Tak napůl, už jsem to psala jinde. Martina toho na první, druhý i třetí pohled o vysokém školství moc neví. Jenom tak populisticky vykřikuje. To dělají obvykle ti, kteří se na školu nedostali. Na druhou stranu i morální profil učitele je důležitý, podle mě by měl být vysokoškolský pedagogo jednak odborník, jednak osobnost. A dovedu si docela dobře představit jít s někým takovým na pivo.
Tak napůl, už jsem to psala jinde. Martina toho na první, druhý i třetí pohled o vysokém školství moc neví. Jenom tak populisticky vykřikuje. To dělají obvykle ti, kteří se na školu nedostali. Na druhou stranu i morální profil učitele je důležitý, podle mě by měl být vysokoškolský pedagogo jednak odborník, jednak osobnost. A dovedu si docela dobře představit jít s někým takovým na pivo.
Jasně populismus, a co ještě? Nepsala jsem to proto, aby jste mi tleskali, ale proto, aby jste se probudili z letargie a taky si uvědomili, že když se někde porušují zákony, tak to o mnohém svědčí a že dokud alespoň morálně neodsoudíme bývalé estébáky, v týdle zemi to nebude stát za nic.A je jedno, jestli ty estébáci maj funkci na VŠ, nebo někde ve státním úřadě.
A jak je to teda: ty a VŠ?
Předlouhý komentář zbytečný
Mno, já nevím. Loňské přijímačky na FFUK mi připadaly vypracované docela schopně (něco vokoloj logického myšlení, takové ty ptákovinky jako "ze čtyř vyber jedno, které se nejvíc nehodí k ostatním" a drobnostě z lingvistiky - třeba "čtete ve slově dětina d/ď" - apod.), cvičné testy přístupny předtím veřejně, pravda, lhótka na vypracování vražedná (ale to patrně bylo v plánu). Ústní na dalších oborech nemohu posoudit, tam, co jsem chtěla já, byli velmi přívětiví, hledali, co vím, nikoliv, o čom ponětí nemám (a rozhodně nechtěli zázraky). Zkoušky ústní nelze jako bernou minci míti (těžko srovnávat), ale ty písemné byly košerné (ovšem některé katedry si tvořily písemky samy, samotinké, tož tady taky nemohu slúžit). Tolik ke globalizaci.
K počtu studentů - ono se sice u nás nadává, jakže jsme trubci zaostalí, ale ondyno jsem zaslechla - vyděržaj, pioněr! - že v Německu se filologů uživí v oboru do tří percent (áno, dobře čtete), zbytek taxikaří. To jest: studium je krásná věc, ale trh to stejně nevstřebá. K čemu mi magisterský titul, budu-li se živit vyděláváním králičích kožek? Netvrdím, že by studentů nemohlo být víc (jistě mohlo), ale zkušenosti z mojho "domovského" oboru jsou takové, že poměrně dost z těch, které berou "navíc" (oproti předchozím létům a zimám se počet zvedl tuším o 50 osob), stejně vyrazí, protože studium nezvládnou.
A nechť se na mě nikdo nezlobí, jsem také toho názoru, že má-li někdo dostatečné předpoklady, píli a vůli, jednou se na školu dostane (jsem toho zdravým příkladem - opruzovala jsem u nejrůznějších zkoušek celkem sedmkrát, z toho pětkrát jsem je absolvovala úspěšně a na tři školy - lépe řečeno dva obory a další školu - mě nakonec vzali; to bych sem nerozváděla, iba pro ilustrací:c) ).
A ku těm STB - jestli je to podle Cibulky (a šesti medvědů), na to bych moc nedala, tam se vyskytuje ledaskdo. Endlich, viz již přede mnou - na pivo s ním chodit nebudu a ví-li toho nejvíc o francouzským štrukturalismu, netřeba mi mladého asistenta s čistým kádrovým profilem. Maně vzpomínám - nevyhazovali oni se profesoři po tej rudej revoluci taky za své buržoazní smýšlení...? Ne že bych chtěla srovnávat jejich morálku, Bůh mě chraň. Jen bych si ráda (volně) ocitovala jednoho svého oblíbeného článkaře: dostal-li hokejista podmínku za obtěžování nezletilé, je volba jasná: syna do oddílu dát - ano, dceru na mejdan pustit - nikdy. (Ale to on taky jen tak rýpal.)
Tož, a tak my si tu žijem. Nevydržela, nevydržela. S ouctou,
rivka
:c)
A hele...
vono to neumí vodstavce. Tak to já se teda eště všeckým vomlouvám, že je to nepřehlednější, než jsem původně zamejšlela.
Con saludos cordiales,
r.
Rivka je sice výřečná a kudrlinkatá až přechází zrak a padá čelist, ale vcelku má pravdu.
Vyjádření rektora MU prof. Zlatušky 12. 2.
Dovoluji si upozornit, že MFDnes nepodává v článcích redaktora Navary pravdivé informace, resp. že vcelku evidentně lže. MFDnes jsem na tuto skutečnost opakovaně upozorňoval a žádal jsem také, opakovaně neúspěšně, o otištění svého stanoviska k této věci.
Mám důvody k přesvědčení, že redaktor Navara zná obsah materiálů z archivu ministerstva vnitra, které vypovídají o tom, že Dr. Pavlík s StB nespolupracoval (redaktor Navara mne před publikací prvního článku v této věci informoval o svém názoru, že děkan Pavlík soudní spor o neoprávněnost své evidence vyhraje). Tím je pro mne v tuto chvíli dostatečně jasná věcná stránka této věci. Po právní stránce zákon 451/1991 Sb. povinnost předkládat negativní osvědčení děkanům v režimu zákona 111/1998 Sb. neukládá, nicméně i tak by k dnešnímu datu děkan
Pavlík požadavkům zákona 451/1998 Sb. vyhověl.
