Tisk článku ze serveru Webmagazin.cz - Velkoměšťáci jsou rozmazlení. Ke spokojenosti musí mít konektivitu



Úvodník: Oddělení studující chování spotřebitelů oslovilo obyvatele 13 velkoměst, ve kterých žije celkem 100 milionů obyvatel. Přibližně 40 % obyvatel měst používá chytré telefony a při řešení běžných záležitostí spoléhá na mobilní informace. Pokrytí mobilních sítí je na čtvrtém místě seznamu životních podmínek, se kterými jsou obyvatelé měst nejvíce spokojeni.

Článek: Největším zdrojem frustrace je každodenní dojíždění, ovšem mobilní informace pomáhají tento stres zmírňovat.

V nové zprávě vypracované výzkumným týmem oddělení studujícího chování spotřebitelů zkoumá Ericsson (burza NASDAQ: ERIC) aspekty spokojenosti s životem ve městě vycházející z městského prostředí a zapojení do společenského života.

Zpráva mimo jiné zjistila, že lidé v megapolích řadí pokrytí mobilními sítěmi na čtvrtou nejvyšší pozici žebříčku spokojenosti, vedle dodávek vody a dostupnosti společenského vyžití, od kaváren po zábavní podniky. Na druhou stranu špatná kvalita ovzduší a nedostatek míst k parkování může zvyšovat nespokojenost.
„Urbanizace je celosvětovým megatrendem. Počet obyvatel měst každou hodinu vzroste o 7500 a lidé bezpochyby pociťují stres z přelidnění. Nicméně také pozorujeme, jak lidé ve městech využívají informační a komunikační technologie jako prostředek ke zmírnění těchto pocitů a k lepšímu prožívání městského života,“ prohlásil Michael Björn, ředitel výzkumného týmu oddělení Ericssonu studujícího chování spotřebitelů.

V souvislosti s životem ve městě lidé často vyzdvihovali dostupnost restaurací, kaváren, zábavních podniků a trhů. Obyvatelé měst jsou společensky aktivnější a jejich sociální kruhy jsou širší než u lidí, kteří ve městech nežijí.
Jako negativní faktory byly zmiňovány davy lidí a doprava. Průzkum zjistil, že průměrná doba dojíždění v 13 velkoměstech činila dvě hodiny a dvacet minut denně. Michael Björn dodává: „Lidé jsou klidnější, pokud ví, jak dlouho jejich cesta potrvá, protože jim to umožní efektivněji využívat čas. Chytré telefony se při každodenním dojíždění stávají neocenitelným nástrojem.“

„Známe-li způsoby, které lidé volí k dojíždění, můžeme díky tomu určit, které služby považují za nejprospěšnější. Například lidé, kteří dojíždějí na kole, by uvítali aplikace mapující cyklostezky. Cestující hromadnou dopravou by měli užitek z jízdních řádů a aplikací pro plánování cesty aktualizovaných v reálném čase. A řidičům vozidel by využití satelitní navigace s přístupem k dopravním údajům v reálném čase ušetřilo hodně času i stresu,“ uzavírá Björn.


Nová zpráva byla uveřejněna v rámci účasti Ericssonu na Summitu Nová města, který se konal v Paříži.
 



28.06.2012 - redakce