Tisk článku ze serveru Webmagazin.cz - Poznejte své bezdrátové sítě
Úvodník: Přístup k bezdrátovým sítím, ať již wi-fi, 3G nebo LTE se pro zákazníky začíná stávat nezbytností. Pro operátory či poskytovatele připojení to znamená nutnost investovat do jejich rozvoje. Sada cloudových nástrojů Cisco Mobility iQ jim umožní získat ze sítí detailnější informace a tím i efektivněji plánovat jejich další rozvoj. Navíc lze analytické informace využít k lepšímu porozumění chování zákazníků, což otevírá cestu k lepšímu cílení marketingové komunikace.
Článek:
Relevantní informace o skutečném provozu v bezdrátových sítích jsou pro operátory i poskytovatele připojení nutností. Bez nich nelze efektivně plánovat další rozvoj sítí a případné investice mohou být promrhány. Sada cloudových nástrojů Cisco Mobility iQ poskytuje operátorům i jejich obchodním partnerům ucelený, velmi podrobný přehled o aktivitě v sítích Wi-Fi, 3G a LTE v reálném čase. Právě detailní informace o dění v síti a chování zákazníků umožní dělat skutečně informovaná obchodní rozhodnutí. Díky tomu mohou mobilní operátoři i poskytovatelé wi-fi své sítě budovat mnohem efektivněji a dosáhnout tak růstu provozní efektivity. Data mohou navíc pomoci lépe porozumět chování zákazníků a pomoci nalézt nové obchodní příležitosti.
Zájem zákazníků o bezdrátové připojení k internetu rychle stoupá. Podle loňské studie Cisco World Technology Report vzroste objem přenesených dat v bezdrátových sítích do roku 2019 desetinásobně. Do hry navíc vstoupí rychle se zvyšující počet M2M modulů, které zajistí připojení celé řady senzorů a dalších zařízení. Právě rostoucí počet různých zařízení, společně s rychlým nárůstem počtu používaných technologií, často stěžuje operátorům a poskytovatelům připojení efektivní plánování dalšího rozvoje sítě.
„Odlišit náhodný růst požadavků na kapacitu připojení od skutečné potřeby dlouhodobě tuto kapacitu navýšit není vždy úplně snadné. Sledovat dění v rámci jedné sítě či technologie není příliš složité. Poskytovatelům služeb ale komplikuje situaci fakt, že počet technologií v jejich sítích stoupá,“ vysvětluje Pavel Křižanovský, technický ředitel společnosti Cisco a dodává: „Například mobilní operátoři dnes pro datové připojení využívají technologie 2G, 3G i LTE a někdy také wi-fi. Efektivně lze rozvoj sítě plánovat jen tehdy, pokud lze dění v síti sledovat napříč všemi technologiemi. A právě to Cisco Mobile iQ umí.“
Není překvapivé, že poskytovatelé služeb mají přístup k informacím o své vlastní síti. V řadě případů jsou ale schopni analyzovat data jen v rámci jedné technologie a vypracovat analýzu napříč celou sítí je velmi časově i finančně náročné. Zavádění nových služeb a technologií totiž často způsobuje fragmentaci a omezení přehledu o vnitřních i podnikových sítích, v nichž jejich zákazníci nejčastěji využívají mobilní služby. Cloudové nástroje Cisco Mobility iQ umožní velmi snadno zobrazit analytická data napříč používanými technologiemi v reálném čase. Výkonná infrastruktura Intercloudu, cloudu cloudů, na kterém Cisco spolupracuje se svými partnery, zajišťuje bezpečné uložení dat i spolehlivý přístup k aplikaci odkudkoli.
Nástroje Cisco Mobility iQ totiž poskytují jednotný a dynamický obraz stavu celé sítě. Díky tomu mohou pomoci operátorům optimalizovat výkon a odhalovat problematické oblasti, které je nutné řešit. Tím je možné efektivně předcházet problémům s připojením a dokonce velmi přesně odhadovat vývoj budoucích nároků zákazníků. Součástí balíku Cisco Mobility iQ je také programovatelné rozhraní (API), jehož prostřednictvím lze okamžitě reagovat na případné negativní dění v síti a okamžitě přijmout opatření ke zvýšení spokojenosti zákazníků a jejich loajality.
Nové příležitosti
Cisco Mobility IQ nabízí ucelený pohled na chování uživatelů ve vnitřních i venkovních sítích. Může jít například o trasy jejich pohybu nebo aktivitu na sociálních sítích. Programovatelné rozhraní (API) umožňuje zároveň vývojářům připravit aplikace, které dokáží využít informace o chování zákazníků v bezdrátových sítích ke zvýšení efektivity marketingové komunikace pro operátory i jejich obchodní partnery. Různé reklamní aplikace jsou tak schopné doručit zákazníkovi skutečně přesně zacílenou reklamu a nabízet správné produkty a služby ve správnou chvíli na správném místě.
Dostupnost analytických informací v reálném čase navíc dovoluje i pořadatelům velkých akcí, přepravním společnostem, ale třeba i obchodníkům využít analytických informací k ovlivnění pohybu zákazníků či rozprostření jejich zájmu. Lze totiž okamžitě připravit například marketingovou akci, která motivuje zákazníky zajít ke vzdálenějšímu obchodu nebo použit jiný spoj. Dozví se o ní přitom jednoduše na obrazovce svého mobilu.
Zdroj: Jan Lodl, Madison PA
26.04.2015 - redakce