Podrobněji bych k právní rovině problému rád konstatoval, že od 1. ledna 1999, kdy z větší části nabyl účinnosti zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách, do 30. června 2001, než nabyla účinnosti novela zákona o vysokých školách č. 147/2001 Sb., se lustrační zákon na veřejné vysoké školy nevztahoval vůbec.
V současné době je platná úprava daná novelizovaným ustanovením § 1 odst. 1 písm. f) zákona č. 451/1991 Sb., která sice rozšiřuje působnost lustračního zákona i na veřejné vysoké školy, ale obsahuje nepřesné a zavádějící pojmy, které formulačně nekorespondují s právní úpravou danou zákonem č. 111/1998 Sb., o vysokých školách. Z novelizované podoby není zřejmé, na které orgány veřejných vysokých škol se vztahuje, zejména pak v kontextu terminologie "volených akademických funkcionářů", kterou zákon v současné době nezná. Děkan je akademickým orgánem fakulty, který je jmenován rektorem, nikoli voleným akademickým funkcionářem. Vzhledem k tomu, že lustrační zákon přináší zásahy do osobnostních práv, není z hlediska právního účinku možný extenzivní výklad této normy zahrnující širší okruhy osob, než které jsou vymezeny dikcí zákona.
Výše uvedené není ve sporu s tím, že si běžně před jmenováním děkanů ověřuji bezúhonnost včetně splnění předpokladů uvedených v lustračním zákoně. V případě děkana FF jsem si navíc loni požádal ministra Grosse o verifikaci negativního lustračního osvědčení, jehož ministerstvo platnost a správnost negativního lustračního osvědčení potvrdilo. (O vydání tohoto lustračního osvědčení požádala univerzita na základě § 6 odst. čl. 1 již před více než deseti lety a v souladu s povinností ministerstva vnitra danou § 6 odst. 3 obdržela od ministerstva vyrozumění o něm. Jiný správní akt v této věci na úrovni ministerstva vnitra zákon č. 451/1991 Sb. ve znění pozdějších předpisů nepředpokládá a sama má žádost o verifikaci lustračního osvědčení ministerstvem byla nad rámec zákonných požadavků.
K věcné rovině problému dodávám, že archiválie dávají svědectví o tom, že děkan Pavlík tlaku StB odolal a ke spolupráci se nepodvolil. Způsob, kterým se ex post v roce 2003 změnil údaj v autentické evidenci StB z roku 1974 (připomínám, že Jiřině Bohdalové ani po výroku soudu v opačném směru Ministerstvo vnitra evidenci opravit nedovolilo s poukazem na to, že v autenmtických materiálech změny provádět nelze), ho je schopen vystavit osočování, které je horší, než kdyby v té době spáchal sérii vražd, které by byly bez mrknutí oka promlčené. Jako politikovi se mi už dostalo rad o tom, že samozřejmě všichni znalí vědí, že tahle věc je špatně, ale že bych na to jako pravicový politik neměl upozorňovat.
Vzniklá situace může spoustě skutečných gaunerů a sluhů komunistického režimu dávat příležitost podobnými příklady relativizovat, omlouvat nebo bagatelizovat vlastní podíl na fungování komunistického režimu, nemluvě o dnešních komunistech jako legitimizované politické síle.
Děkanu Pavlíkovi nelze žádnou kolaboraci s komunistickým režimem vytknout ani dnes ani ve svědectví lidí, kteří ho z působení na fakultě, než z ní byl komunisty v roce 1985 vyhozen, dobře znali a znají.
Považuji za trapné pokusy vyjadřovat se na základě téměř nulových informací k takovým problémům formou ankety, jaká je vyvěšena na student.muni.cz. Studentům Masarykovy univerzity bych velmi rád připomenul T. G. Masaryka a jeho roli v tzv. Hilsneriádě, pokud si chtějí z historie vybavit docela nepěkný příklad toho, co zmůže vybuzené "veřejné mínění" a jaký má výsledek vztah k pravdě.
--Jiří Zlatuška
rektor Masarykovy univerzity v Brně
To Martina
Tak nevím. V poslední době píšeš hodně článků o vysokých školách. Na přímou otázku nejsi schopná odpovědět. Pokud to začne být až moc vysokoškolské, přešaltuješ na "Proti komunistům..." - nebo to zase chápu špatně?
Zaujaté
článek není psán objektivně, což vidím jako jeho hlavní hendikep a degraduje jej ne úroveň pavlačových drbů.
V současné době je mi celkem jedno, jaký je morální profil profesora, ale zajímá mě především jeho odbornost, erudice a pedagogické schopnosti.
Podívejme se třeba do USA - ztáhly bývalé fašisty a využily jejich mozky (dnes jsou s vědou tam kde jsou).
Jenoum u nás každého zajímá jen politika a vlastní odbornost a erudici staví až na druhé místo.
Snažme se tedy využít toho, co je pro nás prospěšné a pozitivní a nehrabme se jen v bahně a špíně minulosti.
Copyright © 2001 -
2024 www.webmagazin.cz Všechna práva vyhrazena - All rights reserved.
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu redakce Webmagazin.cz zakázáno.
Redakce nezodpovídá za obsah příspěvků.